Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, z Pioneer Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych odszedł Adrian Adamowicz, wiceprezes zarządu, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Jego obowiązki przejął Krzysztof Lewandowski, do niedawna dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Pioneera, odpowiedzialny za rozwój oraz wdrażanie nowych funduszy i produktów inwestycyjnych.
Dlaczego Adamowicz zdecydował się na taki ruch? Z naszych niepotwierdzonych informacji wynika, że prawdopodobnie zostanie prezesem zarządu jednego z mniejszych TFI. Jednym słowem wchodzi do zupełnie nowej, wyższej ligi. Co prawda w bessie i fatalnym okresie dla TFI, ale jeśli potwierdzą się nasze typy co do nowego miejsca pracy, to okaże się, że w zasadzie jest to jeden duży start-up, ale z ogromnym potencjałem. Tak czy inaczej duże wyzwanie i skok na głęboką wodę.
Jaka będzie przyszłość Pioneera? Chociaż zmiany w zarządzie TFI są już oficjalne i widoczne na witrynie internetowej, to towarzystwo nie było skore do wydania informacji o tym, że straciło bądź co bądź, ale jednego z ważniejszych pracowników. Nie da się mówić o Pioneerze jako największym TFI w Polsce bez wymienienia właśnie nazwiska Adamowicza. Oczywiście ludzie są tylko ludźmi i nie ma osoby niezastąpionej. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że Pekao SA już nie będzie tak chętnie konwertowało klientów z oferty depozytowej na TFI. Przecież przez wiele lat właśnie tak bank tłumaczył dlaczego daje niskie oprocentowanie depozytów. Obecnie ze względu na trwający konflikt na rynku depozytowym, utrzymanie takiej polityki nie będzie już możliwe.
Banki niechętnie będą się rozstawały z depozytami klientów – przede wszystkim ze względów płynnościowych. Nie po to przepłacają teraz, żeby szybko zmienić tę strategię. A raczej trudno spodziewać się, żeby w najbliższych kilku miesiącach odblokował się międzynarodowy rynek hurtowy i wszystko wróciło do normy. Efekt? Pioneerowi będzie znacznie, znacznie trudniej działać w nowych warunkach. Zwłaszcza ze względu na fatalne wyniki inwestycyjne – nie tylko ze względu na to co dzieje się na rynku, ale również w porównaniu z konkurencją. Tak czy inaczej innym też nie będzie łatwiej, bo mają dokładnie te same problemy. Jeszcze większy dylemat mają samodzielne TFI, bez powiązań kapitałowych z żadnym bankiem. W tym przypadku dystrybutorzy nie mają żadnej motywacji, żeby kosztem siebie (bo wciąż panuje niska płynność) wspierać obce ciało…
Adrian Adamowicz był do momentu odejścia Wiceprezesem Zarządu Pioneer Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. odpowiedzialnym za sprzedaż i marketing. Jak czytamy w archiwum googla (bo na stronie Pioneera jest już nowy zarząd) jest Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a także Executive MBA RSM – Erasmus University prowadzonego przez Gdańską Fundację Szkolenia Menedżerów i Uniwersytet Gdański.
Karierę zawodową rozpoczął w 1994 roku w Centralnym Biurze Maklerskim Pekao S.A. w Zespole Rynku Wtórnego. Następnie związany z Societe Generale Finance Development, gdzie zajmował się obszarem fuzji i przejęć. W latach 1996-2000 pracował w PKO/CREDIT SUISSE TFI S.A. na stanowiskach związanych ze sprzedażą. Jako dyrektor ds. Sprzedaży Instytucjonalnej odpowiadał za budowę sieci dystrybucji, szkolenia, nowe produkty oraz zarządzanie relacjami z siecią dystrybucji w zakresie sprzedaży instytucjonalnej, a także działaniami firmy w obszarze III filaru ubezpieczeń społecznych. Od połowy 2000 roku brał udział w projektach internetowych: The MotherShip Poland: Internet Holdings, Inc. (TMS) oraz Eo Networks.
Od czerwca 2001 roku związany był z Pioneer Pekao TFI S.A., oraz Pioneer Pekao Investment Management S.A., gdzie jako dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu odpowiadał za realizację celów sprzedażowych na rynku polskim poprzez zarządzanie relacjami z dystrybutorami oraz planowanie i nadzorowanie pracy zespołów sprzedaży i marketingu.
Od maja 2006 roku był członkiem zespołu odpowiadającego za globalną strategię marketingową firmy Pioneer Global Asset Management S.p.A. w zakresie zarządzania marką, marketingu strategicznego, a także koordynuje działania w obszarze marketingu i PR w regionie Europy Centralnej i Wschodniej oraz na nowych rynkach.
Źródło: PR News