PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRNPRS w oczach krakowskich specjalistów public relations

NPRS w oczach krakowskich specjalistów public relations

Marketing i PR 03.03.2009 (08:30)

W dzisiejszych czasach liczba bombardujących każdego informacji jest niezwykle duża. Zwłaszcza w Internecie wielość komunikatów może sprawić, że te istotne mogą zostać przeoczone. Dla zapewnienia odpowiedniego odbioru komunikatów PR-owych kluczowy  może być Net Public Relations Synergy –NPRS. Ten model zarządzania komunikatami PR-owymi, pozwala na promocję korzystnych wizerunkowo komunikatów w wyszukiwarce Google.

Prezentację na ten temat „NPRS w sytuacji kryzysowej. Wypadek Leszka Kuzaja” na krakowskim spotkaniu założycielskim Małopolskiego Oddziału Polskiego Stowarzyszenia Public Relations wygłosili Wiktor W. Kammer i Patryk Gut z Times Square Public Relations. Co o NPRS sądzą specjaliści public relations, którzy zapoznali się z prelekcją na jego temat?

Konkretna wiedza o NPRS wzbogaciła moją tradycyjną wiedzę PR – mówi Agata Niemiec Miżejewska – właścicielka Image Line Communications. Teraz mogę już moim klientom rzucić hasło – NPRS. Dla nas, osób, które mają tę wiedzę jest to doskonałe narzędzie. Wiedza klientów jest niestety uboższa niż na temat tradycyjnych działań PR. Dobrze by było, gdyby wiedzieli czym jest NPRS. Wtedy mogłabym mieć NPRS w ofercie swojej agencji. Prezesi wielkich firm w życiu nie są w stanie przyznać, że nie wiedzą o co chodzi, czym jest NPRS. Warto wzbogacić ich wiedzę.

NPRS pozwala na zarządzanie wizerunkiem nie tylko instytucji, ale także osób. Podkreśla to  Agnieszka Sioła – rzecznik prasowy PNIG Kraków.  Narzędzie to jest interesujące jest nie tylko w celu promowania firmy jako takiej, ale też osób z nią związanych – pokazuje w jaki sposób możemy się pozycjonować. Narzędzie NPRS znam od kilku lat. Jest przeze mnie wypróbowane i sprawdzone. Spokojnie mogę je polecić firmom i innym agencjom do stosowania. Sprawdza się świetnie zwłaszcza w budowaniu pozytywnego wizerunku instytucji, jak i w sytuacjach kryzysowych. Profesjonalne, a przede wszystkim, długofalowe stosowanie NPRS przekłada się na sukces firmy i to zarówno w stosowaniu na rynku polskim jak i zagranicznym. Uwiarygodnia firmę w oczach klientów. Rezultaty są naprawdę doskonałe!

Diana Zdziarska z Tomatoe PR uważa, że NPRS jest narzędziem, które znajduje zastosowanie nie tylko w sytuacjach kryzysowych, ale również w codziennej obsłudze klienta i kształtowaniu jego wizerunku. Działanie nie jest natychmiastowe, dlatego decyzja o wykorzystaniu tego rozwiązania powinna zostać podjęta przy rozpoczęciu standardowych czynności PR-owych. NPRS pozwala na promowanie pożądanych przez Klienta treści, jednak to dużo więcej niż samo pozycjonowanie. Efekty są tym szybsze im więcej publikacji znajduje się w sieci na dany temat. NPRS to także dodawanie nowych treści, odpowiednio przygotowanych i sprofilowanych. NPRS ma szczególne znaczenie dla Klientów takich jak osoby publiczne, firm, które posiadają już publikacje albo takich, które zaczynają budować swój wizerunek w mediach czy w relacjach inwestorskich

Sytuacja kryzysowa, to moment, w którym szczególnie sprawdzają się długofalowe rezultaty działań NPRS –  NPRS może być ciekawym narzędziem wspierającym komunikację kryzysową, pod warunkiem jednak, że będziemy z niego korzystać na co dzień. Systematyczne działania NPRS pozwolą ograniczyć zasięg kryzysu w sieci. Tempo pracy mediów, ich różnorodność, konkurencyjność wsparta nowymi technologiami sprawiają, że na reakcję kryzysową mamy zaledwie kilka godzin, dlatego tak ważne są działania antykryzysowe – zauważa Urszula Podraza z Wenecja PR, autorka książki „Kryzysowe public relations”, zawierającej analizy kilkunastu case studies z polskiego rynku.

Podkreśla to także Łukasz Wilczyński z Planet PR. Korzystanie z modelu NPRS może być dobrym zabezpieczeniem na wypadek kryzysu. Zarządzanie komunikatami, które znajdują się w sieci pozwala na stworzenie pożądanej struktury wyników wyszukiwarki. Wówczas, gdy wydarzy się coś niespodziewanego informacje o kryzysowej sytuacji można o wiele łatwiej kontrolować.

Na nieco inną stronę takiego modelu zarządzania komunikatami PR-owymi zwraca uwagę Konrad Myślik – niezależny doradca PR, specjalizujący się w wizerunku instytucji publicznych, w tym samorządu. NPRS to narzędzie celne z punktu widzenia zawodu, który wykonujemy, bo dotyczące publicznego wizerunku jednostki. To narzędzie, czy prezentowanie tego narzędzia to rzecz dotkliwa, plasująca się na osi moralności. NPRS to rzecz wielkiej wagi moralnej. Trudne jest takie działanie, które moralne i prowadzone w dobrej wierze, będzie generowało pytania o rzeczywistą swobodę dostępu do informacji. Co więcej – zagadnienie korzystania z NPRS porusza bardzo celnie kardynalne rzeczy: jak zaznaczyć obecność informacji w ogóle w zbiorze, na którym nam zależy. Wszak jeśli nie traktujemy treści pieczołowicie to jest wypychana cały czas przez inne informacje. Jesteśmy wtedy blisko granicy pochłaniania danych. Media sięgną za chwilę po nasz czas, lub możliwości – możliwości umysłu ludzkiego. Być może podejmiemy próby ich poszerzenia?

Myślik zwraca też uwagę na etyczne pułapki związane z NPRS. Trzeba pamiętać o etyce zawodowej. W PR poziom etyki jest bardzo ważny. My jesteśmy gdzieś pomiędzy lekarzem i adwokatem – jesteśmy zawodem zaufania publicznego. Jest pewna granica niewiedzy odbiorcy, której przekroczenie jest m.in. dla NPRS niebezpieczne. Internauta jest poddany działaniu narzędzi. Powinien zdawać sobie z tego sprawę.  Trzeba ich o tym informować – wtedy to jest w porządku. NPRS nie może być ponad wolną wolą. To stawiałoby takie narzędzie w pobliżu komunikatów podprogowych w reklamie. A tego przecież nie pochwalamy.

NPRS to narzędzie, które agencje coraz powszechniej zamieszczają w swojej ofercie. Bardzo mnie cieszy, że NPRS zdobywa coraz więcej zwolenników mówi Wiktor W. Kammer szef Times Square Public Relations, który szczególnie angażuje się w promowanie modelu NPRS. Zarządzanie wizerunkiem w Internecie staje się dzięki niemu o wiele prostszą sprawą.
Źródło: Times Square Public Relations

public relations 2009-03-03
Redakcja PRNews.pl
Tagi: public relations

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców