PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomości5 kobiecych sposobów na zakup ubezpieczenia

5 kobiecych sposobów na zakup ubezpieczenia

Wiadomości 28.02.2013 (15:18)

Czy nawyki zakupowe kobiet w równym stopniu odnoszą się do przedmiotów codziennego użytku, jak i do ubezpieczeń? O odpowiedź postarali się eksperci Compensy, którzy zdradzają 5 kobiecych sposobów na zakup polisy.


– Nie jest dla nikogo tajemnicą, że nawyki zakupowe kobiet i mężczyzn różnią się od siebie. Ta reguła potwierdza się jednak nie tylko w wielkich centrach handlowych, lecz także przy wyborze produktów finansowych, takich jak ubezpieczenia. Z mojego doświadczenia wynika, że wybierając polisę kobiety kierują się chęcią zapewnienia bezpieczeństwa najbliższym i ochrony posiadanych dóbr majątkowych, dlatego przy zakupie ubezpieczenia panie bardziej zwracają uwagę na zakres gwarantowanej ochrony niż na cenę. Kobiety lubią również porównywać dostępne opcje i kupować z pełnym przekonaniem– zauważa Andrzej Paduszyński z Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.

1. Chronię to, na czym mi zależy


Ubezpieczenie ma chronić to, na czym kobiecie najbardziej zależy, wówczas jest skłonna zapłacić więcej. Z raportu Boston Consulting Group (BCG)* wynika, że Panie w 94% kontrolują wydatki na wyposażenie domu. Badanie potwierdza zamiłowanie wielu kobiet do dekorowania wnętrza i otaczania się pięknymi sprzętami, dziełami sztuki czy innymi wartościowymi przedmiotami. To upodobanie skłania je również do zakupu polisy mieszkaniowej w pełnym zakresie, gwarantującej odszkodowanie w przypadku m.in. włamania, zalania czy pożaru. Kobiety wychodzą z założenia, że lepiej przeznaczyć trochę więcej pieniędzy na ubezpieczenie, ale jednocześnie w pełni chronić swoje wymarzone miejsce na ziemi. Można też powiedzieć, że panie najpierw kupują oczami, a później zwracają uwagę na cenę. Większa atrakcyjność ubezpieczenia i dodatkowe „gadżety” (jak np. ochrona torebki wraz z zawartością), to dla pań kolejny powód, by zapłacić nieco więcej. 

2. Dbam o siebie i moich bliskich


Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni myślą o zabezpieczeniu swojej przyszłości m.in. na wypadek nagłej choroby. Pamiętają również o najbliższych osobach, przede wszystkim o mężu i dzieciach. Znajduje to odzwierciedlenie w statystykach – spośród wszystkich ubezpieczeń kobiety najczęściej decydują się na zakup polis od następstw nieszczęśliwych wypadków z wysokimi sumami ubezpieczenia, aby na wypadek śmierci zapewnić bliskim pomoc materialną w przyszłości. Również inne statystyki znajdują potwierdzenie w ubezpieczeniowych nawykach kobiet. Otóż według danych BCG to one decydują o 91% wydatków na zakup domu lub mieszkania. To dlatego panie, które biorą kredyt na swoje mieszkanie, często pytają o ubezpieczenie na wypadek utraty pracy, gwarantujące spłatę części długu przez pewien okres czasu. Zainteresowanie tą ofertą nie jest uzależnione od wieku. Według danych Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group, klientki objęte takim ubezpieczeniem w przypadku zwolnienia z pracy mają średnio 44 lata. 

3. Chcę wiedzieć, na co się decyduję

Panie są bardziej dociekliwe kupując ubezpieczenie. Chcą przede wszystkim wiedzieć, jaki zakres ochrony daje im polisa, w jakich sytuacjach należy im się odszkodowanie i na jakie kwoty mogą liczyć w ramach rekompensaty. O całościowym podejściu kobiet do zakupu ubezpieczeń świadczy również skłonność do osobistego spotkania z doradcą, podczas którego może uzyskać wiele dodatkowych informacji. Chęć bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą potwierdzają również ogólne badania – według firmy AC Nielsen zakupy online robi 56% mężczyzn i tylko 44% kobiet.

4.Porównuję różne warianty


Przy zakupie ubezpieczenia kobiety z zasady starają się zgłębić wiedzę o tym, co kupują. To tak, jak z produktami spożywczymi – jeśli podany na etykiecie skład nie pasuje do planowanej potrawy, nie odpowiada potrzebom, to znaczy, że warto rozejrzeć się za alternatywą na półce obok. Z polisą jest podobnie. Kobiety najpierw weryfikują zakres ochrony, limity odpowiedzialności, wyłączenia i cenę, a gdy któryś ze „składników” nie ma wystarczających „wartości odżywczych”, to rozglądają się i rozważają zakup innego produktu. 

5. Chcę być pewna tego, co kupuję

Dzięki porównaniu różnych opcji ubezpieczenia kobiety nabierają pewności, że wybrana polisa jest „skrojona” na miarę ich potrzeb. Powinni o tym pamiętać doradcy. Warto, aby starali się prowadzić rozmowę tak, jakby dotyczyła np. wymarzonej sukni. Dzięki temu uda im się ustalić potrzeby klientki i pozwoli wybrać ubezpieczenie dopasowane do jej indywidualnych potrzeb.

* W tekście wykorzystano raporty: AC Nielsen dla empik.com, Badanie rynku e-commerce, 2012; Boston Consulting Group, Woman want more, 2009.

2/2

Compensa TU

2013-02-28
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski Zastępca Dyrektora Oddziału Inbank w…

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior – Dyrektor ds. Kluczowych Klientów…

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły CEO w ASEC S.A. (OTI…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców