Pekao SA to obecnie największy bank w Polsce. O ile fuzja z BPH swoje pozytywne efekty dla klientów będzie prawdopodobnie przynosić przez wiele kolejnych lat, to w przypadku bankowości internetowej, wyniki są namacalne już teraz. Nie ma tu licznych deklaracji ani obietnic. Pekao24 staje się systemem przyjaznym i nowoczesnym. Trudno też mówić o gonieniu średniej rynkowej, bo została ona już przekroczona. Jeśli tak dalej pójdzie, to pod względem funkcjonalności, będzie to wręcz wzorcowy system bankowości internetowej w Polsce. I to w banku, który do tej pory raczej nie przykładał dużego znaczenia do tego kanału dystrybucji.
Oczywiście system Pekao24 ma swoje liczne niedoróbki, wynikające jeszcze z czasów, kiedy był wdrażany. Jednak wraz z fuzją z BPH wzbogacił się o nowe, przydatne funkcje – chodzi przede wszystkim o obsługę funduszy inwestycyjnych, czy kwestie zabezpieczeń kodami SMS. Kolejną nowością dla klientów banku Pekao SA, o której warto wspomnieć jest nowa E-lok@ta 10 dniowa.
To produkt od dawna znany z oferty BPH, jednak dla klientów Żubra jest całkowitą nowością. Warto tutaj podkreślić, że nowa oferta depozytowa jest dostępna również (a może w tym przypadku przede wszystkim) dla starych klientów Pekao SA, nie tylko dla tych przejętych z BPH. Z punktu widzenia tej instytucji to prawdziwa rewolucja, bo ta lokata internetowa ma oprocentowanie dwa razy wyższe niż tradycyjny depozyt zakładany przez placówkę. Lokata od 3 do 3,4% nie jest może w obecnych warunkach rynkowych jakaś rewolucyjna, to jednak dla tej instytucji stanowi istotny przełom. Pokazuje to też, że bank kreatywnie korzysta z doświadczenia przejętego konkurenta i nie zamyka się, przynajmniej w internecie, na dobre pomysły.
Wyższej lokaty zakładanej przez internet nie można traktować jako kanibalizacji własnej oferty depozytowej. To w przypadku tak dużego banku często jedyne rozwiązanie, powstrzymujące klienta przed ucieczką na zewnątrz. W takich przypadkach nie tylko całkowicie traci się depozyt, ale to tylko krok do całkowitego zerwania relacji z dotychczasową instytucją. Oczywiście w tak ogromnych instytucjacg trudno przeforsować ten tok myślenia. Dlatego należy pogratulować osobom z Pekao SA wdrażającym tę usługę w bankowości internetowej.
Co ciekawe można też stwierdzić, że produkt jest też atrakcyjniejszy pod względem wizualnym. O ile w przypadku BPH E-Lok@ta wygląda na przyklejoną do standardowej oferty, to Pekao SA podkreśla jej samodzielny, internetowy charakter. Oczywiście w tym przypadku to tylko kwestia gustu.
Warto w tym momencie jednak przypomnieć, że przez ostatnie kilkanaście miesięcy oferta bankowości internetowej BPH nie była praktycznie w ogóle rozwijana. Oceniamy zatem rozwiązania sprzed kilku lat i porównujemy je z aktualnymi wdrożeniami. Trzeba zatem o tym pamiętać, kiedy chcemy dokonać jakichkolwiek porównań! Nie zmienia to jednak faktu, że system Pekao24 cały czas zyskuje i jest szybko rozbudowywany.