PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościTechnologie zbliżeniowe i mobilne współtworzą nowe zwyczaje zakupowe w okresie przedświątecznym

Technologie zbliżeniowe i mobilne współtworzą nowe zwyczaje zakupowe w okresie przedświątecznym

Wiadomości 21.12.2016 (14:11)

Czy to w sklepie internetowym czy tradycyjnym, zarówno przy zakupie prezentów, jak i produktów na świąteczne dania, kupujący coraz częściej rezygnują z gotówki, wybierając szybkość i wygodę, jaką zapewniają karty zbliżeniowe i nowe metody płatności.

Upowszechnienie płatności zbliżeniowych


W Europie wydano dotąd 165 mln kart zbliżeniowych, z których można korzystać w 3,4 mln terminali płatniczych przystosowanych do akceptacji płatności w technologii NFC. Jak wskazują wyniki niedawnych badań zleconych przez Visa (Digital Payments Study 2016), odsetek użytkowników kart zbliżeniowych wzrósł z 36% w 2015 r. do 52% w 2016 r. Tendencja ta nie ogranicza się jednak do osób młodych, obeznanych z nowymi technologiami, lecz występuje we wszystkich grupach wiekowych – przy czym największy wzrost odsetka użytkowników kart zbliżeniowych odnotowano w grupie 55-64 lat.

Technologia zbliżeniowa wprowadza nowe sposoby płatności


Upowszechnienie kart zbliżeniowych wywiera również istotny wpływ na popularyzację innych metod płatności. W całej Europie użytkownicy takich kart częściej korzystają z urządzeń mobilnych przy płaceniu w sklepach tradycyjnych (52% użytkowników kart zbliżeniowych wobec 32% pozostałych użytkowników kart), przy dokonywaniu zakupów poprzez aplikację detalisty (49% wobec 31%) lub przy zapłacie za posiłek (50% wobec 30%).

Odnosząc korzyści z płatności zbliżeniowych, konsumenci jednocześnie poznają zalety innych nowych sposobów płacenia. Wg badania Visa w 2016 r. mobilnymi aplikacjami płatniczymi posługiwało się już 44% respondentów, wobec 38% w ubiegłym roku. Niemal połowa (46%) zgadza się z opinią, że dzięki możliwości dokonywania płatności za pośrednictwem urządzenia mobilnego lub ubieralnego łatwiej jest kupić potrzebny artykuł.

Ta dodatkowa wygoda przyczynia się również do upowszechnienia usług portfela elektronicznego w różnych kanałach zakupowych. Konsumenci europejscy zainteresowani są stosowaniem portfeli elektronicznych przy zakupach bezpośrednich (37%), w aplikacji (51%) i w internecie (56%). Wśród uzyskiwanych korzyści najczęściej wymieniana jest większa wygoda (61%) oraz możliwość płacenia w dowolnym czasie i miejscu (59%).

Kupujący łączą zakupy tradycyjne z internetowymi


Badanie Visa wykazało również, że konsumenci – zwłaszcza przy zakupach o wysokiej wartości – korzystają jednocześnie z internetowych i tradycyjnych kanałów sprzedaży. 70% europejskich konsumentów przyznaje się do praktyki określanej angielskim terminem „showrooming”, czyli poprzedzania zakupu online wizytą w sklepie tradycyjnym w celu zapoznania się z towarem. Niemal tyle samo (66%) stosuje „webrooming” – najpierw szuka najlepszych ofert cenowych online, a dopiero potem kupuje dany produkt w sklepie.

Pomimo wzrostu sprzedaży internetowej w okresie przedświątecznym handel tradycyjny pozostaje istotnym elementem zwyczajów zakupowych konsumentów. 60% kupujących wciąż docenia możliwość porozmawiania ze sprzedawcą i bezpośredniego przyjrzenia się potencjalnemu upominkowi.

Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa, powiedział:

„Rosnąca popularność kart zbliżeniowych wśród europejskich konsumentów skutkuje stopniowym upowszechnianiem się płatności mobilnych i innych płatności cyfrowych. W nadchodzącym okresie przedświątecznym za prezenty gwiazdkowe, ozdoby na choinkę czy produkty na dania wigilijne płacić będziemy na wiele różnych sposobów.

Konsumenci mają obecnie do dyspozycji mnóstwo nowych metod płacenia, na przykład z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Przekłada się to na szeroki wybór szybkich, łatwych i bezpiecznych sposobów dokonywania zakupów w sklepach tradycyjnych.

W obecnym sezonie świątecznym sukces detalisty zależy więc od tego, czy udostępnił kupującym preferowane przez nich metody płatności”.

Polacy oswojeni z innowacjami


W Polsce już ponad 60% wszystkich płatności Visa stanowią płatności zbliżeniowe. Ich powszechność zbudowała solidny fundament pod rozwój na lokalnym rynku zbliżeniowych płatności mobilnych Visa, które wdrożyły lub wdrażają banki wydające łącznie ponad 80% kart Visa w kraju. Zbliżeniowo – kartą lub smartfonem – można zapłacić w ponad 86% terminali w Polsce, a do końca przyszłego roku będzie to możliwe we wszystkich terminalach.

Wśród nowych rozwiązań, z których niebawem również skorzystają konsumenci w Polsce jest Visa Checkout – usługa, która znacznie uprości płacenie kartami za zakupy w sieci, w szczególności z urządzeń mobilnych.

Polacy mogą być również spokojni o dalszy rozwój innowacji. Visa wspólnie z bankami uruchomi inkubator innowacji, którego celem będzie pomoc w przyspieszeniu rozwoju obrotu bezgotówkowego oraz cyfryzacji całej gospodarki. Inkubator będzie wspomagał tworzenie rozwiązań odpowiadających potrzebom polskiego rynku w takich obszarach jak akceptacja i wydawnictwo nowej generacji, smart cities (tzw. inteligentne miasta), płatności w transporcie czy internet rzeczy.

// ‚+’'+e+''+''); // ]]>biuro at messagehouse dot pl

2016-12-21
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Olga Małecka

Olga Małecka

Olga Małecka, Marketing and Communications Manager w First…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Adam Białas 

Adam Białas 

Dziennikarz / Dyrektor w Agencji BIALAS Consulting…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców