Miało być tak pięknie i firma o jakże rodzimej nazwie miała podbić serca polskich konsumentów. Co prawda od początku nie za bardzo było wiadomo o co w tym wszystkim chodzi – bo co to za doradca, co doradzić może jedynie w zakresie produktów jednej grupy kapitałowej, ale kto się tym przejmował. Xelion miał prześcignąć Expandera i po prostu rządzić na rynku. Jak się okazało Włosi pospołu z Polakami tak się znają na budowaniu instytucji finansowej od podstaw, jak my na tresurze słoni. Na zachwycające wyniki Pekao S.A. mamy też swoje poglądy – w końcu nie sztuka przy takiej sieci placówek utrzymywać mniej więcej stałą liczbę klientów, których ciśnie się jak cytryny. Wróćmy jeszcze do Xeliona, który okazał się klapą nad klapami i skarbonką bez dna, w którą nie wiadomo po diabła dopłaca Pekao S.A. W ostatnim czasie rozpoczęto jednak duże zmiany. Po pierwsze sięgnięto po sprawdzonego człowieka – absolwenta SGH, byłego pracownika BCG, a także pomysłodawcę, współzałożyciela i byłego prezesa firmy Expander. Referencje jak się patrzy! (Open Finance to też byli ludzie z Expandera :). Prezes ostro zabrał się do roboty. Na razie widzimy, że pełno go w mediach. PRowcy działają jednak dość sztampowo, bo wsadzają go do miejsc tak typowych, że aż boli. A to do Gazety Wyborczej, do działu stworzonego specjalnie dla takich chcących wypłynąć na szeroką wodę, a to do Profitu, gdzie ma zdanie komentarza jako ekspert, itp. Strategia dość słuszna, ale naszym zdaniem budowanie wizerunku samego prezesa, raczej nie ma wpływu na postrzeganie kierowanej przez niego firmy (no chyba, że ten widzi, że i tak nic nie da się zrobić i inwestuje w siebie). A Xelion ma wizerunek fatalny i o organizacji pracy krążą wręcz legendy. Doradcy wyszukują telefony w Internecie, nachalnie prowadzą akwizycję gdzie się tylko da, a do tego nikt nad tym nie panuje. Słowem każdy sobie rzepkę skrobie, a po mnie to choćby potop. Efekty – jakie są – to widać. Nowy prezes w prasie biznesowej (czy to był Profit czy BW – nie pamiętamy – ale to chyba w tym drugim tak zjechano dotychczasową strategię Xeliona?) snuje wielkie wizje. Xelion ma tym razem skupić się doradztwie dla najbogatszych. Litościwie nie będziemy komentować, ale życzymy wielu sukcesów w dystrybucji produktów jednego (w powszechnej opinii drogiego) banku. Ciekawe gdzie znajdzie się tylu naiwnych bogatych – zwłaszcza, że ten nasz Xelion to wciąż spółka z o.o. Biedni „doradcy” zamiast roztaczać wizje o najlepszych produktach na rynku w swojej kategorii (hue, hue, hue), wciąż muszą połowę czasu przekonywać, że Xelion to poważna firma 😉
Sprawdź także:
15.05.2025 (09:46)
Bank Pekao finansuje rozbudowę portfela parków handlowych BIG Poland
Bank Pekao finansuje portfel pięciu parków handlowych BIG Poland. Kwota udzielonego kredytu inwestycyjnego wynosi …
15.05.2025 (09:44)
741 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w I kw. 2025 roku
W I kw. 2025 r. wynik z działalności bankowej Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska przekroczył 2,1 mld zł …
14.05.2025 (20:01)
Credit Agricole rozszerza współpracę z Empikiem
Osoby, które do końca lipca otworzą konto i będą z niego aktywnie korzystać, mogą otrzymać nawet dwa lata darmowego …
14.05.2025 (19:59)
Revolut Bank wchodzi w kredyty hipoteczne
Revolut ogłosił wejście na europejski rynek kredytów hipotecznych. W pierwszym kroku zamierza zachęcić klientów do …
14.05.2025 (19:57)
zondacrypto sponsorem głównym wyścigów kolarskich dla amatorów PZU Gran Fondo Series
Strade Bianche, Milano-Sanremo czy Giro d’Italia – to tylko przykłady współprac dobrze znanej z zaangażowania w …
14.05.2025 (19:55)
Czy pieniądze to temat tabu? Wyniki raportu „Portret Finansowy Polaków”
Rozmowy o pieniądzach wciąż są tematem tabu, Polacy nie lubią wydawać ich na jedzenie w lokalach i usługi …