PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiAlior zawalony wnioskami i ma dalej problemy z jakością

Alior zawalony wnioskami i ma dalej problemy z jakością

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 28.11.2008 (07:28)

Przyszła do nas właśnie karta do konta. Trzeba przyznać – bardzo ładnie to wszystko wygląda, karta robi dobre wrażenie. Problem w tym, że… nie możemy jej aktywować. Nie wiedzieć dlaczego, bank wyłączył podgląd do karty i nie ma nie tylko żadnej informacji na jej temat, ale też nie można jej aktywować. Próba dowiedzenia się co się dzieje, lub aktywowanie jej via call-center, to ponad 10 minutowe wiszenie na telefonie.

Z ciekawostek – klienci Playa mają osobny numer na infolinię – działa przez VOIP – 012-3707000. No i jeszcze jedna rzecz, która jest bardzo, bardzo irytująca i trudno nam powiedzieć, dlaczego przyjęto takie rozwiązanie. Tyle miesięcy pracy, wewnętrzne testy, rada klientów i rzeczy, które są naszym zdaniem dyskwalifikujące w bankowości osobistej. Otóż każde zawahanie się lub kilkusekundowa (2-3 sekundowa) przerwa we wpisywaniu numeru klienta lub trzech z sześciu numer hasła, kończy się brakiem możliwości zalogowania. Znamy swoje hasło bardzo dobrze, ale kiedy system wymaga od nas szybkiego podania 2, 5 i 6 cyfry po kolei, to bez zapisania sobie ich na kartce i wstukiwania na klawiaturze jakby od tego nasze życie zależało, po prostu nie da się zalogować. Więcej! Po ponad 13 minutach oczekiwania, konsultantka stwierdziła, że… nie ma naszych danych i zapytała się, czy my się aby logowaliśmy. Na odpowiedź, że tak, aczkolwiek dopiero za drugim razem udało nam się wpisać szybko trzy podane cyfry z hasła, jedyna podpowiedź brzmiała – proszę zadzwonić jeszcze raz. Tak. Zadzwonić i znowu czekać kwadrans – bez żadnej gwarancji, że tym razem będzie dobrze. Konsultant w Aliorze nie ma możliwości ponownego przełączania klienta w celu autoryzacji. Nie da się również autoryzować poprzez podanie numeru PESEL i podaniu najważniejszych danych. Oczywiście pojawiło się wielkie zdziwienie, że w systemie transakcyjnym nie ma możliwości aktywacji karty – „może IT coś serwisuje”, ale informacji na ten temat niestety nigdzie już nie przeczytamy. Czyli nie wiadomo, czy dać sobie spokój na przykład do jutra, czy jednak tracić koleje kilkanaście minut w celu prostej aktywacji karty. Powiemy tak – testowaliśmy wiele systemów, ale ten należy do jednego z najgorszych i jeżeli to jest ta wyższa kultura bankowości, to hmmmmmm. Kolejny minus po tych 11 procentach, w których nawet bankowcy od konkurencji uwierzyli i im trzeba tłumaczyć, że to 5,5% procenta. Swoją drogą – chociaż nie możemy znaleźć już linka do założenia rachunku RO, to znaleźliśmy dwa kolejne Płatności->Przelew własny. Wciąż przy próbie założenia wyskakuje błąd. Żeby było jeszcze lepiej na dokładkę, ok, my chyba mamy jakiegoś pecha, albo coś. Dla próby chcieliśmy jeszcze przelać pieniądze z Aliora do innego banku. System ładnie sprawdził, że konto jest ok, rozpoznał bank. Chcieliśmy sobie zapisać numer konta do szablonów i ustawić jako zaufany. Nacisnęliśmy przycisk „Zatwierdź przelew” i… pojawił się komunikat, że nie wygenerowano kodu SMS i mamy próbować jeszcze raz. Spróbowaliśmy i nic. Kolejna próba z odznaczeniem opcji – też nic. Nie poddaliśmy się – zapisaliśmy jako szablon i daliśmy do Nowego szablonu z opcją „Zatwierdź później”. Szczęśliwi, że oszukaliśmy system wchodzimy do „Przelewy odroczone” i… nie ma. Szukamy chociaż szablonu, który miał się zapisać, na co mamy dowód w postaci zrzutu ekranu. Też nie odnaleziony. Ok. 27 listopada system transakcyjny Aliora nie działa. Przelewu nie zlecimy, karty nie aktywujemy, na infolinię, jako klient, a nie potencjalny klient, się nie zalogujemy. Jeszcze chwila, a zaczniemy odszczekiwać wszystko co złe, co tutaj nawypisywaliśmy przez ten czas na inne banki, zwłaszcza na Multi. Miejmy nadzieję, że potem w Aliorze będzie lepiej, a nie gorzej. Bo już się boimy co to się może przydarzyć w przyszłości. W tym momencie, do momentu naprawy tych usterek, przestaniemy jednak zachęcać ludzi do zakładania tam konta (a dzisiaj już jedna osoba przy nas zakładała konto przez internet po stwierdzeniu, że to dobry bank). No… teraz czas na testowanie Allianza. Nawet mamy tam OC i AC, więc będziemy mogli potestować jak to tam wszystko będzie funkcjonować… Ciekawe, czy bankowi Pawła Millera uda się uniknąć takich kompromitujących w gruncie rzeczy wpadek. Tak czy inaczej albo IT, albo Profile dały w Aliorze przysłowiowego ciała.

P.S. Dzisiaj rano zauważyliśmy jeszcze jedną niepokojącą rzecz. Przestały nam się naliczać odsetki z lokaty nocnej. Mimo, że nic nie zmienialiśmy, a lokata jest cały czas włączona! Ostatnia kapitalizacja była 25 listopada. Tego samego dnia wieczorem pieniądze nie zostały już pobrane… Informacji o tym, że coś nie działa oczywiście nigdzie nie można dostać. Karty wciąż nie da się aktywować przez internet…

alior 2008-11-28
Michał Macierzyński
Tagi: alior

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców