Rynek ubezpieczeń przechodzi obecnie coraz większe zmiany. Dochodzi do tego głównie za sprawą światowych gigantów w tym segmencie, którzy poszukują coraz to nowocześniejszych modeli biznesowych.
Takie rozwiązania mają oczywiście na celu poprawienie konkurencyjności na rynku i ściągnięcie do siebie coraz to nowych klientów. Metody są różne, od poprawy jakości obsługi do wprowadzenia zupełnie nowych wariantów ubezpieczeniowych.
Nie tak dawno Link 4 wyszedł elastyczną formą ubezpieczenia AC, dzięki któremu to klienci dopasowują ubezpieczenia do swoich potrzeb. Na początku tego roku ERGO Hestia uruchomiła też serwis, na którym internauci mogą zgłaszać propozycje swoich zmian. Te zaś, które spotkają się z największym poparciem i będą rentowne, zostaną wprowadzone na stałe.
– Chcemy wspólnie z klientami tworzyć takie rozwiązania ubezpieczeniowe, których najbardziej potrzebują. ERGO Hestia zbiera uwagi ubezpieczonych już od czterech lat; dzięki nim wdrożyliśmy w firmie już ponad 500 zmian. Teraz w pełni otwieramy się na dialog w czasie rzeczywistym. Klient ma realny wpływ na to, jak będą wyglądały w przyszłości ubezpieczenia – mówi Maciej Kuźmicz, dyrektor Biura Komunikacji w ERGO Hestii.
Duże firmy ubezpieczeniowe coraz częściej zaczynają korzystać z zewnętrznych pomysłów. Bardzo popularne ostatnio stało się także korzystanie ze start-upów. Kupowanie gotowych rozwiązań technologicznych, również z zakresu ubezpieczeń, zostało rozpowszechnione zwłaszcza w USA i z roku na rok ciągle wzrasta. Można więc przypuszczać, że rynek ubezpieczeń już niedługo zaleje nowa fala rozwiązań, oczywiście z korzyścią dla klientów.
Norbert Pyffel, FinanseTak.blog.pl