Open Life TU Życie S.A. z dniem 1 kwietnia 2015 roku wprowadziło szereg zmian wynikających z implementacji zaleceń Komisji Nadzoru Finansowego zawartych w dokumentach „Wytyczne dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezpieczeń” oraz „Rekomencja U dotycząca dobrych praktyk w zakresie bancassurance”.
Wprowadzenie przez Ubezpieczyciela zmian korzystnych dla Klienta, wpisuje się w jego długofalową politykę dostosowywania oferty do potrzeb Ubezpieczonych. W 2013 roku Open Life jako jedno z pierwszych Towarzystw Ubezpieczeniowych wprowadziło autorską Kartę Produktu do ubezpieczeń inwestycyjnych. Teraz wdrożone zostały również karty dla produktów ochronnych.
To dla nas ogromny projekt, wymagający zaangażowania zarówno naszych pracowników, jak i Partnerów Biznesowych – podkreśla Izabela Śliwowska, Wiceprezes Zarządu Open Life TU Życie S.A. Zmiany jakie zostały wdrożone wymagały konsultacji z naszymi Dystrybutorami. Konieczne było również kompleksowe przeszkolenie sprzedawców– dodaje.
Jednym z podstawowych wyzwań była zmiana charakteru umów ubezpieczeń z grupowych na indywidualne. Pozostałe w ofercie ubezpieczenia grupowe zostały dostosowane do wymogów regulatora czego wynikiem było m.in. usunięcie zapisów o wynagrodzeniach dla ubezpieczającego.
Projektem zostali objęci wszyscy sprzedawcy dystrybuujący ubezpieczenia Open Life. Podczas szkoleń, trenerzy kładą szczególny nacisk na ważność etycznej sprzedaży oraz to, by produkty ubezpieczeniowe były oferowane adekwatnie do potrzeb Klientów.
Możliwość oferowania produktów indywidualnych wiąże się z koniecznością rejestracji osób wykonujących czynności agencyjne na rzecz Towarzystwa Ubezpieczeń tzw. OFWCA. 1 kwietnia 2015 roku liczba aktywnie sprzedających dla Open Life „OFWCA” przekroczyła 7000 osób.
Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie S.A.