Wojciech Bolanowski odszedł ze stanowiska szefa marketingu MultiBanku – dowiedział się serwis PRNews.pl. Bolanowski związany był z grupą BRE Banku od 10 lat – początkowo z mBankiem, a ostatnie dwa lata z MultiBankiem. Z grupą BRE pożegnał się także rzecznik prasowy, Roman Jamiołkowski.
Jak się dowiedzieliśmy, z końcem sierpnia z MultiBanku odszedł szef marketingu Wojciech Bolanowski. Nie znamy oficjalnych przyczyn tej decyzji. Bolanowski z grupą BRE związany był od 10 lat, a sukces marketingowy obu detalicznych ramion grupy BRE jest w dużym stopniu jego zasługą. Wojciech Bolanowski w latach 2002-2006 pełnił funkcję Naczelnika Wydziału Rozwoju Kanałów Dostępu mBanku, a od stycznia 2007 r. do marca 2008 r. zajmował stanowisko Wicedyrektora Biura Marketingu i Rozwoju Biznesu mBanku. W kwietniu 2008 przeszedł z mBanku do MultiBanku, gdzie do końca sierpnia 2010 roku pracował na stanowisku Dyrektora Biura Marketingu.
Na razie nie wiadomo, gdzie podejmie pracę po odejściu z MultiBanku. Można przypuszczać, że posiadając tak bogate doświadczenie w marketingu bankowym, pozostanie w branży. Jednym z kierunków może być Bank Pocztowy. Wiadomo, że specjalisty od marketingu poszukuje także należący do austriackiej grupy Raiffeisen internetowy bank Zuno, który pojawi się na naszym rynku w przyszłym roku. Pojawiają się plotki, że Bolanowski mógłby objąć to stanowisko.
Wojciech Bolanowski ma na PRNews.pl swoją stałą rubrykę: http://prnews.pl/wojciech-bolanowski/ Zapewnił nas, że już wkrótce pojawią się w niej nowe artykuły.
Z Grupą BRE pożegnał się także Roman Jamiołkowski, związany z BRE Bankiem od maja 2008 roku, kiedy to zastąpił na stanowisku rzecznika prasowego Paulinę Rutkowską. Nieoficjalnie dowiadujemy się o zamiarze kontynuowania przez Jamiołkowskiego kariery w obszarze biznesowym – tymczasem BRE poszukuje nowej osoby na jego miejsce. Jeżeli bank postawi na postać znaną już na finansowym rynku – możemy spodziewać się PRowego transferu tego roku. Do tego czasu obowiązki rzecznika prasowego pełnić będzie Piotr Rutkowski, dotychczasowy zastępca Jamiołkowskiego i były dziennikarz „Gazety Giełdy Parkiet”.
Zmiana na stanowisku rzecznika to zarazem okazja do przeorganizowania struktury – i strategii komunikacyjnej. Jak dowiadujemy się od Pauliny Rutkowskiej, Dyrektor obszaru komunikacji i strategii marketingowej BRE, zmiany mają zaowocować rozdzieleniem zakresów kompetencyjnych – komunikacji zewnętrznej, wewnętrznej i działań CSR. Zmiany mają też ulepszyć koordynację działań pomiędzy działami PR BRE i pionów detalicznych – mBanku i MultiBanku, a także wzmocnić obecność bankowości korporacyjnej BRE w nowych mediach.
To już kolejne zmiany w Grupie BRE. Niedawno rada nadzorcza podziękowała za współpracę prezesowi Mariuszowi Grendowiczowi. Jego stanowisko zajmie od października Cezary Stypułkowski, były szef m.in. Citi Handlowego i PZU. Przyczyny tej decyzji nie są do końca znane, nieoficjalnie mówi się, że poszło o „konflikt personalny”. Jest to prawdopodobne, zwłaszcza że po zakończonym półroczu, na wyniki finansowe grupa BRE nie może narzekać. Jednocześnie trudno bezpośrednio łączyć z tym faktem odejście Bolanowskiego i Jamiołkowskiego. Przypomnijmy – Wojciech Bolanowski to postać kojarzona przede wszystkim ze Sławomirem Lachowskim, „twórcą” mBanku, tymczasem Roman Jamiołkowski to stosunkowo nowa twarz na rynku finansowego PR.
Źródło: PR News