Bank odznaczył się na tle konkurencji m.in. atrakcyjną ofertą cenową kredytów hipotecznych zawierającą pełen zestaw opcji dla klientów wybierających różne rodzaje oprocentowania. Balans między ceną a wysokością kredytu jest jedną z zalet PKO Banku Polskiego. Bank wyróżnia się doskonałymi wynikami sprzedażowymi na kurczącym się w zeszłym roku rynku. PKO Bank Polski zajął również 2. miejsce w kategorii ofert dla dzieci i młodzieży m.in. korzystną ofertą oszczędnościową. To już 14. ranking jakości obsługi klienta, produktów i komunikacji. Konkurs organizuje Bankier.pl i Puls Biznesu.
Jury konkursu doceniło zarówno szeroką i zróżnicowaną ofertę kredytów hipotecznych PKO Banku Polskiego, jak i ich sprzedaż. Oferta hipoteczna banku, jak podkreślili organizatorzy konkursu, zawiera pełen zestaw opcji i celów kredytowania dla klientów wybierających różne rodzaje oprocentowania. Zaletą są także preferencyjne warunki cenowe. Co ważne PKO Bank Polski utrzymał zdrowy balans między ceną a wysokością kredytu i był liderem pod względem wysokości oferowanego finansowania. Wyróżnikiem są też znakomite wyniki sprzedażowe na kurczącym się w zeszłym roku rynku – PKO Bank Polski w 1. kwartale 2023 roku udzielił osobom fizycznym kredytów mieszkaniowych o łącznej wartości ponad 2,5 mld PLN, co pozwoliło utrzymać 1. pozycję na rynku nowej sprzedaży. Bank zajął także drugie miejsce w rankingu ofert dla dzieci i młodzieży.
– Jak zaznaczył organizator konkursu główną nagrodę otrzymał najbardziej wszechstronny bank na rynku kredytów mieszkaniowych, z bardzo dobrą ofertą i atrakcyjną ceną. Dążymy do tego by nasze produkty i usługi spełniały oczekiwania wszystkich klientów a tego typu wyróżnienia potwierdzają, że podążamy dobrą drogą. Gdy projektujemy naszą ofertę klient jest zawsze w centrum. To procentuje. W przypadku kredytów hipotecznych udział PKO Banku Polskiego w rynku sprzedaży wzrósł w 1. kwartale 2023 r. do 35,2 proc. Cieszy mnie również uznanie dla naszej oferty dla najmłodszych. Jednym z naszych strategicznych celów jest edukacja ekonomiczna i nauka oszczędzania oraz dostosowywanie usług do nowych wymagań młodego pokolenia – mówi Maciej Brzozowski, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
W tej edycji konkursu Złoty Bankier zmianie uległ sposób wyboru najlepszego kredytu mieszkaniowego. Dotychczas wygrywała najlepsza oferta na dany dzień. Tym razem jednak zbadano ofertę w dłuższym okresie czasu i wzięto pod uwagę dynamikę jej zmian od 2. kwartału 2022 r. do 1. kwartału 2023 r. Dzięki temu można było obiektywniej przyjrzeć się bankom i ich produktom, które w trudnym okresie oferowały finansowanie w różnych formułach.
PKO Bank Polski w kategorii konto dla dziecka zajął drugie miejsce. Organizator wyróżnił bank za korzystną ofertę oszczędnościową dla najmłodszych. Od listopada oprocentowanie rachunków PKO Banku Polskiego przeznaczonych dla dzieci i młodzieży do 18. roku życia wzrosło do 5 proc. w skali roku przy saldzie do 2,5 tys. zł. Oferta dotyczy PKO Konta Dziecka dla najmłodszych do 13. roku życia oraz PKO Konta Pierwszego dla nastolatków w wieku 13-18 lat. Do końca lutego 2023 r. nieletni klienci banku mieli także promocyjne oprocentowanie środków na Pierwszym Koncie Oszczędnościowym. Jury zauważyło również, że PKO BP jako jedyny udostępnił dla najmłodszych bankowość internetową oraz specjalny interfejs dostosowany do wieku dzieci.
Ranking Złoty Bankier 2023 organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu odbył się już po raz czternasty. Badanie wykonywane w ramach konkursu dotyczy jakości obsługi klienta we wszystkich kanałach: oddziale, kanałach zdalnych i bankowości elektronicznej.
Źródło: PKO BP