Kampania Mocnopomocni agenci PZU” została najlepszą kampanią ostatniego roku. Tytuł Człowieka Roku zdobyli Michał Wolniak/ Dariusz Andrian, Agencja Roku – ex aequo Artegence oraz VML Poland, Dom Mediowy Roku – MEC Global, Marketer Roku – PZU. Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska 6. listopada podczas MIXX Awards & Conference nagrodził najlepsze kampanie reklamowe online. Galę rozdania nagród poprzedziła konferencja dotycząca efektywności kampanii reklamowych online.
MIXX Awards & Conference jest prominentnym wydarzeniem dedykowanym profesjonalistom dziedziny marketingu. Skupia w jednym miejscu najbardziej znanych i najbardziej wpływowych ludzi branży marketingu internetowego, którzy chętnie podzielą się spostrzeżeniami dotyczącymi najbardziej palących tematów w reklamie.
Najlepszą kampanią reklamową w internecie okazała się Mocnopomocni agenci PZU” przygotowana przez agencję interaktywną VML Poland oraz Starlinka. Kreacja ta, zdobyła także nagrodę w kategorii Kampanie cross-mediowe. VML Poland został także Agencją Roku a liderzy tej agencji – Michał Wolniak oraz Dariusz Andrian – zdobyli tytuł „Człowieka Roku”. Na wyróżnienie zasługuje także GONG oraz MediaCom, którzy zdobyli po 3 statuetki.
Najlepsza agencja w 2013 roku to ex aequo Artegence oraz VML Poland, MEC Global Domem Mediowym Roku, Marketerem Roku – PZU. Tytuł Człowieka Roku zgarnęli Michał Wolniak oraz Dariusz Andrian z agencji VML Poland.
Poniżej prezentujemy zwycięzców w 12 kategoriach tematycznych (zwycięzcy oznaczeni przez pogrubienie):
Bezpośredni odzew | Dobra oferta dla dobra | 180heartbeats + JUNG v. MATT |
Keep Calm & Be Relevant! | ValueMedia | |
Optymalizacja PPC pod ROI | ValueMedia | |
Branded kontent | Interaktywny Finał Męskiego Grania 2013 | GONG |
Piję Wodę dla Żywiec Zdrój | VML | |
Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna | 180heartbeats + JUNG v. MATT | |
Gry | Bridgy Jones podbija świat | VML Poland |
Danonki Wirtualne Przedszkole – Nowa kraina Zoo | MediaCom | |
McDonald’s – Drwal wraca do gry | Tribal DDB/ OMD | |
Kampania wizerunkowa | Metafen. Można inaczej | K2 Internet |
Mocnopomocni agenci PZU | VML Poland/ Starlink | |
Otwieracz Żywca | GONG | |
Kampanie cross-mediowe | Celebryci w PLAY | MediaCom/ K2 Internet |
Milka. Moje miasto się przytula | SMV Group | |
Mocnopomocni agenci PZU | VML Poland/ Starlink | |
Lojalność wobec brandu | Danonki Wirtualne Przedszkole | MediaCom |
Orange Social Care – obsługa klienta w social media | VML Poland | |
PROGRAM LOJALNOŚCIOWY ONLINE NERF | GONG | |
Marketing społecznościowy | Fani Tyskiego tworzą historię | Tequila Polska |
Republika Kaktusa | MEC Global/ Liquid | |
Zwierzaki z Littlest Pet Shop szukają opiekunów | SMV Group/ NK.pl | |
Mobile/apps/tablets | Aplikacja ICOON na telefony z systemem Windows Phone | Wunderman |
Bridgy Jones podbija świat | VML Poland | |
Durex w Listonic | Mobext Polska (Havas Media Group)/ Listonic | |
Najlepsze zastosowanie nowych mediów | Durex Eksperyment | Havas Media |
Mocnopomocni agenci PZU | VML Poland/ Starlink | |
Nike Hypervenom | Mindshare/ John Pitcher | |
Strona brandowa | www.goldensubmarine.com | GoldenSubmarine |
Nowy serwis internetowy marki House | Zjednoczenie.com | |
Strona internetowa marki Żywiec | GONG | |
Wideo-online | Mr Button | Artegence |
Otwieracz Żywca | GONG | |
Proama VOD Direct | MediaCom/ Proama | |
Wprowadzenie nowego produktu na rynek | GARNIER OLIA LAUNCH | ZenithOptimedia |
nju mobile | MEC Global/ Ogilvy & Mather | |
Vichy Dercos Neogenic | ZenithOptimedia |
Najwyżej oceniona kampania w ogóle otrzymuje tytuł Best in Show. Best in Show MIXX 2013 otrzymała kampania „Mocnopomocni agenci PZU” przygotowana przez VML Poland oraz Starlink.
Organizator konkursu – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz wszystkie firmy członkowskie Związku mogli zgłaszać kandydatów do „Nagród za dokonania”:
– Człowiek Roku,
– Marketer Roku,
– Agencja Roku
– Dom Mediowy Roku.
Kapituła oceniająca zgłoszenia uznała, że najlepszymi w ostatnim roku byli (zwycięzcy oznaczeni szarym kolorem oraz pogrubieniem):
Człowiek roku | Michał Wolniak/ Dariusz Andrian |
Agencja roku | Artegence |
GoldenSubmarine | |
VML Poland | |
Dom mediowy roku | Group One |
MEC Global | |
Value Media | |
Marketer roku | PKO BP |
PZU | |
Tesco |
Uroczystą galę rozdania nagród poprzedziła MIXX Conference – konferencja o unikalnej formule w której zostały zaprezentowane studia przypadków kampanii z perspektywy klient + agencja. Przedstawione zostały kampanie ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z ich realizacją i sposobów na radzenie sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami. Program konferencji można sprawdzić pod adresem: www.mixx-awards.pl/mixx-conference
Nagrody MIXX przyznawane są dla twórców najlepszych interaktywnych kampanii reklamowych roku. Profesjonalne jury, w skład którego wchodzą eksperci od reklamy, marketingu i internetu oraz marketerzy ocenia wszystkie części kampanii, począwszy od strategii i kreacji, poprzez wybór mediów, po efektywność. MIXX Awards 2013 to już 7. edycja konkursu i jak co roku najlepsze kampanie marketingowe zostały nagrodzone podczas uroczystej gali. MIXX Awards & Conference 2013 odbyła się 6 listopada w warszawskim Palladium.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy za rok! Pełną listę zwycięzców wraz materiałami wideo można znaleźć na www.mixx-awards.pl
IAB Polska