First Data, właściciel marki POLCARD, wprowadza do swojej oferty obsługę programów lojalnościowych i kart podarunkowych. Usługi oferowane w ramach jednego pakietu dostępne są w sieci terminali POLCARD dla wszystkich punktów handlowo-usługowych zainteresowanym ich wdrożeniem.
Program lojalnościowy jest działaniem budującym i podtrzymującym pozytywne relacje z wybranymi klientami, który pozwala zwiększyć sprzedaż produktów/usług oferowanych w danym punkcie handlowym/usługowym. Zarówno rodzaj promocji, jak i premiowaną kwotę dostępną w ramach programu każdorazowo ustala właściciel punktu, zaś terminale marki POLCARD dzięki zainstalowaniu odpowiedniego oprogramowania przeliczają kwotę wydaną przez klienta-uczestnika programu na punkty, wymienialne na nagrody.
”Jak pokazują badania, koszt utrzymania raz pozyskanego klienta jest znacznie niższy, niż koszt pozyskania nowego. Między innymi z tego powodu warto zatem zadbać o lojalność osób regularnie korzystających z oferty danego sklepu czy punktu usługowego.” – powiedział Zbigniew Wiśniewski, Członek Zarządu First Data Polska S.A. „W wielu krajach programy lojalnościowe to już standard. Jako część międzynarodowej korporacji First Data staramy się, by poziom usług oferowanych w Polsce nie odbiegał od tych standardów, dlatego zdecydowaliśmy się zaoferować naszym klientom atrakcyjną usługę w postaci narzędzia do obsługi programów lojalnościowych.” – dodał Zbigniew Wiśniewski.
Wykorzystując funkcjonalności nowoczesnych terminali POLCARD, First Data postanowiła wzbogacić pakiet usług oferowanych klientom także o obsługę kart podarunkowych. Jednorazowe lub wielokrotnie zasilane karty uprawniają posiadaczy do zakupów w punkcie sprzedaży, który je wydał na kwotę doładowania zgromadzoną na koncie. Jeśli kwota zakupów przewyższa zgromadzone na karcie środki, karty podarunkowe oferują możliwość dopłaty brakującej sumy. Karta podarunkowa może także pełnić funkcję karty lojalnościowej. W takiej sytuacji transakcje nią dokonane zyskują status lojalnościowych i nagradzane są punktami.
„Karta podarunkowa jest produktem, który pozwala podarować określoną sumą pieniędzy bez konieczności wręczania gotówki, dającym równocześnie osobie obdarowanej możliwość swobodnego i indywidualnego wyboru produktu lub usługi. Tego rodzaju karty są bardzo popularne na rynkach krajów Europy Zachodniej i USA, dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć je również w Polsce.” – powiedział Zbigniew Wiśniewski.
Nowe rozwiązania w ofercie First Data umożliwiają akceptantom kart poszerzenie ich oferty o nowoczesne produkty przy jednoczesnej oszczędności kosztów, ponieważ ważności karty lojalnościowej lub podarunkowej przedłużyć można bezpośrednio w terminalu. Oznacza to bezkosztowe udogodnienie dla punktu handlowo-usługowego, który wytłoczył na kartach datę ważności, gdyż pozwala uniknąć kosztów druku nowych kart.
Źródło: First Data