PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRDalsza poprawa europejskich usług e-Administracji

Dalsza poprawa europejskich usług e-Administracji

Marketing i PR 24.02.2011 (17:34)

Analiza porównawcza Komisji Europejskiej, dotycząca e-administracji w Unii Europejskiej dokonana przez Capgemini ujawniła, że zwiększyła się dostępność i wyrafinowanie dostępnych usług, jednakże rządy muszą jeszcze działać, by dostarczyć obywatelom oraz firmom porad i funkcjonalności, które będą istotne i aktualne.

Komisja Europejska ogłosiła 9. analizę porównawczą usług e-Administracji przygotowaną przez grupę Capgemini – jednego z największych na świecie dostawców usług konsultingowych, technologii i outsourcingu – Instytut Badawczy Rand Europe, Grupę Analityczną IDC oraz Duński Instytut Technologiczny (DTI). Analiza porównawcza wskazuje na postęp w zakresie świadczenia e-usług publicznych w całej Unii Europejskiej. Mimo to istnieją duże różnice w jakości i dostępności e-Administracji pomiędzy państwami lub nawet pomiędzy szczeblami rządowymi w tym samym państwie. Rządy pod naciskiem fiskalnym muszą kontynuować adaptację e-Prokurmentu, by obniżyć koszty, przy jednoczesnej ogólnej poprawie dostępności korzystania z e-Administracji. Kluczowym krokiem jest tu poprawa łańcuchów usługowych poprzez włączenie dostawców (prywatnych, państwowych oraz z trzeciego sektora), w celu dostarczenia większej możliwości wykorzystań tzw. „wydarzeniach życiowych”.


Raport opisuje, w jaki sposób poszczególne e-usługi osiągnęły dojrzałość; teraz zadaniem jest całościowe zarządzanie nimi, aby bardziej zwiększyć satysfakcję dla firm, obywateli i pracowników usług publicznych.

 

Dostępność 20 podstawowych usług osiągnęła 82% w 2010 roku i był to wzrost w porównaniu z 2009 rokiem gdy wynosiła 69%. Wskaźnik wyrafinowania usług osiągnął w 2010 roku 90% wzrastając o 7% w stosunku do 2009 roku. Irlandia, Austria, Malta i Portugalia w tej chwili posiadają maksymalne wyniki w obydwu wskaźnikach. Szwajcaria, Bułgaria, Włochy, Chorwacja i Łotwa również bardzo poprawiły swoje wskaźniki od zeszłorocznego pomiaru. Jednakże, raport pokazał, że większość usług jest wciąż dostarczana osobno, więc użytkownicy muszą odwiedzać różne serwisy, aby wprowadzić różne aspekty ich zawodowego lub prywatnego życia. W przyszłości, usługi z różnych agencji rządowych muszą być powiązane z wydarzeniami życiowymi obywateli lub przedsiębiorstw – oraz być dostarczone tak, aby użytkownik był w centrum ich zainteresowania.

Zachęcanie użytkowników końcowych, aby wykorzystywali usługi internetowe jest istotnym wymogiem w zmniejszeniu kosztów. Na przykład e-usługi, wspierające obywateli w powrocie do pracy oraz w założeniu własnego biznesu, przyczynią się do poprawy konkurencyjności i pomogą w obniżeniu liczby osób pobierających świadczenia. e-Prokurment to kolejny obszar, który pomoże w obniżeniu kosztów. Przystosowanie e-Prokurmentu przez europejską administrację wzrosło z 56% do 71% pomiędzy 2009 a 2010 rokiem, jednakże jest to nadal poniżej zakładanego celu całkowitej digitalizacji procesu zakupów. Większa przejrzystość oraz spójność w procesie wyboru dostawcy dostarczana przez e-Prokurment we wszystkich państwach EU ma zwiększyć zakres konkurencyjności w regionie i pomiędzy dostawcami.

Rekomendacja raportu wokół podejścia „administracji jako API” wskazuje na potencjał agencji publicznych, aby umożliwić sektorowi prywatnemu i trzeciemu rozwój swoich interfejsów lub portali. Jeden z takich scenariuszy może obejmować dostawcę telekomunikacyjnego, który pozwala na wykorzystanie usług publicznych przez swoją sieć oraz dostawcę oprogramowania, którzy mogliby rozwinąć aplikacje do wykorzystania w Tabletach PC lub cieszących się coraz większą popularnością urządzeniach mobilnych. Tak bardzo różniące się modele dostawy stymulowałyby innowacyjność w usługach publicznych oraz wywołałyby większe zaangażowanie u obywateli i u przedsiębiorstw co do e-usług, oraz zmniejszyłyby brzemię kosztowe leżące na rządach wynikające z dostawy tych usług.

„Podwaliny zostały już położone: ciągły wzrost w dostępności i wyrafinowaniu usług jest obiecujący. Należy się skupić na zapewnieniu, że to doświadczenie będzie wykorzystywane na regionalnym jak i miejskim poziomie. Musimy również wypełnić lukę pomiędzy dostępnością a rzeczywistym wykorzystaniem, aby przedstawić wartość inwestycji ICT oraz łączyć usługi tak, aby były one istotne dla użytkowników. Dodatkowo, administracja publiczna w całej Unii Europejskiej musi wykorzystać nowe technologie oraz wielosektorowe modele dostawy, aby dokonać kwantowych zmian, które są wykonalne oraz bardzo potrzebne” powiedział Graham Colclough, wiceprezydent, globalnego sektora publicznego, Capgemini. „W poszukiwaniu wiodących praktyk, ważne jest, aby państwa UE zajrzały w głąb regionów. Z rozrastającą się globalizacją, współzawodnictwo europejskie będzie zależeć od możliwości rządów do dostarczenia efektywnych usług w kontekście międzypaństwowym.”


„Kryzys ekonomiczny i demograficzne zmiany zmuszają rządy do przemyślenia w jaki sposób działają. Setki milionów obywateli, nie tylko polegają na usługach publicznych, lecz również chcą nowych, bardziej interaktywnych relacji ze swoimi rządami,” Neelie Kroes Europejski komisarz ds. agendy cyfrowej, podczas prezentowania nowego planu akcji e-Administracji na lata 2011-15 w grudniu 2010. „ICT mogą dosłownie przetransformować i poprawić usługi publiczne, przy fizycznym obniżeniu rządowych obciążeń budżetowych. Rolą agendy cyfrowej jest całościowe wsparcie, poprzez pozbycie się barier dla e-administrowania .Obywatele i przedsiębiorstwa muszą być w stanie korzystać z usług online w całej Europie, bez znaczenia na ich kraj pochodzenia. Jeżeli administracje są opieszałe w adaptacji nowoczesnych technologii, ryzykują one wyobcowaniem młodszej generacji. Nie jest to dobre ani dla demokracji ani dla innowacji w administracji. Jeżeli publiczna administracja nie będzie nadążać za współczesną technologią, ryzykuje, że zostanie przeszkodą dla społeczeństwa obywatelskiego.”

Źródło: Capgemini

e-administracja 2011-02-24
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-administracja

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców