Bank Pekao S.A. traci rynek. Chociaż formalnie wciąż zajmuje wysoką, drugą pozycję pod względem liczby klientów detalicznych, a także posiada znaczący udział w pozostałych segmentach, to nie trzeba być wielkim analitykiem, żeby stwierdzić, że Bank leci jedynie na renomie i swoim dotychczasowym udziale w rynku. A konkurencja działa i ciągle podgryza pozycję wicelidera. Bank owszem – ma sukcesy na swoim koncie. Bo przecież wyniki finansowe nie biorą się znikąd. Jednak nawet w tym przypadku komunikacja kuleje i klienci postrzegają Żubra, jak postrzegają (a może to my jesteśmy tylko skrzywieni?). Coś chyba jednak jest na rzeczy. Kampanie innych banków po prostu widać, a czy ktoś widział jakąś innowację produktową w wykonaniu Pekao S.A.? My widzieliśmy – kilka dobrych lat temu. Wszystko pozostałe to tylko próba (powolna) dostosowywania się do standardów, które dawno obowiązują na rynku. Być może ulegnie to zmianie, przynajmniej w kwestii komunikowania. Bank zaczął rozglądać się na rynku i planuje zlecić jakiejś agencji reklamowej projekt BTL. Nikt nic więcej niestety nie wie. Agencją, która dotychczas obsługuje Pekao S.A. jest Leo Burnett. Firma znana i kreatywna (ach te twórcze przejażdżki po korytarzach na hulajnodze ;), ale skoro zaczęło się przeglądanie ofert konkurencji… No cóż – czasami tak się dzieje, kiedy szuka się błędów na zewnątrz, a nie wewnątrz organizacji. Jednak czasy niewyrafinowanych, a przy tym lojalnych klientów, na całe szczęście odchodzą w przeszłość. My sobie jednak myślimy, że znając podejście Pekao S.A., pewnie coś planują zrobić w najbardziej świadomym segmencie klientów – w dużych firmach i korporacjach. Detal to mało ruchliwy jest, a firmy korzystając z usług kilku instytucji mogą na bieżąco porównywać jakość usług. P.S. Jesteśmy złośliwi i proponujemy wypromowanie szlagieru „Pekaosa 2”. Może tym razem pomoże? Kto nie jeszcze nie zna, albo chce sobie przypomnieć – zapraszamy. Tak. To JEST autentyk!
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiPekao Sa przegląda oferty agencji reklamowych. Powstanie szlagier
Sprawdź także:
18.04.2025 (14:36)
Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych w Święta Wielkanocne
Zbliżają się Święta Wielkanocne. W tym okresie banki, podobnie jak większość instytucji, pracują w niestandardowych …
18.04.2025 (14:35)
Rynek pożyczkowy w Polsce - marzec 2025. Dwie trzecie pożyczek zostało zaciągniętych na kwoty niższe niż 4 tys. zł
389,6 tys. pożyczek zostało udzielonych przez instytucje pożyczkowe w marcu 2025 r. - wynika z raportu Związku …
18.04.2025 (14:33)
Cztery sposoby na cztery kółka w VeloBanku
Cztery różne oferty kredytowania pojazdów promuje od kwietnia VeloBank. W zależności od potrzeb, klienci …
18.04.2025 (14:30)
XTB na 10 lat w Skylinerze
Fintech XTB przedłużył umowę najmu w warszawskim biurowcu Skyliner należącym do Grupy Karimpol o kolejne 63 …
18.04.2025 (14:28)
Bank Spółdzielczy w Strzegowie dołączył jako 60. bank do Systemu Usług SGB
Już ponad 1/3 Zrzeszenia SGB, a co więcej, również blisko połowa rachunków całego zrzeszenia działa w Systemie …
18.04.2025 (14:25)
Jak dzięki Legal Design zatrzymać klientów, zmniejszyć liczbę reklamacji i zbudować zaufanie
Czy policzyłeś kiedyś, ilu klientów odeszło od Twojej firmy, bo nie rozumiało obowiązującej między Wami umowy? Bo …