PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćMatematyka to pierwszy krok do opanowania ekonomii

Matematyka to pierwszy krok do opanowania ekonomii

Nasz gość 03.04.2015 (07:42)

Inwestując w matematykę budujemy solidne podstawy do dalszej edukacji w tym kierunku. Matematyka to bowiem pierwszy krok do opanowania ekonomii czy finansów. Dzięki temu w przyszłości odbiorcami naszych usług będą jeszcze bardziej świadomi klienci – mówi w rozmowie z PRNews.pl Iwona Ryniewicz, prezes mFundacji.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl:  Dlaczego edukacja matematyczna, a nie wspieranie innych celów?

Iwona Ryniewicz, prezes mFundacji: Realizowana od roku przez Fundację mBanku strategia „M jak matematyka” jest odpowiedzią na istotny, choć być może nie tak oczywisty problem społeczny. Zarówno z analizy rezultatów egzaminów szkolnych na zakończenie kolejnych etapów edukacji, jak i badań przeprowadzonych przez niezależne instytucje wynika, że polscy uczniowie mają poważny problem z opanowaniem matematyki. Odsetek niezdanych egzaminów maturalnych z matematyki zdecydowanie przewyższa analogiczne dane dotyczące innych przedmiotów. W porównaniu do języka polskiego, gdzie 6 proc. osób nie uzyskuje niezbędnej do zaliczenia ilości punktów, matury z matematyki nie zalicza co czwarty zdający. Niepokojące są również wyniki ubiegłorocznego sprawdzianu przeprowadzonego przez Instytut Badań Edukacyjnych, weryfikującego umiejętności trzecioklasistów. Średnia zdobytych punktów w teście matematycznym kształtowała się na poziomie 56 proc, a tylko 2,5 proc. spośród ponad 221 tys. uczniów biorących udział w badaniu, rozwiązało zadania bezbłędnie.

Dane te zastanawiają, zwłaszcza, że znawcy tematu wskazują, że więcej niż połowa dzieci przedszkolnych przed rozpoczęciem nauki przejawia uzdolnienia matematyczne. Problemy z opanowaniem tego przedmiotu pojawiają się dopiero w późniejszych etapach kształcenia, już w szkole. Dlatego podejmowane przez nas działania mają wesprzeć edukację matematyczną. W przystępny sposób pokazać, że wcale nie jest to trudny i nudny przedmiot, a jego znajomość po prostu się opłaca.

Tak obrana strategia społecznej odpowiedzialności, realizowana przez mFundację, ma jednak uzasadnienie także z perspektywy mBanku. Inwestując w matematykę budujemy solidne podstawy do dalszej edukacji w tym kierunku. Matematyka to bowiem pierwszy krok do opanowania ekonomii czy finansów. Dzięki temu w przyszłości odbiorcami naszych usług będą jeszcze bardziej świadomi klienci. Zwiększy się także grono kompetentnych pracowników instytucji finansowych.

Jakie działania podejmuje fundacja?

Adresatami działań mFundacji są nie tylko dzieci i młodzież szkolna, ale także studenci, nauczyciele i rodzice zaangażowani w efektywne kształcenie swoich dzieci. Koncentrujemy się na trzech głównych aktywnościach. Są to dotacje celowe, program grantowy mPotęga oraz program stypendialny „Mistrzowie matematyki”.

Dotacje pozwalają na jednorazowe dofinansowanie projektów z zakresu edukacji matematycznej, a wnioski rozpatrywane są przez cały rok. Z dofinansowania mFundacji realizowane są takie inicjatywy jak: kolejne edycje Olimpiady Matematycznej Gimnazjalistów czy Powszechny Internetowy Konkurs dla Uczniów Szkół Średnich Matematyka. Fundacja podejmuje także działa na rzecz podnoszenia kompetencji matematycznych nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Wspieramy m.in. realizację studiów podyplomowych prowadzonych przez Akademię Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

mPotęga to coroczny program grantowy, w którym, na zasadzie konkursu, wyłonione zostają zwycięskie projekty w dwóch kategoriach „wiekowych”: szkoły podstawowe oraz gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne. Na realizację najlepszych pomysłów mFundacja przeznacza od 2 do 8 tys. zł. W ubiegłorocznej, pilotażowej edycji, do programu mogły zgłaszać się szkoły i organizacje pozarządowe z województw mazowieckiego i łódzkiego. Teraz został on rozszerzony na kolejne siedem województw o najsłabszych wynikach egzaminów gimnazjalnych i maturalnych z matematyki w ubiegłym roku.

Stypendia „Mistrzowie matematyki” adresowane są zaś do wybitnie uzdolnionych matematycznie uczniów i studentów, dając im szansę na dalsze kształcenie w tym kierunku. 

Czy są widoczne efekty?

Przez pierwszy rok realizacji nowej strategii mFundacja wsparła 21 organizacji pozarządowych działających na rzecz edukacji oraz ponad 30 szkół i uczelni. Dofinansowała ponad 60 projektów, które miały na celu nauczanie matematyki w innowacyjny sposób. Na działania przeznaczyła 2,25 mln złotych, a dzięki tym środkom 65 tys. uczniów, rodziców i nauczycieli w całej Polsce mogło przekonać się, że matematyka jest ciekawym przedmiotem, który uczy logicznego myślenia, a zajęcia przeprowadzone w nieszablonowy sposób pozwalają osiągać ponadprzeciętne rezultaty.

Dziękuję za rozmowę.

[email protected]

2015-04-03
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Wioletta Sawicka

Wioletta Sawicka

PR Manager, Deutsche Bank Polska Wioletta Sawicka…

Marta Pokutycka-Mądrala

Marta Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz PR w Nationale-Nederlanden…

Marta Wiszniewska

Marta Wiszniewska

Specjalista ds. kontaktów z mediami, Citi Handlowy…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców