Miniony tydzień w bankach: Lukas Bank przedstawia się jako Credit Agricole, Polbank staje się bankiem krajowym z gwarancją BFG, a w ofertach pojawiają się nowe promocje kredytów hipotecznych.
Lukas Bank już od jakiegoś czasu przyzwyczaja swoich klientów do zmiany wizerunku i nazwy. W spotach reklamowych kredytu gotówkowego bank podkreśla, że jest częścią Credit Agricole, pojawia się w nich również logo grupy. Klienci mogą zapoznać się z marką Credit Agricole również na stronach banku. Nowy wizerunek to jednak kropla w morzu planowanych przemian, jakie czekają Lukas Bank.
Źródło: lukasbank.pl
Lukas jako Credit Agricole liderem banków uniwersalnych?
Na weekend 23-25 września przypada data przemiany dotychczasowego Lukas Banku w Credit Agricole Bank Polska. Zmiana nazwy banku i marki na Credit Agricole to nie wszystko. Francuzi planują zawojować polski rynek banków uniwersalnych. Do końca roku 2014 bank chce pozyskać 300 tysięcy nowych kont. Na pierwszy ogień idą młodzi klienci rozpoczynający studia lub pierwszą pracę. W progi banku ma ich przyciągnąć oferta 1. Konto bez opłat za prowadzenie czy przelewy, z 3 200 bezprowizyjnych bankomatów. Ofertę dla młodych ma uatrakcyjniać 500 złotych limitu w koncie czy kredyt na sfinansowanie kursu na prawo jazdy.
W dalszej kolejności zapowiadane są również zmiany w depozytach, ofercie dla MSP czy specjalna oferta dla rolników. Szerzej na temat planowanych przemian i szansach na ich sukces pisał w minionym tygodniu na łamach PRNews.pl Michał Kryński.
Depozyty w Polbanku z gwarancją BGF
Przekształcenie Polbanku EFG z oddziału instytucji kredytowej w polski bank krajowy stało się faktem 19 września 2011 r. W wyniku tego procesu bank będzie działał na takich samych warunkach, jak inne banki w Polsce.
Przede wszystkim depozyty klientów banku od tej chwili są już formalnie objęte gwarancjami Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, a Komisja Nadzoru Finansowego przejmuje pełną kontrolę nad działalnością banku. Jednocześnie Polbank jako bank krajowy przejął wszystkie zobowiązania i prawa, jakie posiadał jako oddział instytucji kredytowej. Oznacza to, ze na linii klient-bank w zasadzie nic się nie zmieni. Bank zapewnia, że od klientów nie będą wymagane żadne dodatkowe formalności.
Powitanie jesieni w ofercie hipotek
Jesień to tradycyjnie pora roku, kiedy banki przypominają o ofercie kredytów hipotecznych. W tym roku również wraz z pierwszym dniem jesieni pojawiły się informacje o promocjach hipotek. W obecnych okolicznościach, banki mają jednak ograniczone pole manewru. Ograniczono program Rodzina na swoim i udzielanie kredytów walutowych, pozostaje więc rywalizować głównie ofertami standardowych kredytów złotowych.
W ostatnim czasie do swojej oferty kredytów mieszkaniowych próbowały przekonać między innymi: BNP Paribas Bank i Eurobank. W jednym i drugim przypadku banki kuszą klientów niższymi marżami i prowizjami za udzielenie kredytu.
Do 15 grudnia trwa promocja produktów hipotecznych w BNP Paribas Bank. Dla kredytu mieszkaniowego bank proponuje marżę 0,9 proc. przez pierwsze 5 lat kredytowania oraz brak prowizji za udzielenie kredytu. W kolejnych latach spłaty kredytu marża wyniesie 1,29 proc. Warunkiem skorzystania z promocji jest posiadanie i aktywne korzystanie z konta osobistego oraz wykupienie ubezpieczenia na życie.
Jesienna promocja kredytów hipotecznych w BNP Paribas Banku
Obniżkę marży w pierwszym roku kredytowania w promocji nazwanej „lekki start” proponuje swoim klientom także Eurobank. Najniższa możliwa marża obowiązująca w pierwszym roku wynosi 0,8 proc., w pozostałych latach – 1,25 proc. Aby takie warunki uzyskać klient musi posiadać 10 % wkładu własnego oraz założyć konto w banku, na które regularnie wpływać będzie jego wynagrodzenie. Dodatkowym warunkiem obniżenia marży jest wykupienie ubezpieczenia na życie. W ramach promocji możliwa jest również obniżka prowizji o maksymalne 2% w stosunku do standardowej oferty. W tym przypadku konieczne będzie przystąpienie do grupowego ubezpieczenia od utraty pracy.
Promocja „Lekki Start” w kredycie hipotecznym eurobanku
Kolejna odsłona promocji hipotecznych ukazuje ciągłą popularność sprzedaży krzyżowej. Za promocyjnymi warunkami kryje się bowiem dążenie banku do wyposażenia klienta w wiele innych produktów, a tym samym jego silniejsze przywiązanie do jednej instytucji.
Katarzyna Wojewoda-Leśniewicz
Bankier.pl
Źródło: Bankier.pl