PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomości"PKO Bank Polski. Codziennie najlepszy" – strategia na lata 2013-2015

"PKO Bank Polski. Codziennie najlepszy" – strategia na lata 2013-2015

Wiadomości 03.04.2013 (09:57)

Wypracowanie zwrotu z zainwestowanego kapitału powyżej 15 proc., trwały wzrost wartości dla akcjonariuszy, utrzymanie wysokiej efektowności kosztowej – C/I poniżej 45 proc., znaczące obniżenie kosztów ryzyka do poziomu 1,20 pkt. proc. (100-120 punktów bazowych w długim terminie), wzrost udziałów rynkowych oraz jakości i efektywności obsługi klientów, utrzymanie wysokiej adekwatności kapitałowej- współczynnika wypłacalności powyżej 12 proc., a Core Tier 1 powyżej 11 proc. – to główne cele strategiczne PKO Banku Polskiego na najbliższe trzy lata.

Bank będzie także aktywnie poszukiwał możliwości nieorganicznego rozwoju w Polsce oraz w Europie Centralnej poprzez przejęcia lub alianse. Do realizacji tych założeń wykorzysta wszystkie przewagi konkurencyjne – najsilniejszą pozycję na polskim rynku pod względem głównych parametrów finansowych, największą bazę klientów i sieć dystrybucji, stabilną bazę finansowania oraz wysoką wydajność kosztową – osiągnięte po zakończeniu poprzedniej Strategii Lider.

Efektem realizacji nowej Strategii w perspektywie trzech najbliższych lat będzie ponadto wzrost aktywów o ok. 4-5 proc. średniorocznie, utrzymanie wysokiej dochodowości w środowisku niższych stóp procentowych, utrzymanie dynamiki kosztów na poziomie inflacji. Strategia zakłada umocnienie sieci dystrybucji w tzw. Polsce powiatowej oraz w atrakcyjnych lokalizacjach dużych miast.

Alianse strategiczne i przejęcia będą rozpatrywane jako uzupełnienie tradycyjnego rozwoju poprzez wzrost organiczny. Bank planuje m.in. alians strategiczny w obszarze bancassurance i płatności elektronicznych. W tym roku wyznaczył nowy standard płatności mobilnych – IKO. Celem jest zbudowanie we współpracy z innymi bankami i instytucjami finansowymi wspólnej infrastruktury dla płatności mobilnych w Polsce.

– Nowa Strategia PKO Banku Polskiego odpowiada na długoterminowe wyzwania rozwojowe polskiego i światowego sektora bankowego. Oparta jest na takich kluczowych założeniach jak: satysfakcja klienta, efektywność i innowacyjność. Realizując nowy plan strategiczny Bank wykorzysta istniejące już przewagi konkurencyjne do budowy długoterminowej wiodącej pozycji na polskim rynku. W ciągu najbliższych trzech lat będzie się doskonalił każdego dnia. Dla naszych klientów będzie to oznaczać lepszą jakość obsługi i nowoczesne produkty. Będziemy także szukać wielu możliwości rozwoju, w tym strumieni przychodów oraz umacniania pozycji również poprzez przejęcia, na które pozwala siła kapitałowa Banku. Aktywnie monitorujemy rynek pod kątem potencjalnych celów akwizycyjnych w Polsce – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Nierównowaga w gospodarce światowej, zmiany demograficzne, szybki rozwój Internetu, spowolnienie wzrostu, trudności w dostępie do finansowania, znaczne rozbudowanie regulacji, konkurencja ze strony niebankowych instytucji, w szczególności na rynku płatności i consumer finance przyczyniają się do szybkiej transformacji sektora bankowego w Polsce i na świecie. Nowa Strategia PKO Banku Polskiego uwzględnia wszystkie czynniki determinujące prowadzanie biznesu w przyszłości. Oparta jest na założeniu, iż polski sektor bankowy posiada nadal atrakcyjny potencjał wzrostu – wskaźniki, tj. kredyty/PKB oraz depozyty/PKB znajdują poniżej poziomów dla strefy euro. Bank prognozuje przyspieszenie wzrostu gospodarczego w Polsce począwszy od 2. półrocza 2013 r. przy założeniu stabilizacji sytuacji gospodarczej w strefie euro w perspektywie najbliższych 2 lat. Oczekuje ponadto, że stopy procentowe pozostaną na stabilnym i niskim poziomie, co najmniej do połowy 2014 r. W efekcie niższych stóp zakładane jest ożywienie rynku kredytowego w latach 2014 i 2015, w tym odwrócenie negatywnego trendu w consumer finance.

Perspektywa Banku dotycząca rozwoju polskiego rynku bankowego zakłada: duży potencjał wzrostu płatności elektronicznych – Polacy szybko adaptują nowe rozwiązania, o czym świadczy wzrost transakcji bezgotówkowych, rozwój self-direct i spadek transakcji w oddziale, zakłada ponadto wzrost popytu na produkty inwestycyjne, oszczędnościowe i ubezpieczeniowe, dalszy rozwój kredytów hipotecznych, jednak kluczowe dla rentowności produktu będą marże i umiejętności odsprzedaży innych produktów i usług. Istotnym czynnikiem ograniczającym wzrost wolumenów kredytowych będzie finansowanie. W bankowości korporacyjnej zakłada się wzrost emisji dłużnych papierów wartościowych (jest to wpływ norm Bazylei III). Banki będą także w rosnącym zakresie finansowały się długoterminowymi depozytami i obligacjami. W perspektywie jest także starzenie się społeczeństwa – większością zasobów finansowych będą dysponować klienci w wieku 40+, ale również wzrost penetracji usług finansowych wśród 10 mln nieubankowionych Polaków.

Pozycja wyjściowa PKO Banku Polskiego do realizacji Strategii na lata 2013-2015 jest dobra. Sukces realizacji założeń poprzedniej Strategii Lider na lata 2010-2012 umocnił PKO Bank Polski na pozycji niekwestionowanego lidera polskiej bankowości. Bank wyróżnia się silną pozycją konkurencyjną uwzględniając główne parametry finansowe – posiada wysoką dochodowość, efektywność, silną pozycję kapitałową i płynnościową. Bank wykorzysta także inne istniejące silne przewagi konkurencyjne, tj. silna marka, największa baza klientów, największa sieć dystrybucji.

Nowa Strategia na lata 2013-2015 wyznacza 6 kierunków działań strategicznych PKO Banku Polskiego:

  •     Satysfakcję klienta,
  •     Doskonałość dystrybucyjną – związaną z lepszą i bardziej efektywną obsługą klientów oraz rozwojem kanałów zdalnych,
  •     Innowacje i technologie – zwiększenie innowacyjności w zakresie nowych rozwiązań finansowych nie tylko w zakresie produktów, ale także kanałów dystrybucji,
  •     Efektywność organizacji, związaną z utrzymaniem wysokiej konkurencyjności poprzez wprowadzenie inteligentnej informacji zarządczej, optymalizacji zarządzania ryzykiem i płynnością,
  •     Rozwój kompetencji – głównie w zakresie rozwoju kompetencji pracowników oraz rozwoju kultury korporacyjnej,
  •     Akwizycje i alianse – finansowane istotnymi nadwyżkami kapitału, które Bank posiada.

Ze strategicznych kierunków rozwoju wynika 11 głównych inicjatyw realizowanych w każdym z obszarów biznesowych Banku. W bankowości detalicznej dominować będzie „klientocentryczność” – wykorzystanie pełnej wiedzy o kliencie w celu jego lepszej obsługi, kontynuowana będzie modernizacja oddziałów i agencji, ale także zwiększać się będzie wykorzystanie kanałów bezpośrednich w sprzedaży produktów i usług. W ramach rozwoju oferty główny nacisk będzie położony na innowacyjne rozwiązania, a także rozwój produktów ubezpieczeniowych i inwestycyjno-oszczędnościowych. Celem jest także zmiana wizerunku Banku na bardziej nowoczesny.

W bankowości korporacyjnej rozwijana będzie bankowość relacyjna, planowane jest wdrożenie zaawansowanej polityki cenowej, która pozwoli na poprawę pozycji konkurencyjnej Banku, a także rozwój kompetencji, w tym doskonalenie specjalizacji sektorowej w wybranych branżach. Drugim ważnym celem w ramach obszaru korporacyjnego jest rozwój bankowości transakcyjnej poprzez rozwój rozwiązań płatności masowych, wdrożenie innowacyjnych produktów, poprawa jakości działania systemu transakcyjnego Banku.

W bankowości inwestycyjnej planowane jest zintegrowanie modelu sprzedażowego, większe wykorzystanie bazy klientów korporacyjnych, sprzedaż produktów inwestycyjnych w sieci oddziałów, udział w znaczących programach inwestycyjnych w sektorze energetycznym, wydobywczym i infrastrukturalnym. Optymalizacja zarządzania aktywami i pasywami przełoży się na bardziej efektywne zarządzanie płynnością Banku. Szczególnie w kontekście regulacji długoterminowej stabilności finansowej określonych w Bazylei III. Kontynuowana będzie optymalizacja działania wszystkich spółek należących do Banku, sprzedaż aktywów niestrategicznych oraz wykorzystanie synergii w Grupie kapitałowej. Strategia zakłada osiągnięcie 3. pozycji na rynku funduszy inwestycyjnych, leasingu i factoringu oraz 6. na rynku funduszy emerytalnych.

W pozostałych obszarach planowane jest głównie obniżenie kosztów ryzyka, rozwój systemu informatycznego Banku umożliwiający efektywną realizację priorytetowych potrzeb biznesowych, zwiększenie efektywności organizacji, optymalizacja wydatków i zintegrowany model rachunkowości i podatków.

2013-04-03
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców