Tytuł został przyznany za wdrożenie innowacyjnej strategii bankowości segmentu MSP i wytrwałość we wprowadzaniu zmian – zarówno wewnątrz struktur banku jak i w ofercie skierowanej do MSP oraz sposobie jej sprzedaży z wykorzystaniem solidnych wzorców współpracy z MSP. Za konsekwentną realizację długofalowego programu budowy nowego wizerunku.
W gronie nagrodzonych w kategorii „Złoty Oddział” znalazły się odziały Banku BGŻ w Lublinie, Opolu, Rzeszowie, Toruniu, Białymstoku oraz Kutnie, które uzyskały Wyróżnienie Honorowe wraz z Godłem Promocyjnym. Dodatkowo Złote Gwiazdy umieszczane pod logo konkursu Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców otrzymały oddziały operacyjne z Opola, Kutna, Torunia, Rzeszowa oraz Lublina. Wyróżnienia przyznane oddziałom świadczą o ich aktywnej działalności na rzecz małych i średnich firm – szerokiej dostępności i wysokiej jakości usług dla klientów z tego sektora.
Konkurs organizuje Krajowa Izba Gospodarcza oraz Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. Jego celem jest wspieranie budowy wysokiej kultury współpracy pomiędzy instytucjami finansowymi i przedsiębiorcami, tworzenie klimatu wzajemnego zaufania oraz popularyzowanie innowacji bankowych zmierzających do lepszego zaspokajania potrzeb finansowych sektora MSP.
Banki były badane przez organizatorów oraz klientów. Oceniano 20 najważniejszych aspektów współpracy z obsługującą ich placówką bankową. Tzw. klienci tradycyjni, czyli odwiedzający oddział banku oceniali m.in.: kwalifikacje i wiedzę pracowników, szybkość obsługi, konkurencyjność cenową oferty, procedury kredytowe, łatwość dostępu do banku i oddziału oraz dostępność indywidualnej opieki doradcy. Klienci bankowości elektronicznej punktowali m.in.: zakres i kompleksowość oferty, niezawodność i bezawaryjność dostępu, bezpieczeństwo użytkownika, jakość zabezpieczeń, przejrzystość strony, zakres i kompleksowość oferty, w tym liczbę dostępnych produktów finansowych.