PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomości1 osoba na 10 nagina prawdę na portalach społecznościowych, aby poczuć się lepiej

1 osoba na 10 nagina prawdę na portalach społecznościowych, aby poczuć się lepiej

Wiadomości 17.01.2017 (13:01)

Ludzie korzystają z portali społecznościowych, aby pochwalić się przed znajomymi, zebrać możliwie największą liczbę polubień i mieć o sobie dobre mniemanie. Jednak dążąc do zdobycia uznania w oczach innych, czasem celowo mijają się z prawdą i ubarwiają swoje życie. Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab pokazuje, że jedna osoba na dziesięć byłaby skłonna nagiąć prawdę na portalach społecznościowych, aby więcej osób polubiło jej posty.

Z badania wynika również, że podczas takiego polowania na lajki mężczyźni są bardziej skłonni niż kobiety zbytnio się odsłaniać. Jeden mężczyzna na dziesięciu (9%) opublikowałby zdjęcie, na którym jest nagi (tak samo postąpiłoby tylko 5% kobiet), a 13% mężczyzn publikuje zdjęcia swoich znajomych, którzy są na nich skąpo ubrani.


Aby przyciągnąć uwagę i zapewnić sobie dużą liczbę polubień, mniej więcej jedna osoba na dziesięć (12%) udaje, że jest gdzieś lub robi coś, co nie do końca jest zgodne z rzeczywistością. W przypadku mężczyzn odsetek ten wynosi 14%, co świadczy o tym, że wielu z nich woli za wszelką cenę zwrócić na siebie uwagę na portalach społecznościowych niż przedstawić realistyczny obraz swojego życia.

Badanie pokazuje, że mężczyźni przejmują się tym, ile polubień dostają na portalach społecznościowych, a w pogoni za coraz większą liczbą kciuków skierowanych w górę są bardziej skłonni niż kobiety ujawnić coś, co jest poufne lub może wprawić w zakłopotanie ich współpracowników, znajomych czy pracodawców. I tak, odsetek mężczyzn, którzy przyznali, że ujawniliby poufne informacje o swoim współpracowniku, wynosił 14%, podczas gdy w przypadku kobiet 7%. Ponadto 13% mężczyzn jest skłonnych opublikować poufne informacje o swoim pracodawcy, a 12% ujawniłoby coś krępującego o swoim znajomym. Dla porównania wśród kobiet odsetek ten wynosił 6%.

Mężczyźni martwią się również, gdy nie dostają tylu polubień, na ile liczą 24% obawia się, że jeśli niewiele osób doceni ich posty, znajomi pomyślą, że nie cieszą się oni dużą popularnością społeczną. W przypadku kobiet takie obawy ma 17%. 29% mężczyzn przyznało również, że czuje przygnębienie, jeśli ich posty nie zostają polubione przez ważną dla nich osobę.

Polując na polubienia, mężczyźni zwykle posuwają się dalej niż kobiety, publikując coś, co stawia ich samych oraz ich znajomych w niekorzystnym świetle, co, według Dr Astrid Carolus, psychologa mediów na Uniwersytecie w Würzburgu zgadza się z założeniem, że mężczyźni w mniejszym stopniu dbają o harmonię społeczną, bardziej natomiast są skłonni podejmować ryzyko. Potwierdzają to wyniki badania 15% mężczyzn przyznało, że opublikowałoby zdjęcie znajomych pod wpływem alkoholu, podczas gdy to samo zrobiłoby tylko 8% kobiet, 12% mężczyzn zamieściłoby swoje zdjęcie w skąpym ubraniu, a 9% zrobiłoby to, nawet jeśli na zdjęciu byliby nadzy. Dla porównania, odsetek kobiet gotowych na takie odsłonięcie się wynosił tylko 5%.

Jewgienij Czereszniew, dyrektor działu odpowiedzialnego za media społecznościowe, Kaspersky Lab, zgadza się z tym, przestrzegając jednocześnie, że takie ryzykowne zachowania na portalach społecznościowych mogą narazić ludzi na zagrożenia: W pogoni za aprobatą społeczną ludzie przestali rozgraniczać między tym, czym można się publicznie podzielić, a tym, co lepiej zachować dla siebie. Należy chronić zarówno siebie, jak i prywatność innych. Z przeprowadzonego badania wynika, że 58% osób czuje zakłopotanie i smutek, gdy znajomi publikują ich zdjęcia, których nie chcieliby upubliczniać. Widać, że istnieje konieczność budowania świadomości i obycia w kontekście informacji upublicznianych na portalach społecznościowych.

Źródło: Kaspersky Lab

2017-01-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Maja Lidke

Maja Lidke

Doradca Zarządu ds. PR, Europejski Fundusz Leasingowy…

Dorota Szostek-Rustecka

Dorota Szostek-Rustecka

Dyrektor Biura Prasowego, Citi Handlowy Dorota Szostek-Rustecka…

Anna Borowiec-Góra

Anna Borowiec-Góra

Członek Zarządu i Dyrektor Zarządzająca, MSLGROUP Financial…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców