To, że w odczuciu przysłowiowego „Kowalskiego” banki oszukują na oprocentowaniu kredytów jest już normą. Na ulotce mamy jedno, a w umowie drugie. Dobrze, że chociaż banki zmuszone są podawać rzeczywistą stopę oprocentowania. I z tych 5,5% na reklamie robi się nagle 17% w skali roku. Do tego konsumenci się przyzwyczaili. Ostatnio jednak mamy do czynienia z inną, równie uczciwą inaczej metodą – mianowicie podawania nieziemskiego oprocentowania lokat. Oczywiście przyjęło się, że kredyty są „od” (najniższy nieralny dla śmiertelnika poziom), a lokaty „nawet do” (podobnie jak w kredytach – kwoty i terminy nieziemskie). Ostatnim przykładem kreatywnego dodawania w dziedzinie marketingu jest Bank BPH. Reklama lokaty Intrata Plus obiecuje nam, że możemy się cieszyć oprocentowaniem w zawrotnej wysokości 12%. Jednak po wczytaniu się w informacje wynika, że owszem – ale w 13 miesiącu. Tak jak to zwykle jest przy lokatach progresywnych. Na plus banku jest chociaż to, że uczciwe podaje na swojej stronie, że oprocentowanie efektywne wynosi 5,73%. Różnica… robi wrażenie – tak jak te 12%. Aha – widać to działa – bo BPH nie jest wcale pierwszym, a zapewne i ostatnim bankiem, który będzie ubiegać się do takich tanich sztuczek.
Sprawdź także:
26.04.2024 (13:35)
– informacja prasowa
Ubezpieczenie floty – na co dziś patrzą ubezpieczyciele?
Wojna cenowa trwa w najlepsze, więc dla wielu firm to kwestia ceny może być głównym kryterium wyboru ubezpieczenia. …
26.04.2024 (13:32)
– informacja prasowa
Przyszłość profesji finansowej: najnowsze badanie wskazuje na głęboki podział wśród specjalistów ds. finansów
AICPA & CIMA opublikowały raport: Re-defining Finance for a Sustainable World, najnowszą iterację programu …
26.04.2024 (13:30)
– informacja prasowa
Wiosenne porządki Polaków – największym wyzwaniem remont domu i zakup lub naprawa samochodu
Wiosna przynosi ze sobą nie tylko odrodzenie przyrody, ale także szereg wyzwań i możliwości. Wraz z korzystniejszą …
26.04.2024 (13:29)
– informacja prasowa
Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu. Perspektywa wzrostów już w drugim kwartale
Pierwszy kwartał 2024 roku na rynku faktoringu przyniósł nieznaczny spadek obrotów w relacji do analogicznego …
26.04.2024 (13:28)
– informacja prasowa
Kapitan reprezentacji Polski i Miss Polonia w rolach głównych. Ruszyła kampania mPay
Wystartowała najnowsza kampania aplikacji finansowej mPay pn. „Płatności Fair-Play”, której twarzą został były …
26.04.2024 (13:26)
– informacja prasowa
AI ludzi „nie zwolni”, bo ich brakuje. Za to ułatwi nam pracę
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie …