PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiPKO BP największym wirtualnym operatorem komórkowym w Polsce?

PKO BP największym wirtualnym operatorem komórkowym w Polsce?

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 19.06.2006 (13:54)

O wejściu na polski rynek wirtualnych operatorach komórkowych mówi się od dłuższego czasu. Jednak do tej pory tradycyjni operatorzy skutecznie bronili się przed tym pomysłem. Pojawienie się na rynku marki „Heyah” i „Sami Swoi” traktowane jest wręcz jako ruch wyprzedzający, który znacznie utrudni działanie nowych graczy – zwłaszcza czwartego operatora.Wszystko zmieniło się 8-mego czerwca. W tym dniu media obiegła informacja, że na rynku pojawi się nie jeden, a od razu dwóch wirtualnych operatorów – P4 i Cyfrowy Polsat. O ile ten pierwszy w przyszłości chce posiadać swoją własną infrastrukturę, to Cyfrowy Polsat, który podpisał umowę z PTC, to prawdziwy wirtualny operator komórkowy (MVNO). Informacja ta natychmiast wznowiła spekulacje na temat zaangażowania się w ten biznes instytucji finansowych, a zwłaszcza banków.

O takim projekcie było dość głośno jakiś czas temu. I nie ma się co dziwić. W końcu duże banki, instytucje ubezpieczeniowe i fundusze emerytalne, dysponują ogromną bazą lojalnych klientów. Z natury swojej działalności firmy te wiedzą o nich bardzo dużo. I próbują to w różny sposób wykorzystać. Tak też jest i w tym przypadku. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że projektem powołania wirtualnego operatora bardzo zainteresowany jest PKO BP. Co więcej to właśnie w tej instytucji prace są najbardziej zaawansowane. Innym naturalnym kandydatem do miana MVNO jest oczywiście mBank, zwłaszcza biorąc pod uwagę biznesową przeszłość obecnego prezesa Polkomtela, który jeszcze nie dawno był prezesem TFI Skarbiec, należącego do grupy BRE Banku.

Wydaje się jednak, że palma pierwszeństwa w tym przypadku przypadnie PKO BP, które swoimi ostatnimi działaniami skutecznie odcina się od swojego dotychczasowego wizerunku skostniałego giganta. W ostatnim czasie do systemu PKO Inteligo wdrożono nowe funkcjonalności, znane od dawna z wirtualnego rachunku Inteligo. W banku trwają też intensywne prace nad wdrożeniem nowego systemu centralnego. Niespodzianką dla konkurencji może być fakt, że bank wcale nie zamierza popełniać samobójstwa przez masowe przenoszenie klientów na Allnovę. Taki scenariusz oznaczałby, że PKO BP zostałoby wyłączone z walki o klienta na co najmniej 2-3 lata. Jak się jednak okazuje wybrano znacznie sprytniejsze rozwiązanie, które wydaje się, że ma szansę powodzenia – zwłaszcza obserwując sukces wdrożenia kanału internetowego. Ze zwierzyny bank chce stać się myśliwym. Tajną bronią ma być wdrażany obecnie projekt telekomunikacyjny. Z informacji do których dotarł Bankier.pl wynika, że PKO BP ma zamiar stać się jednym z największych wirtualnych operatorów w Polsce. Bank prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z operatorami, w wyniku których ma zostać wyłoniony partner do wspólnego projektu.

Komentarz Michała Macierzyńskiego, analityka Bankier.pl

Wprowadzenie do oferty PKO BP usług telefonii komórkowej to bardzo ciekawy ruch. Bank obsługuje bowiem w sumie około 8 milionów klientów, z których duża część może być nimi zainteresowana. Co więcej w bliskiej przyszłości nowy wirtualny operator może zacząć obsługiwać również klientów Poczty Polskiej. Ten segment rynku jest wciąż poza zasięgiem tradycyjnych operatorów komórkowych i nie pomogło tutaj nawet wprowadzenie nowej marki „Sami Swoi”. Biorąc pod uwagę potencjał PKO BP i fakt, że duża część jego klientów to osoby mniej zamożne, mieszkające w małych miejscowościach, to idealny partner dla każdego z trzech działających na polskim rynku operatorów komórkowych. Z potencjałem Poczty, bank może skutecznie dotrzeć to tego rodzaju klientów. Jest to o tyle atrakcyjna idea, że takie proste usługi telefoniczne można skutecznie połączyć z ofertą finansową banku, budując tym samym długotrwałe relacje z użytkownikami. Bank ma zatem możliwość nie tylko wzmocnić lojalność wśród już zdobytych klientów, ale również zaproponować nowym unikalne połączenie rachunku bankowego połączonego z ofertą telefonii komórkowej. Może to być też bardzo atrakcyjny cenowo produkt, bo bank ma możliwość rezygnacji z części marży na rzecz uatrakcyjnienia oferty produktowej. Operatorzy współpracując z tym bankiem mogą liczyć na efekt synergii. Dzięki współpracy mogą łatwo opanować zdawałoby się nieatrakcyjną dla nich część rynku – klientów niezamożnych, mieszkających często w małych miejscowościach i na wsiach. PKO BP ponosiłby koszty akwizycji nowych użytkowników, płacąc przy tym za roaming krajowy. Ogranicza to do minimum ryzyko konkurowania o tego samego klienta, a przynosi potencjalne zyski obu partnerom. Operator ma z udostępniania własnej sieci, a bank może skuteczniej zdobywać nowych klientów, oferując im podstawowy pakiet usług telekomunikacyjnych. W przypadku takich instytucji jak mBank zachodzi duża obawa o kanibalizację bazy klientów, którzy w większości mają już telefon komórkowy.

Takiej obawy nie ma w przypadku przynajmniej części klientów PKO BP. Można sobie wyobrazić jak atrakcyjny będzie przekaz marketingowy banku, który przy ofercie kredytów mieszkaniowych, gotówkowych, w rachunku, czy w końcu karty kredytowej, będzie oferował darmowe minuty lub nawet nowe aparaty telefoniczne. Podobne zachęty można zastosować przy ofercie depozytowej, co przy tracącym nadpłynność sektorze finansowym, będzie miało w przyszłości dla banków ogromne znaczenie. Dołączając do tego wszystkiego duży program lojalnościowy oparty na kartach chipowych, PKO BP będzie mógł skutecznie opierać się ekspansji Pekao SA i mniejszych konkurentów. Jednocześnie PKO BP skutecznie zerwałoby z wizerunkiem instytucji zacofanej technologicznie.

pko bp 2006-06-19
Michał Macierzyński
Tagi: pko bp

Sprawdź także:

a 0 N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.12.2025 (08:41)

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025 r. liczba polskich inwestorów korzystających z platformy banku potroiła się, a …

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców