Jakoś tak dawno nie wspominaliśmy o Xelionie. Doradcy Finansowi (ta kropka po ich nazwie nie jest przypadkowa, ale jak ją tam w filozofii korporacyjnej opisali, to nie mamy zielonego pojęcia). No, a w firmie dużo się dzieje – zwłaszcza na zewnątrz. Wszystko zasługą agencji PR – Rowland Communications. Jej pracę rzeczywiście widać – Xelionowi doradcy zagnieździli się we wszystkich mediach, wypowiadają się jako eksperci i w ogóle jest super. Zwłaszcza, że nie oszczędzają też na reklamie, zwłaszcza prasowej.
Warto byłoby się jednak spytać o wyniki tych działań. Jak się bowiem okazuje w ubiegłym roku Xelion poniósł stratę netto w wysokości 22,2 mln złotych. A przecież gro wydatków poniesiono już wcześniej! Ciekawi jesteśmy jakiś wyników biznesowych, bo na tle Xeliona interesująco wygląda na przykład taki Goldenegg. Kapitał założycielski nowego doradcy wynosi jakieś śmieszne w tym przypadku 😉 2,5 miliona PLNów. A firma już sobie jakoś radzi – i to bez aż tak kosztownej reklamy czy działań PR. W tym przypadku recepta jest prosta – współpraca z kilkunastoma instytucjami finansowymi, w tym również z… Bankiem Pekao S.A. Jakby zatem nie patrzeć oferta każdego większego doradcy jest znaaaaacznie szersza od Xeliona. W konsekwencji jego doradcy muszą często robić dobrą minę do złej gry. Jedyną różnicą w stosunku do Pekao S.A. jest to, że doradcy są proaktywni w poszukiwaniu klientów. No ale jak o to chodziło, to przecież można było wszystko znacznie taniej zorganizować… Jak ktoś chce żeby mu podoradzano, to raczej pójdzie tam, gdzie ma wybór – do Expandera, Open Finance, czy Goldenegga. Tym bardziej, że tam też ma podobną lub prawie taką samą ofertę jak w Xelionie. O podobnej cenie już nie wspominamy… Z kolei osoba z grubszym portfelem będzie szukała dobrej bankowości osobistej lub prywatnej (pod pojęciem „dobrej” nie mamy oczywiście na myśli takiej, gdzie na doradcę dla VIPów przypada 400 klientów. Może i trudno w to uwierzyć, ale tak było napisane w jednym z ostatnich wydań „Polityki”. I chodziło właśnie o bank na literkę „Pe”).
Reasumując – jesteśmy pod dużym wrażeniem jeśli chodzi o działania w zakresie publicity Xeliona. Wciąż pozostajemy jednak baaardzo sceptyczni w stosunku do jego biznesowych fundamentów. Może idea sprawdziła się we Włoszech, ale w Polsce wygląda to na dość kosztowny eksperyment i kilogramy pudru tego nie zmienią…
Sprawdź także:
23.12.2025 (18:00)
– informacja prasowa
Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …
23.12.2025 (06:53)
– informacja prasowa
ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …
23.12.2025 (06:49)
– informacja prasowa
Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …
23.12.2025 (06:48)
– informacja prasowa
Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …
23.12.2025 (06:47)
– informacja prasowa
Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …
23.12.2025 (06:41)
– informacja prasowa
BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …
