PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiJak Alior konwertuje klientów HSBC

Jak Alior konwertuje klientów HSBC

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 25.09.2009 (06:11)

Alior Bank nie próżnuje i bez zbędnej zwłoki zaczyna konwertować klientów HSBC. Robi to w niektórych przypadkach nawet chyba wcześniej niż pierwotnie zapowiadał. Przy okazji ogłoszenia transakcji mocno się zastanawialiśmy, w jaki sposób bank będzie chciał przyciągnąć do siebie klientów.

W końcu kupił portfel kredytowy, ale bez samych klientów. Swego rodzaju utrudnieniem jest również fakt, że HSBC nie prowadził rachunków osobistych, a relacje z klientami były mocniejsze tylko w przypadku kart kredytowych. Jest zatem prawdziwą sztuką skonwertować takiego klienta, żeby po spłaceniu kredytu dalej chciał utrzymywać relacje z bankiem.

Jak zatem wygląda praktyka? Za komentarz niechaj posłuży mail jaki otrzymaliśmy od jednego z naszych czytelników. No cóż. To chyba nie jest przykład reklamowanej wyższej kultury bankowości, chyba że brać to dosłownie, jak przeciętny klient kojarzy tę kulturę ;). Pytanie jest przy okazji innej natury – ilu z tych klientów w ogóle skorzysta  z konta, o którym nawet nie wie, że go założyło?

Za zgodą czytelnika, przytaczamy jego mail:

Piszę, aby podzielić się z Panem szczegółami procesu wymiany kart kredytowych HSBC na karty Alior, ponieważ jako posiadacz karty HSBC właśnie doświadczyłem tego procesu i muszę przyznać, że jestem bardzo zawiedziony.
 
Otóż dwa tygodnie temu zadzwoniła do mnie pani konsultantka, aby zaproponować mi kartę kredytową Alior. Rozmowa przebiegła sprawnie i zostałem poinformowany, że w ciągu około 10 dni dostanę informację smsem, że karta już jest gotowa. Tak też się stało i dziś rano otrzymałem sms a następnie telefon od kuriera, aby umówić się na odbiór karty.
 
Kurier przyjechał, wyciągnął kilka stron dokumentów i kazał podpisywać. Z racji tempa i ogólnego zamieszania (jednoczesna wizyta kominiarzy), podpisałem wszystko jak leci, sprawdzając tylko poprawność danych osobowych (drobne literówki i błędy w adresie emailowym). Zdziwiłem się jednak, gdyż kurier poinformował mnie, że otrzymałem dwa odstąpienia. Pomyślałem, ale miło z ich strony, że dają dwie kopie na wypadek gdybym jedną zgubił albo zniszczył. Ponadto na jednym z arkuszy zauważyłem słowo Maestro i nawet przez chwilę pomyślałem, że karta kredytowa jest płaska a nie tłoczona.
 
Chwilę później, gdy już miałem więcej czasu, przyjrzałem się temu, co mi przyniósł Alior i okazało się, że oprócz umowy o kartę kredytową, na którą oczekiwałem, dostałem do podpisania umowę o prowadzenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego oraz o wydanie karty debetowej, o co nie prosiłem. Nikt, ani pani konsultantka na infolinii, ani pan kurier (a co go to obchodzi) nie poinformowali mnie, że oprócz umowy o kartę kredytową będą dodatkowe umowy. W taki oto, niezbyt elegancki sposób, Alior transferuje karty HSBC na paczkę trzech produktów, przy czym o dwóch z nich nikt nie raczył nikogo informować (a warto zauważyć, że za kartę debetową Alior pobiera opłatę 3 złotych). Na szczęście dołączyli odstąpienia, z których, w takiej sytuacji, z przyjemnością skorzystam. A wystarczyło mnie o dodatkowych umowach poinformować.
 
Ponadto w umowach jest sformułowanie, że zapoznałem się z regulaminami, które są dołączone na… płycie CD. Nie wiem czy taka forma jest prawnie dopuszczalna, na pewno jest niewygodnie i z dużym prawdopodobieństwem nieekologiczna.
 
Podsumowując, o mały włos a stałbym się szczęśliwym posiadaczem karty kredytowej Alior, ale ponieważ bank chciał mnie uszczęśliwić na siłę i podstępem wciskając niezamawiany produkt, z całej paczki rezygnuję.

Pozdrawiam,
Maciej P. (nazwisko znane redakcji)
P.S. Choć muszę dodać, że do paczki jest załączony list od pana Sobieraja, w którym w ostatniej linijce informuje, że dołączył również umowę o rachunek i kartę debetową wraz z promocją, która polega na zwolnieniu z opłaty za jej użytkowanie przez rok.

Poniżej wzór listu z Alior Banku:

List z Alior Banku
View more documents from press123.

SPROSTOWANIE Z ALIOR BANKU:

W odpowiedzi na artykuł „Jak Alior konwertuje klientów HSBC” opublikowany 25 września 2009 r. na portalu PRNews, informujemy, że zawiera on nieprawdziwe informacje. Każdy klient HSBC w trakcie rozmowy z konsultantami Call Center jest uprzedzany o tym, że wraz z umową dotyczącą karty kredytowej otrzyma także umowę o bezpłatne konto oraz umowę o kartę debetową.

Poniżej cytujemy fragment rozmowy jaką konsultant przeprowadza z Klientem:

„Razem z dokumentami dostarczmy do Pana/i także umowę o bezpłatne konto –  jeśli chciałby Pan/i skorzystać z oferty prosimy o podpisanie dokumentów.”

Ponadto wśród dokumentów, które dostarcza kurier znajduje się list prezesa zarządu, a także specjalna ulotka, w których Klient jest ponownie informowany o możliwości podpisania umowy dotyczącej konta oraz karty, o czym cytowany przez PRNews Klient był łaskaw wspomnieć w mailu do redakcji.

Pragniemy jednoznacznie podkreślić, że ewentualne podpisanie umów o konto oraz kartę debetową jest całkowicie dobrowolne. Dodatkowo każdy Klient w przesyłce kurierskiej otrzymuje także dokument umożliwiający odstąpienie od tych produktów. Warto podkreślić, że konto osobiste w Alior Banku jest prowadzone bezpłatnie i Klienci HSBC, którzy zdecydują się skorzystać z karty debetowej do konta w Alior Banku zostali zwolnieni z opłaty 3 zł za jej użytkowanie przez 12 miesięcy.

Mimo, że skarga Klienta nie znajduje potwierdzenia w faktach, to w trosce o najwyższą jakość świadczonych usług przez Alior Bank, konsultanci Call Center w rozmowach z Klientami będą w sposób szczególny podkreślać, że wraz z umową dotyczącą kart kredytowych Klient otrzyma także umowy dotyczące bezpłatnego konta  oraz karty debetowej, których podpisanie jest dobrowolne.

Dariusz Kozdra
Strategic Planning Director
United PR

Źródło: PR News

alior hsbc 2009-09-25
Michał Macierzyński
Tagi: alior hsbc

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska Rzecznik Prasowy, Prezes Zarządu Fundacji…

Anna Polak

Anna Polak

Z branżą leasingową Anna Polak jest związana…

Agnieszka Gorzkowicz

Agnieszka Gorzkowicz

Zastępca rzecznika prasowego, Credit Agricole Bank Polska…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców