PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćSantander Consumer BankWyniki Santander Consumer Bank w pierwszej połowie 2006 r.

Wyniki Santander Consumer Bank w pierwszej połowie 2006 r.

Santander Consumer Bank 01.08.2006 (13:54)

W czerwcu nastąpiło kolejne dokapitalizowanie banku przez właściciela, fundusze własne zostaną podniesione o kwotę 50 mln zł. Obecnie trwa formalna procedura rejestracji, z tego powodu wzrost do poziomu 404,9 mln zł nie został ujęty w zestawieniu.

Z początkiem 2006 roku bank zmienił nazwę z PTF Banku S.A. na Santander Consumer Bank S.A., co było efektem procesu unifikacji marki Santandera na całym świecie. Proces rebrandingu został już zakończony – wszystkie materiały promocyjne oraz oznakowanie placówek są zgodne z nowym logotypem. Od początku marca trwa kampania reklamowa promująca bank pod nowym znakiem.

30.06.06

kwoty w mln zł

30.06.05

kwoty w mln zł

zmiana
SUMA BILANSOWA NETTO 5 005,6 3 046,2 64,32%
FUNDUSZE WŁASNE BRUTTO 354,9* 241,8 46,77%
NALEŻNOŚCI OD SEKTORA FINANSOWEGO BRUTTO 43,8 5,6 682,14%
NALEŻNOŚCI OD KLIENTÓW I SEKTORA BUDŻETOWEGO BRUTTO 4 916,2 2 931,4 67,71%
ZOBOWIĄZANIA WOBEC SEKTORA FINANSOWEGO 4 419,5 2 747,6 60,85%
ZOBOWIĄZANIA WOBEC KLIENTÓW I SEKTORA BUDŻ. 51,6 27,8 85,61%
WYNIK Z TYTUŁU ODSETEK 90,6 46,3 95,68%
WYNIK Z TYTUŁU PROWIZJI 21,4 -0,5
WYNIK Z DZIAŁALNOŚCI BANKOWEJ 136,7 62,7 118,02%
KOSZTY DZIAŁANIA BANKU 56,8 45,5 24,84%
WYNIK FINASOWY BRUTTO 44,8 10,2 339,22%
WYNIK FINANSOWY NETTO 32,2 5,0 544,00%

* Fundusze własne po zarejestrowaniu dokapitalizowania wyniosą 404,9 mln zł

Kredyty detaliczne

Łączna wartość udzielonych kredytów wyniosła 1,644 mld zł, co jest wynikiem o 62,29 proc. lepszym niż w roku ubiegłym.

Kredyty hipoteczne

Już w połowie lipca 2006 r. został przekroczony poziom sprzedaży kredytów hipotecznych z całego roku 2005. Bank udzielił w pierwszym półroczu tego roku ponad 9 tys. kredytów o łącznej wartości 994,5 mln zł, czyli ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Na koniec maja 2006 r. zajmował 4 miejsce wśród kredytodawców mieszkaniowych w Polsce pod względem ilości podpisanych umów, rok wcześniej, po zakończeniu II kwartału było to siódme miejsce.

Osiągnięcie wyników sprzedaży, obok sprzyjającej sytuacji na rynku, umożliwiło wprowadzanie do oferty innowacyjnych produktów – jak kredyt DUET, czy procedura uproszczona. Oba produkty wyprzedziły trendy na rynku sprzedaży mieszkań i stały się konkretnym rozwiązaniem dla wybranych grup klientów.

Duże znaczenie dla rozwoju działalności hipotecznej banku było wprowadzenie nowego modelu współpracy z partnerami, który z ich punktu widzenia znacząco upraszcza proces udzielania kredytów. Na koniec czerwca 2006 r. bank współpracował z ponad 1600 pośredników finansowych, biur obrotu nieruchomościami, developerów oraz multibrokerów. Dla porównania rok wcześniej współpraca w zakresie kredytów hipotecznych obejmowała 744 podmioty.

Kredyty samochodowe

Od stycznia do czerwca 2006 r. bank udzielił 20,2 tys. kredytów samochodowych o wartości 584 mln zł. Utrzymanie sprzedaży na ubiegłorocznym poziomie jest bardzo dobrym rezultatem zważywszy na 7,4% spadek na rynku sprzedaży samochodów nowych, na którym to rynku bank jest liderem w finansowaniu zakupów samochodów . Wśród 12 graczy w Polsce, których podstawowym lub jednym z głównych obszarów działalności są kredyty samochodowe Santander Consumer Banku zajmuje pierwsze miejsce. Do banku należy 25 proc. rynku sprzedaży kredytów samochodowych (wg danych „Parkiet”, 10 lipca 2006 r.).
W 2006 r. bank otrzymał główną nagrodę miesięcznika finansowego „Bank” dla „Najlepszego Banku Samochodowego” w corocznym prestiżowym rankingu „50 Największych Banków w Polsce 2006”.

Bank współpracuje z ponad 1800 dilerów i komisów samochodowych w całej Polsce. Rok wcześniej było to o 300 podmiotów mniej.

Kredyty gotówkowe

Od stycznia do czerwca 2006 r. bank udzielił kredytów gotówkowych na kwotę 64 mln zł. Tak szybki rozwój w nowym obszarze był możliwy m.in. dzięki konstruowaniu oferty dla wybranych grup zawodowych oraz opracowaniu produktu spełniającego potrzeby osób po 50-tym roku życia. Do końca roku bank wdroży kartę kredytową.

Kredyty styczeń – czerwiec 2006 styczeń- czerwiec 2005 zmiana
liczba wartość liczba wartość liczba wartość
hipoteczne 9 317 994 482 406 4 290 406 516 871 117,18% 144,63%
samochodowe 20 157 584 690 099 20 352 606 412 461 -0,96% -3,58%
gotówkowe 9 842 64 701 750 0 0
suma 39 316 1 643 874 256 24 642 1 012 929 332 59,55% 62,29%

Kredyty gospodarcze

Podjęta w ubiegłym roku decyzja o rozwoju kredytów gospodarczych dla dilerów i komisantów samochodowych na finansowanie zapasów magazynowych przynosi bardzo dobre efekty sprzedażowe. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku wartość otwartych linii kredytowych wyniosła 191 mln zł, dla porównania na koniec ubiegłego roku było to 121 mln zł. Do końca czerwca bank zawarł umowy ze 182 dilerami i komisami samochodowymi w zakresie kredytów gospodarczych.

W tym roku oferta dla dilerów została rozszerzona dodatkowo o kredyt gospodarczy na finansowanie bieżącej działalności. Oferta banku daje dilerom niezależność od jednego źródła finansowania, jakim do tej pory były banki producenckie. Staje się to szczególnie istotne, gdy coraz więcej dilerów decyduje się na rozszerzenie sprzedaży o nowe marki samochodów. Banki importerskie finansują wyłącznie swoje marki, prowadzenie mulisalonu wymagałoby, więc rozliczeń z każdym bankiem z osobna. Możliwość finansowania stanów magazynowych przez jednego niezależnego partnera pozwala salonom na realizację własnej polityki sprzedażowej oraz daje wymierne korzyści finansowe i znacząco ogranicza nakłady na rozliczenia.

Wartość linii udzielonych kredytów gospodarczych
(stan na 30 czerwca 2006 r.)
191 mln zł
Wartość linii udzielonych kredytów gospodarczych
(stan na koniec roku 2005 r.)
121 mln zł

Wyniki Grupy Santander

Grupa Santander zanotowała w pierwszej połowie 2006 r. zysk netto w wysokości 3,216 mld EUR, czyli o 26 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2005 r. Wynik pozytywnie rokuje na osiągniecie zakładanego na zakończenie roku celu, czyli 6,5 mld EUR.

Przychody wzrosły o 17%, czyli dwukrotnie więcej niż koszty (8%), co pozwoliło uzyskać wzrost zysku operacyjnego netto o 28 proc. Rezultaty z pierwszej połowy roku zostały osiągnięte dzięki mocnemu rozwojowi działalności we wszystkich obszarach, w których obecna jest Grupa – w Europie oraz Ameryce Łacińskiej.

51 proc zysku Grupy Santander wypracowała Europa kontynentalna, 34 proc. Ameryka Łacińska i 15 proc. Wielka Brytania (Abbey). Zysk Grupy w Europie kontynentalnej wzrósł o 11% do poziomu 1,709 mln EUR. Największy udział w zysku Grupy w Europie miały sieć Santandera w Hiszpanii (673 mln EUR), Banesto (302 mln EUR) oraz Santander Consumer Finance (280 mln EUR), do którego należy m.in. Santander Consumer Bank w Polsce.

santander 2006-08-01
Redakcja PRNews.pl
Tagi: santander

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Regina Stawnicka

Regina Stawnicka

Manager PR, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce…

Aneta Styrnik-Chaber

Aneta Styrnik-Chaber

Kierownik Zespołu Komunikacji Produktowej w Departamencie Komunikacji…

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców