Poczynając od tegorocznej edycji, Plebiscyt będzie odbywał się cyklicznie raz w roku. Jego ideą jest promowanie dobrych wzorów i praktyk handlowych, a wyniki z głosowań będą również podstawą do tworzenia konsumenckich rankingów najlepszych sieci handlowo-usługowych.
„Firmy działające w szeroko rozumianym sektorze handlu i usług, są dla organizacji MasterCard i współpracujących z nią instytucji finansowych głównym i naturalnym partnerem w rozwoju transakcji bezgotówkowych w Polsce. Tym bardziej cieszymy się, że w tym roku po raz pierwszy będziemy mogli nagrodzić tych, którzy zdaniem konsumentów najlepiej odpowiadają na rosnące potrzeby i upodobania polskich klientów” – komentuje ideę Plebiscytu Hanna Staśkiewicz–Dziełak, dyrektor marketingu Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.
Pomysłodawcą Plebiscytu „Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2007” i fundatorem nagród jest system MasterCard, a partnerami w pierwszej edycji zostali: Detal Dzisiaj, Detal Dzisiaj Network, Gazeta Bankowa, Newsweek, Onet.pl oraz Pentor Research International.
Zakładamy, że dzięki tej inicjatywie wspólnie będziemy mogli jeszcze dokładniej analizować opinie konsumentów, dotyczące zarówno oferowanych produktów i usług, jak i podnoszenia komfortu zakupów przez wprowadzanie konkretnych udogodnień, takich jak np. płatności bezgotówkowe” – uzupełnia Hanna Staśkiewicz – Dziełak.
Plebiscyt Internautów, to nie tylko wkład w promowanie dobrych praktyk handlowych, ale szansa dla wszystkich dorosłych Internautów na zdobycie atrakcyjnych nagród, które będą przyznawane w każdym kolejnym tygodniu głosowania. Wystarczy zagłosować i uzasadnić w kilku słowach swój wybór, aby móc wygrać kamerę, aparat cyfrowy lub odtwarzacz DVD. Do głosowania można przyłączyć się w dowolnym momencie, przez cały czas trwania Plebiscytu Internautów.
Cały projekt „Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2007” obejmuje oprócz Plebiscytu Internautów również ogólnopolskie badanie konsumenckie, przeprowadzane przez Pentor Research International na reprezentatywnej grupie Polaków. Celem tego badania jest wyłonieniu zwycięzców w 10 kategoriach obejmujących najpopularniejsze sieci handlowe i usługowe: hipermarket roku, supermarket roku, dyskont roku, sklep meblowy roku, market budowlany roku, sklep ze sprzętem RTV AGD roku, sklep perfumeryjno–drogeryjny roku, sklep obuwniczy/odzieżowy roku, sklep internetowy roku, stacja benzynowa roku. Zwycięzcy otrzymają tytuł odpowiadający określonej kategorii oraz statuetkę.
Więcej informacji o Plebiscycie „Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2007” i partnerach przedsięwzięcia można znaleźć na stronie: www.mistrzhandlu.pl