W prestiżowym konkursie BAI-Finacle Global Banking Innovation dla najbardziej innowacyjnych instytucji bankowych, Bank Millennium został finalistą kategorii „Channel Innovation” za wprowadzenie omnikanałowej obsługi, pozytywnie przekształcającej doświadczenia klientów w relacjach z bankiem.
Jak podano w uzasadnieniu, Bank Millennium integrując kanały sprzedaży w projekcie omnichannel, dokonał pomyślnej zmiany całej instytucji pod kątem potrzeb klientów, pragnących wygody niezależnie od kanału obsługi (oddziału, TeleMillennium czy systemu bankowości internetowej Millenet i aplikacji mobilnej). Dzięki dokonanej rewolucji i spójnej obsłudze, klienci korzystają teraz z usług bankowych w sposób najbardziej dla siebie dogodny. Nie czują się klientami „oddziałowymi” czy „internetowymi” lecz po prostu klientami banku. Postrzegają bank jako jedną instytucję, a ich doświadczenia są w pełni zintegrowane.
W 2014 roku stworzenie omnikanałowej platformy, dzięki której klienci mogą wnioskować o kluczowe produkty w dowolnym kanale było dla nas priorytetem. Dzięki tej innowacji, klienci mogą wybierać i zmieniać kanał obsługi, w którym składają wniosek, bez potrzeby ponownego wprowadzania danych. To właśnie ta zmiana – możliwość płynnego przejścia z jednego kanału komunikacji do drugiego – odróżnia nas od innych banków i spełnia oczekiwania klientów. Tego typu podejście to nowa jakość na polskim rynku usług bankowych.– mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Konkurs, w którym uczestniczyło ponad 250 banków z całego świata, organizowany jest przez Bank Administration Institute, amerykańskie stowarzyszenie zrzeszające instytucje finansowe oraz Infosys Finacle, firmę konsultingową specjalizującą się w nowych technologiach. Honoruje najbardziej znaczące innowacje w branży bankowości detalicznej. Zwycięzców konkursu poznamy 13 października w Las Vegas podczas konferencji BAI Retail Delivery Conference & Expo.