PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Janusz Dedo, HSBC Bank Polska

Gość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Janusz Dedo, HSBC Bank Polska

Nasz gość 03.03.2008 (08:05)

HSBC jest największym bankiem w Europie i jedną z największych instytucji na świecie. Strategia banku w naszym regionie zakłada stworzenie silnej instytucji, która wyróżni się jakością międzynarodowych produktów i usług. Pragnę podkreślić, że HSBC nie będzie kopiować istniejących modeli istniejących na polskim rynku. Przecież każdą firmę bacznie obserwuje konkurencja. Gdybyśmy chcieli wprowadzić podobne usługi, które sprawdziły się już w naszym kraju, dobrze tu funkcjonują, i tylko na tym poprzestali, w dłuższej perspektywie skazalibyśmy się na porażkę. Strategia HSBC jest oparta na wykorzystaniu naszej międzynarodowej obecności. To daje nam ogromną przewagę konkurencyjną.

Do tej pory HSBC w Polsce koncentrował się na rozwoju bankowości korporacyjnej, bankowości detalicznej (pod marką Beneficial Kredyt) oraz bankowości inwestycyjnej. We wszystkich tych sektorach osiągamy bardzo dobre wyniki. Lista klientów HSBC obejmuje polskie oraz międzynarodowe spółki i grupy kapitałowe.

W najbliższym czasie HSBC Bank Polska będzie rozwijał się przez wzrost organiczny, a nie akwizycję. Filozofia banku skupia się na harmonijnym i konsekwentnym budowaniu wysokiej jakości biznesu, wykorzystując globalny potencjał HSBC.

Media już wielokrotnie zapowiadały wasze wielkie otwarcie. Powoli startujecie z bankowością korporacyjną. Co z bankowością osobistą? Placówki stoją wciąż puste już od pół roku. Jakie są przyczyny, że ten wasz rozruch trwa tyle czasu?

Chciałbym podkreślić, że nie ma mowy o żadnej zwłoce. Oficjalnie nigdy nie podaliśmy żadnego terminu wprowadzania nowych usług dla klientów indywidualnych- a trudno mi komentować spekulacje medialne.

Przez ostatnie lata grupa HSBC skupiała się na rozwoju na innych rynkach – w Azji i Ameryce Południowej. Teraz przyszedł czas na Europę Środkowo- Wschodnią. Będąc globalnym bankiem, naszym priorytetem jest zapewnienie wysokiego poziomu usług, z jakiego słynie HSBC. Rzeczywiście trwają przygotowania do wprowadzenia nowych, unikalnych usług. Nasze oddziały w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu już niedługo otworzą podwoje dla klientów.

HSBC w Polsce to również consumer finance. Jakie macie tutaj plany? Czy marka Beneficial zostanie utrzymana? Czy będziecie budować sieć oddziałów?

Bankowość detaliczna to jedna z naszych głównych linii biznesowych. Udzielamy kredytów gotówkowych w 10 placówkach własnych oraz kredytów ratalnych za pośrednictwem placówek partnerów. W minionym roku nasz portfel kredytów konsumpcyjnych sięgnął prawie 1 mld zł. Do tej pory działaliśmy w tym sektorze pod marką Beneficial Kredyt, niedługo nasze oddziały zmienią logo. Kampania rebrandingowa będzie wynikiem unifikacji marki HSBC w Europie. Dzięki zmianie podkreślimy przynależność naszych klientów do międzynarodowej grupy finansowej.

Czy może Pan uchylić rąbka tajemnicy na temat oferty dla klientów z segmentu bankowości osobistej? Mówi się, że wprowadzicie dość wysoki próg wejścia. W jaki sposób będziecie chcieli przyciągnąć klientów? Kim oni będą?

Po okresie intensywnych przygotowań jesteśmy u progu zaprezentowania naszej oferty dla klientów detalicznych. HSBC Bank wejdzie na polski rynek z międzynarodową propozycją, skierowaną do zamożnych klientów, często podróżujących, oczekujących wysokich standardów obsługi oraz wsparcia w zakresie zarządzania majątkiem. Na tym etapie mówienie dzisiaj o szczegółach byłoby jednak ciut przedwczesne.

HSBC to marka globalna, jednak w Polsce raczej mało znana. Czy planujecie to zmienić w najbliższym czasie? Czy możemy spodziewać się większych kampanii wizerunkowych?

Moi ulubieni aktorzy zostali już zaangażowani do udziału w reklamach innych banków dlatego czekamy, aż pojawią się na rynku nowe, niewyeksploatowane twarze. (śmiech) A mówiąc poważnie, to z ostatnich badań na naszej grupie docelowej w kluczowym dla nas sektorze SME wynikło, że prawie 30% respondentów zna markę HSBC. To dobry wynik choć zdajemy sobie sprawę, że jeszcze sporo przed nami. Wprowadzenie na rynek nowej marki, zbudowanie świadomości i rozwinięcie wizerunku to długofalowy proces. Dodatkowo HSBC będzie wprowadzać nowy rodzaj działalności bankowej, nowy produkt przeznaczony dla określonych segmentów klientów, dlatego nie skupimy się na promocji za pośrednictwem tradycyjnych mediów. Będziemy budować świadomość marki na podstawie globalnych wartości i lokalnych oczekiwań i dokładnie wyselekcjonujemy media. Już w marcu ruszy kampania wizerunkowa, skierowana do przedsiębiorców, w połowie roku planowana jest akcja reklamowa dla nowej usługi. Mogę zapewnić, że nasza grupa docelowa już wkrótce dowie się o tym, że HSBC to bank który można znaleźć w każdej strefie czasowej. Również w Polsce.

Stawiacie na bankowość korporacyjną. Rodzi się zatem pytanie, dlaczego spośród tylu konkurencyjnych ofert przedsiębiorcy mieliby wybrać właśnie waszą ofertę? Co stanowi o waszej przewadze i czy wasza propozycja jest skierowana dla wszystkich, czy tylko wybranej kategorii przedsiębiorców?

To co odróżnia HSBC od innych polskich banków, to międzynarodowa obecność. Bank działa we wszystkich regionach świata, dzięki temu klienci mogą zminimalizować ryzyko związane z transakcjami międzynarodowymi i nie muszą korzystać z instytucji pośredniczących. Jako jeden z nielicznych banków w Polsce specjalizujemy się w obsłudze transakcji z Azją a zwłaszcza z Chinami. HSBC w Państwie Środka ma największą sieć oddziałów ze wszystkich banków zagranicznych. Dzięki bardzo dużej rozpoznawalności marki HSBC w Azji oraz znakomitej reputacji banku, firma współpracująca z nami w Polsce już od samego początku zyskuje przewagę jako wiarygodny partner w interesach. Dzięki nam polskie firmy mogą otwierać rachunki w innych krajach bez potrzeby udawania się tam. Firmom zainteresowanym inwestycjami zagranicznymi, pomagamy uzyskać finansowanie od lokalnych oddziałów HSBC.

W Polsce mamy przykłady wielu dużych, międzynarodowych instytucji, które niekoniecznie dają sobie radę ze specyfiką naszego rynku. Zawsze w takich przypadkach rodzi się pytanie, dlaczego w waszym przypadku miałoby być inaczej?

Mogę zapewnić, że obecność HSBC już niedługo zmieni układ sił na polskim rynku. Najlepszym świadectwem pewności tej zapowiedzi jest wielkość tej globalnej instytucji na wszystkich rynkach, na których działa.

Źródło: Przegląd Finansowy Bankier.pl nr 8 (15) 24 lutego 2008


Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.


Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?


Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.

Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/!
hsbc 2008-03-03
Redakcja PRNews.pl
Tagi: hsbc

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców