PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeAlior wchodzi z akwizycją w internet

Alior wchodzi z akwizycją w internet

Informacje Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 13.08.2008 (09:52)

Internet będzie prawdopodobnie bardzo ważnym kanałem dystrybucji w strategii Alior Banku. Jakość, o której słyszeliśmy już tyle zapewnień, ma również pochodzić z kanałów elektronicznych. Wbrew pozorom jest to możliwe – wszystko dzięki taniejącej technologii. To również zapewni innowacyjność banku.Jak ocenił to jeden z największych graczy na rynku bankowym, strategia Sobieraja, przynajmniej na początku jest dość oczywista. Stworzyć bardzo dobry, skalowalny, wielokanałowy system za procent sumy, którą wydawały do niedawna konkurencyjne banki, a różnicę zainwestować w ludzi. Nie jest przecież tajemnicą, że Alior podbija stawki za wynajem i płaci ponoć ludziom 30% więcej niż konkurencja. Twórca tej instytucji nie ukrywa zresztą tego, bo ma świadomość, że dobry bank to przecież ludzie, a za dobrych ludzi warto nawet przepłacać, bo zwróci się to wielokrotnie. To kolejny przywilej nowych graczy.

W odróżnieniu od już działających banków, nowa instytucja nie dziedziczy nie tylko starych systemów, marmurowych placówek z którymi nie wiadomo co robić, ale również nie musi się martwić przerostem zatrudnienia, czy jakąś nieciekawą kulturą korporacyjną. Wszystko można robić od początku – zwłaszcza jeśli sprawia to frajdę tworzenia, gdzie każdy szczegół i detal można zmienić od ręki i nie trzeba tego dyskutować na szerokim forum. To duży atut w ręku Sobieraja, chociaż za jakiś czas może się stać również jego przekleństwem. Tak mogłoby się stać, gdyby biznes plan zaczął się nie domykać. To jednak zbyt daleka przyszłość i swego rodzaju gdybanie. W tym momencie możemy obserwować start nowego gracza, który jest jakże inny od tego, do czego się niestety już przyzwyczailiśmy do tej pory. To również swego rodzaju inspiracja dla pozostałych banków, które w wielu przypadkach przestały być już w tym zakresie konkurencyjne. Warto jednak pamiętać, że budżety przeznaczone na nową markę są zawsze ogromne. W obecnie trwającym szumie medialnym trzeba jednak wymyślić to coś, żeby się wyróżnić.

W przypadku Aliora jednym z tych elementów ma być nowy konkurs, który jest obliczony na zdobycie dużej grupy potencjalnych klientów. Zastosowano tutaj proste do bólu rozwiązanie – odklejanie klientów od usług innych banków. Rozpuszczalnikiem ma być korzyść majątkowa. Całość brzmi całkiem ciekawie – 100 złotych wypłacone na bezpłatne konto założone w nowym banku. Oczywiście to już było wielokrotnie w historii polskiej bankowości. Jako pierwszy z powodzeniem zastosował to Inteligo. Problem w tym, że w gronie pozyskanych klientów była duża część osób zakładających rachunek tylko po to, żeby zgarnąć 50 zł. Do historii przeszły takie opowieści, kiedy kurier nie mógł na warszawskiej Pradze zapukać do mieszkania, bo po prostu we framudze nie było drzwi. Pijaczek jednak kazał przekroczyć kotarę i cały czas stwierdzał, że długo czekał na taki bank ;). Oczywiście od tego czasu wiele się zmieniło. Inteligo wyczyściło bazę martwych rachunków i dzięki odpłatności za prowadzony rachunek ma znacząco mniejszy odsetek martwych kont niż chociażby mBank, a do tego nie ma takiej sytuacji, że część klientów przynosi wręcz straty, które pokrywane są z przychodów tych bardziej aktywnych użytkowników. Kilka lat temu barierą był dostęp do internetu. Potem banki poszły po rozum do głowy i zaczęły stawiać warunek aktywności – wykonanie operacji kartą (trzeba ją aktywować i mieć jakieś środki na rachunku), przelanie określonej kwoty na rachunek, etc. Sprawiało to, że jakość pozyskiwanych klientów cały czas rosła, natomiast przekupywanie nowych użytkowników dotyczyło tylko początkowego okresu. Potem przechodzono ewentualnie na gadżety, jednak i tak najbardziej liczono na tzw. famę, czyli marketing szeptany.

Tą też drogą chce zapewne iść Alior Bank. W przypadku organizowanego przez niego konkursu wykorzystano już doświadczenie z przeszłości i konkurs jest wyraźnie dobrze przemyślany. Oczywiście nie da się wykluczyć sytuacji, że ten marketing wirusowy doprowadzi do tego, że w banku pojawi się całkiem spore grono studentów. Pamiętajmy jednak, że jest to może grupa mało dochodowa na początku, ale za to ma ogromny potencjał w kreowaniu marki. Na tym właśnie polega obecnie potęga mBanku – że w głowach młodych ludzi ktwi wyraźny obraz mBanku i jak misjonarze, szerzą go wśród swoich znajomych i rodziny. Alior wydaje się chcieć przynajmniej powtórzyć ten sukces. Czy mu się to uda?

Sam konkurs wygląda bardzo ciekawie. Każdy zarejestrowany może liczyć na 100 zł przelane na konto. Jednak tylko wówczas, kiedy odpowie na 9 pytań. Co ciekawe nie można tego zrobić od ręki. Bank informuje poprzez maila o kolejnych pytaniach – dzięki temu może przemycać odpowiednie informacje na temat nowej instytucji. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że klient podejmie świadomą decyzję o przenosinach, a do tego jeszcze zaprosi do założenia konta swoich znajomych. W tym przypadku program member gets member wynagradza swoich uczestników nagrodami. Główną nagrodą jest warty blisko 90 tysięcy samochód. Wszystko to sprawia, że w ten sposób nowa instytucja może zebrać grupę kilku tysięcy osób. Pewnym haczykiem jest to, że uczestnik musi być pełnoletni. Eliminuje się dzięki temu grupę małych milionerów, którzy zrobią wszystko, żeby zarobić 5 złotych. Konto za darmo daje nam też już pojęcie o nowej ofercie banku. Czy jednak to nie będzie za mało? Nawet jeśli rachunek tak jak w eurobanku będzie wysokooprocentowany, usługi podstawowe będą bezpłatne, to jednak wszystko to już było. Płacenie każdemu nowemu klientowi 100 zł nie jest aż tak ekonomiczne. Potrzeba czegoś więcej. Czy będą to tylko tak nieuchwytne rzeczy jak możliwość wyboru 6 ostatnich cyfr rachunku w tym konkursie? Które jednocześnie mogą w przyszłości być numerem klienta? Numer rachunku bankowego to nie telefon, chociaż jest to w tym przypadku ukłon w stronę klienta. Do momentu, kiedy będą te numery do wyboru – im więcej klientów tym z tym będzie trudniej.

Trudno sobie wyobrazić, żeby to było wszystko. W istocie tak pewnie nie jest. Jest to zatem tylko element większej układanki, pokazujący jednak, że nowy gracz stara się przekonać, że tworzy nową jakość na rynku. Naszym zdaniem bank będzie na przykład chciał pozyskać wybranych klientów z mBanku czy Inteligo (oczywiście nie mówiąc o tych z Pekao SA i BPH, jednak to tradycyjni rywale). Wiadomo, że w tych wirtualnych instytucjach działa zasada Pareto. Wyciągnięcie właśnie tych 20-30% klientów na dzień dobry ułatwiłoby działanie nowego banku. Jak to zrobić? Obiecując to samo, ale w lepszym wykonaniu. Mówić, że mBank jest dla prostego ludu i dzieciaków, a nie dla aspirujących (każdy chce się poczuć wyjątkowy i doceniany). Być może dlatego mBank wprowadza obecnie swój private banking. Swoją drogą – widzieliśmy już testowe karty platynowe tej instytucji. Ciekawe jest, jak będzie się broniło Inteligo? Które właśnie w jakiś sposób do tej pory broniło się tym niedostępnym, nowoczesnym wizerunkiem. Jedno jest pewne. Alior właśnie podejściem do marketingu będzie chciał różnicować swoją ofertę w stosunku do konkurencji, która chyba już za bardzo postawiła na najniższą cenę. Nowy gracz zapewne będzie chciał się dystansować od tych instytucji, chociaż jednocześnie będzie puszczał do wybranych klientów oko, stwierdzając że u niego też jest za darmo, ale tylko dla tych „lepszych”. Sukces Noble Banku pokazał, że warto w taki sposób budować ofertę. Brak oferty bankowości osobistej z prawdziwego zdarzenia może sprawić, że Alior pójdzie właśnie tą drogą. To przecież usługi, a marketing i PR odpowiadają już nie za takie rzeczy…

I tu dochodzimy do kolejnych informacji z rynku. Alior prawdopodobnie nie będzie się tylko koncentrował na bankowości osobistej. W jego usługach może znaleźć się coś, co nazwiemy bankowością prywatną z mobilnymi doradcami. Po rynku chodzą na przykład plotki, że do Aliora przechodzi spora grupa doradców z Xeliona. Ten ostatni przeżywa ostatnio dość trudne chwile. Z jednej strony nie pozycjonuje się już jako doradca, tylko jako private banking, co też zainteresowało odpowiednie urzędy, bo przecież firma nie ma takiej licencji, z drugiej cierpi ze względu na duże odejścia, zarówno doradców jak i specjalistów w centrali. Tomasz Marszałł rozstał się z firmą i ma odpowiadać za marketing w Kruku, odeszła twórczyni Smart-Boxa, odchodzą inne osoby. Firma musiała pożyczać pieniądze od udziałowców, jednak to wciąż kropla w morzu potrzeb – zwłaszcza jeśli ma zamienić się w dom maklerski. Na jej niekorzyść przemawia również to, że we Włoszech znika marka Xelion, przejęta przez Fineco. Coraz częściej mówi się, że w Polsce Xelion zostanie przejęty przez Private Banking Pekao SA, co istotnie ogromnie zwiększy jego możliwości działania. Prezes Xeliona nie daje za wygraną, udziałowcy są cierpliwi, więc poobijany, ale Xelion może w takij czy innej formie w końcu wyjść na prostą. To jednak doskonała okazja dla takich graczy jak Alior. Zwłaszcza, że już trochę wiadomo o ofercie produktowej.

Wszystko to zasługa dobrze prowadzonego pozycjonowania banku w internecie. Chociaż Alior jeszcze nie rozpoczął działalności, to już widać jego obecność w wyszukiwarkach. SEM banku sprawuje się bardzo dobrze i warto tutaj poeksperymentować na przykład w Googlu. Odnaleź można strony, które jeszcze nie są podpięte jeszcze pod główna witrynę. Można na nich znaleźć chociażby zarys oferty dla klientów indywidualnych, małych firm, firm, a także dla użytkowników biura maklerskiego. Jest tam także obietnica, która brzmi: „Przewaga konkurencyjna Alior Banku będzie opierała się na szybkości, dostępności, fachowej obsłudze, cenie oraz innowacyjności.“ Czy tak będzie? W tej chwili to tylko obietnica. A przekuć ją na czyny będzie bardzo, bardzo trudno. Zobaczymy już niedługo. Co prawda nie będzie to tak szybko, jak myśleliśmy, bo bank wciąż wybiera agencję reklamową, ale ze względu na to, że dom mediowy już pracuje, to można powiedzieć, że późną jesienią już coś się będzie działo. Zwłaszcza, że po cichu szykuje się do startu również Allianz Bank.

A tak swoją drogą. Mamy nadzieję, że więcej o starcie i ofercie samego Alior Banku przeczytacie Państwo już za jakiś czas w wywiadzie z Prezesem Aliora – Wojciechem Sobierajem!

alior 2008-08-13
Michał Macierzyński
Tagi: alior

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek Dyrektor ds. Marketingu i PR…

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura, Dyrektor Bankowości Codziennej, Euro…

Emilia Kasperczak

Emilia Kasperczak

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Emilia…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców