Na rynku przybywa płatniczych nowości, ale organizacje kartowe nie pozwalają o sobie zapomnieć. Visa na początku czerwca rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię wizerunkową, a teraz wprowadza wspólnie z siecią Carrefour promocję, w której nagradzana będzie każda płatność kartą, niezależnie od kwoty.
„Promocja upominkowa Visa” ma kilka interesujących cech. Po pierwsze, szeroki zasięg – upominki odbierać będzie można w kilkunastu ogólnopolskich sieciach handlowych, a także w niektórych sklepach internetowych. Aby otrzymać kod upoważniający do otrzymania nagrody, trzeba zapłacić kartą (dowolnego rodzaju – również przedpłaconą lub firmową) w hipermarkecie Carrefour, supermarkecie Carrefour Market, sklepie Carrefour Express lub na stacji paliw tej francuskiej marki. Klient otrzyma przy kasie kod, który należy wysłać SMS-em pod wskazany numer. W odpowiedzi otrzyma kod upoważniający do odbioru upominku, ważny przez 2 tygodnie.
Prezenty z geolokalizacją
Premiowany będzie każdy zakup, niezależnie od kwoty. Typ otrzymanego upominku będzie zależny m.in. od lokalizacji sklepu, w którym płaciliśmy kartą. Mechanizm „geolokalizacji” (kod zawiera dane o sklepie) ma za zadanie sprawienie, że obdarowany będzie w stanie szybko skorzystać z prezentu. Otrzymany prezent można jednak wykorzystać w dowolnej placówce biorącego udział w promocji detalisty.
Konstrukcja promocji ma także inny ciekawy element – nagrody nie będą się powtarzać, a upominki wysyłane będą według z góry ustalonej kolejności, z pominięciem ofert, których nie można zrealizować w danej miejscowości. Klient może sprawdzić, na co może liczyć na stronie internetowej promocji.
Grono detalistów, którzy włączyli się do akcji Visy obejmuje m.in. sieci Big Star, C&A, Coffeeheaven, Empik, KFC, Monnari, Multikino, Sephora, Smyk i Top Secret. Odbiór upominku możliwy jest po dokonaniu zakupu i okazaniu kodu. Prezentem może być rabat lub darmowy towar lub usługa. Klienci, którzy nie chcą korzystać z telefonu komórkowego mogą zarejestrować kod otrzymany w Carrefour na stronie internetowej Visa i otrzymać dostęp do promocji w sieci.
Promocje – stały element marketingowego arsenału
Łowcy promocji nie mogą ostatnio narzekać na brak okazji. Rabatami kuszą zarówno wchodzące na rynek rozwiązania płatnicze (np. IKO, PeoPay), banki (np. mOkazje mBanku), jak i dobrze zakorzenieni gracze (chociażby MasterCard promujący usługi mobilne). Można odnieść wrażenie, że organizacje kartowe obecnie starają się mocniej przypominać o swoich głównych zaletach. Visa pragnie, żeby konsumenci po kartę sięgali zawsze, nawet przy drobnych codziennych zakupach, gdzie nadal dominuje gotówka.
Osobiście zawsze zastanawia mnie skuteczność takich akcji. Czy kilka nagród jest w stanie zmienić zastałe przyzwyczajenia? Zależność byłaby zapewne bardzo trudna do udowodnienia, ale może promocyjna kropla rzeczywiście potrafi drążyć skałę. Tym razem jednak, na co warto zwrócić uwagę, każda transakcja to nagroda, co może zachęcić do jak najczęstszego posługiwania się kartą. Być może Visa po zakończeniu w sierpniu upominkowej kampanii zechce podzielić się wnioskami. Z pewnością byłaby to ciekawa lektura.