Teradata Corporation, firma skupiająca się na tworzeniu hurtowni danych oraz systemów analitycznych ogłosiła, że Alior Bank wdroży Teradata Relationship Manager (TRM), pakiet oprogramowania, które poprawia analizę i komunikację z klientem. Oprogramowanie TRM wdrożone jest na niedawno zakupionej przez Alior Bank platformie Teradata Data Warehouse Appliance.
Rozwiązanie TRM zapewni nowe możliwości marketingowe, obejmujące zaawansowaną segmentację klientów oraz wielokanałową komunikację z klientem. Nowe oprogramowanie pozwoli na bardziej wnikliwą analizę klientów przy coraz bardziej złożonym rynku. TRM stanowi technologiczną podstawę dla programu pozyskiwania klientów (Acquisition) i programu sprzedaży produktów (Cross Sell) Alior Banku, wprowadzając wyższy stopień automatyzacji kampanii w środowisku charakteryzującym się dynamicznie rosnącą bazą klientów. TRM umożliwia proste i przejrzyste zarządzanie szerokim spektrum kampanii marketingowych na odnotowujących znaczny wzrost rynkach.
Nowe wdrożenie zapewnia Alior Bankowi szereg możliwości tworzenia różnych rodzajów kampanii marketingowych, od kampanii jednoetapowych, jednokanałowych, po złożone wielokrokowe, wielokanałowe kampanie klienckie.
Teradata Relationship Manager umożliwia precyzyjny dobór klientów według konkretnych kryteriów, obejmujących indywidualne zachowania, co poprawia dostosowanie oferty banku do potrzeb klientów. Pierwsze kampanie w produkcyjnej wersji ruszyły już po dwóch miesiącach od rozpoczęcia wdrożenia. Tak szybkie uruchomienie było możliwe dzięki skorzystaniu z oferowanego pakietu specjalnego o nazwie „Pakiet TRM dla Bankowości Detalicznej”, pozwalającego na szybkie uruchomienie rozwiązania, będącego syntezą doświadczenia firmy Teradata oraz oprogramowania stosowanego we wdrożeniach TRM na rynku polskim i europejskim.
Wdrożenie Teradata Relationship Manager umożliwi Alior Bankowi przeprowadzenie w przyszłości setek kampanii bazujących na zdarzeniach, dopasowanych do mikrosegmentów docelowych.
Źródło: Teradata Corporation