PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiNowy, rocznicowy konkurs internetowy Alior Banku

Nowy, rocznicowy konkurs internetowy Alior Banku

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 30.11.2009 (05:55)

Mija właśnie pierwszy rok od uruchomienia Alior Banku. Przez ten 12 miesięcy bank udowodnił, że trzeba się z nim liczyć. Szturmem zdobywa rynek, podbierając klientów konkurencji, wygrywając konkurs za konkursem (ostatnio Złoty Spinacz dla agencji United PR za kampanię realizowaną dla Aliora) i w końcu mając cały czas dobre perspektywy na przyszłość. I chociaż bank mocno stawia na internet, to jak się okazuje zdecydowana część klientów konto zakłada w oddziale. Nie przeszkadza im to później jednak prowadzić zdecydowanej większości operacji przez internet.

Internet to nie tylko kanał do samodzielnej obsługi, dzięki któremu bank może całkowicie zmienić charakter placówki. To też kanał dystrybucji niektórych produktów finansowych. Jest jeszcze bardzo istotna rzecz, która kryje się za bankowością internetową i internetem jako takim. To obecnie wyznacznik nowoczesności. Im bardziej bank aktywny w sieci, tym łatwiej mu uzyskać wizerunek nowoczesnego i innowacyjnego banku – przynajmniej wśród młodszej części klientów. W sieci jest już przecież kilkanaście milionów Polaków. Do tego około 8 milionów naszych rodaków korzysta aktywnie z banku przez internet. A nawet jeśli nie mają konta w danej instytucji, to z całą pewnością widzą liczne reklamy i informacje na temat zmian wdrażanych przez poszczególne banki. To wszystko można podlać sosem ciekawych kreacji, social media, ePR, konkursów, etc. A właśnie konkursy. To jest coś, co uwielbiają internauci. Wystarczy spojrzeć ile różnych konkursów w internecie tworzy mBank. I nie chodzi tu wcale o wielkie wygrane. Przecież duża z nich to np. zwykłe kubki (niektóre są już kultowe). To raczej wyraz utrzymywania bliskiego kontaktu ze swoimi klientami.

Tą drogą  idzie Alior Bank. O ile pierwszy czy drugi konkurs internetowy był tworzony z dużym rozmachem, to obecny – na pierwsze „urodziny”, jest po bardzo niskich kosztach. Ale tak czy inaczej – chodzi o to samo. Tym razem zasady są proste – wystarczy napisać co w banku można jeszcze ulepszyć, żeby klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni 😉 Przy okazji można się „zapisać” na promocję produktową. Bank nie rozdaje już jednak pieniędzy, tym razem rezygnuje z części zarobku. Klient może wybrać ofertę, z której może (ale nie musi) skorzystać. Ma do wyboru brak prowizji przy skorzystaniu z oferty kredytu hipotecznego; 0 zł prowizji przy skorzystaniu z oferty Inwestycji z Autopilotem lub 0 zł prowizji i oprocentowanie niższe o 3 pp przy skorzystaniu z oferty pożyczki.

Sporym problemem jest to, że te oferty są ważne tylko do końca roku, no ale jak ktoś jest zainteresowany takich produktem – to jest to w sumie do rozważenia. Jak na konkurs przystało, są i nagrody. 5 telewizorów Samsung o przekątnej 40 cali. Do tego pieniądze na opłacenie podatku. Jeden taki telewizor to koszt wg banku 4,5 tysiąca. Na Ceneo.pl można już takie kupić po 4 tysiące. Bank raczej kupował po cenach hurtowych, więc generalnie można powiedzieć, że tym razem konkurs – biorąc pod uwagę nagrody jest tani. Sama kreacja w internecie to też projekt niskokosztowy. Nie ma co jednak narzekać – jest konkurs. Do tego jeszcze umacniający wizerunek banku, który dostosowuje się do klienta – klienci zgłoszenia wysyłają – gwarancji, że zostanie coś wprowadzone nie ma żadnych. Generalnie jednak to ostatnio nowy trend. Zapoczątkowany w zasadzie przez mBank. Alior nie jest tutaj wyjątkiem, bo w podobny sposób poprzez „Bank pomysłów“ działa też BZ WBK. Ale to wszystko pokazuje jedno. Bardzo często nie liczą się ogromne pieniądze. W internecie wiele rzeczy można zrobić bardzo, bardzo małym kosztem. Oznacza to, że w takich działaniach ten kanał jest bardzo efektywny.

Sam konkurs z nagrodami nie jest niczym nowym, bo banki od dawna stosują tę technikę do zwiększenia sprzedaży – w ostatnich miesiącach szczególnie chętnie do zbierania depozytów. Istotne w tym przypadku jest to, co przy okazji takiego konkursu można zrobić – Alior nie tylko zwiększa sprzedaż. Ma szansę na zdobycie nowych klientów (bo konkurs jest otwarty), a równocześnie konsekwentnie buduje swój przekaz „wyższej kultury bankowości“. Ta konsekwencja jest godna uwagi. Chociaż też powstaje pytanie, czy stosunkowo skromny konkurs, to nie sygnał, że czasy, kiedy bank promował się na prawo i lewo, powoli dochodzą do historii? To może być ciekawa obserwacja – jak w takiej sytuacji bank będzie sobie radził na rynku czy w komunikacji z rynkiem. Chyba wszyscy na to czekają, przyznając po cichu, że pierwsza połowa meczu należała do Aliora. Teraz jednak zaczyna być toczona gra już według standardowych zasad…

Źródło: PR News

alior hydepark 2009-11-30
Michał Macierzyński
Tagi: alior hydepark

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców