To już ostatnia szansa, aby wziąć udział w konkursie dla twórców najciekawszych start-upów związanych z internetem i nowymi technologiami, któremu patronuje Idea Bank. Konkurs Internet Beta Startup Sito 2012 organizowany jest przez magazyn Proceed i Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Laureaci konkursu zostaną wyłonieni podczas branżowej konferencji zaplanowanej na ostatnie dni września.
Trwa druga edycja konkursu pod nazwą Internet Beta Startup Sito, w którym w szranki stają twórcy najlepszych pomysłów na nową firmę z sektora nowych technologii i internetu. Uczestnicy konkursu oceniani są zarówno pod kątem umiejętności prezentacji pomysłu, jak i przygotowania do prowadzenia projektu i znajomości branży. Trzeba się jednak spieszyć, bo termin nadsyłania zgłoszeń upływa już jutro. Do finału ma szansę zakwalifikować się 10 osób.
Ze względu na specyfikę internetu, który dziś stawia przed twórcami biznesów w sieci bardzo wysokie wymagania, eliminacje konkursowe są dość nietypowe. Uczestnicy, którzy zakwalifikują się do finału, będą bowiem mieli za zadanie w ciągu zaledwie 5 minut opowiedzieć o swoim projekcie na tyle ciekawie, aby zdobyć uznanie jury. Następnie przez prawie 24 godziny będą walczyć o uwagę i zainteresowanie wszystkich gości konferencji Internet Beta. Zdobywcy największej liczby głosów otrzymają nagrodę publiczności.
– Dla uczestników konkursu to będzie pierwszy realny sprawdzian ich projektów. Wielu młodym ludziom wydaje się, że prowadzenie biznesu w internecie jest proste. Myślą, że wszystko, co trzeba mieć to w miarę dobry pomysł i strona www – ocenia Dominik Fajbusiewicz, członek zarządu Idea Banku, a także ekspert w dziedzinie marketingu internetowego i wykorzystania internetu w biznesie. – W rzeczywistości jednak to stanowczo za mało. W internecie nie wystarczy tylko być. Potencjalnego klienta trzeba zaciekawić. Istotna jest też umiejętnie prowadzona komunikacja i wykorzystanie nowoczesnych technologii, które pozwolą podtrzymać nawiązaną relację – podsumowuje.
Zwycięzcy konkursu zostaną wyłonieni podczas trzydniowej konferencji (26-28 września br.) Internet Beta, która od czterech lat każdego roku skupia w jednym miejscu przedstawicieli różnych dziedzin i branż związanych z internetem i nowymi technologiami. Swoje wystąpienia mają tam wybitni reprezentanci znanych firm takich jak: Google Polska, K2, Fundacja Nowoczesna Polska czy IAB Polska.
Spotkanie ma bardzo swobodny i integracyjny charakter, który sprzyja nawiązywaniu nowych kontaktów. Według organizatorów InternetBeta ma „inspirować, pomagać rozwijać wiedzę i stanowić miejsce spotkań ciekawych ludzi”. Cele te są zbieżne ze strategią Idea Banku, który wpiera osoby przedsiębiorcze systematycznie proponując im konkretne rozwiązania dla biznesu. – Z doświadczenia wiem, że biznes w internecie to nie tylko pomysł. To swego rodzaju wynalazek, który aby zaistnieć potrzebuje odpowiedniego wsparcia. Intenet Beta to inkubator takich wynalazków. My jesteśmy brakującym elementem układanki – tak decyzję o podjęciu współpracy przy tym konkursie argumentuje Dominik Fajbusiewicz. W najbliższym czasie Idea Bank planuje zaangażować się również w inne projekty skierowane do start – upów.
Źródło: Idea Bank