Większość Polaków co najmniej raz na pół roku potrzebuje konsultacji lekarskiej. Rośnie liczba osób, która korzysta z prywatnego systemu opieki zdrowotnej. Assistance medycznyjest alternatywnym rozwiązaniem, dzięki któremu w przypadku problemu zdrowotnego, klient może skorzystać ze świadczeń medycznych, wykonując jeden telefon do Centrum Alarmowego.
Jak wynika z badania „Korzystanie ze świadczeń i ubezpieczeń zdrowotnych” przeprowadzonego przez CBOS w sierpniu 2016r. aż 84% Polaków przynajmniej raz skorzystało z usług medycznych w ostatnim czasie. Najczęściej korzystali z porady lekarza ogólnego, a ponad połowa ankietowanych odwiedziła lekarza specjalistę.
Warto zwrócić uwagę, że z roku na rok rośnie liczba osób, która niezależnie od publicznej służby zdrowia, korzystają z prywatnego systemu opieki zdrowotnej (47% ogółu badanych). Niewątpliwie podstawową motywacją dla wyboru takiej ścieżki leczenia jest krótszy czas oczekiwania na wizytę czy badanie, co deklaruje 70% badanych. W ramach publicznego systemu ochrony zdrowia niekiedy długo trzeba czekać na możliwość konsultacji ze specjalistą – prawie co piąty ankietowany, który potrzebował takiej konsultacji (17%), nie dostał się do lekarza specjalisty.
Assistance medyczny pomocny w chorobie
W trosce o własne zdrowie, warto zwrócić uwagę na alternatywne źródło opieki medycznej, w postaci assistance medycznego. Dzięki temu rozwiązaniu, w sytuacji nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku bez problemu możemy skorzystać ze świadczeń zdrowotnych. Assistance medyczny dodawany jest często do produktów bankowych, takich jak karty kredytowe, konta bankowe czy kredyty. Usługa ta również dostępna jest dla klientów niektórych firm ubezpieczeniowych, którzy zakupią ubezpieczenie NNW, zdrowotne, turystyczne, majątkowe czy samochodowe.
Posiadacze takiego pakietu w sytuacji problemów zdrowotnych mogą, zadzwonić do Centrum Alarmowego, aby porozmawiać z lekarzem, zamówić wizytę domową, zdobyć informację na temat leków lub poprosić o ich dowóz, zorganizować wizytę pielęgniarki, a nawet transport medyczny i dostawę sprzętu rehabilitacyjnego. O cenie świadczeń medycznych decyduje rodzaj i zakres usług, w części przypadków są one jednak bezpłatne.
VII Ogólnopolskie Badanie Assistance przeprowadzone przez Europ Assistance Polska, sprawdzające poziom świadomości Polaków na temat usług assistance potwierdza popularność alternatywnych źródeł opieki medycznej. Prawie 20% badanych Polaków kojarzy „assistance” z pomocą medyczną. Ponadto ocenia tego rodzaju usługi jako najbardziej użyteczną formę pomocy. Najbardziej przydatne świadczenia w ramach assistance medycznego to pomoc domowa po hospitalizacji (55%), domowa wizyta lekarza (54%) i transport medyczny (54%). Coraz bardziej popularne stają się również usługi medyczne z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Ponad połowa respondentów skorzystałaby z możliwości wideokonferencji lub wideo konsultacji z lekarzem.
Assistance medyczny jest produktem, który cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Daje on bowiem klientom dostęp do usług medycznych wysokiej jakości, a zdrowie jest przecież dla wszystkich najważniejsze. Najczęstsze dolegliwości zdrowotne takie jakie przeziębienia bądź zatrucia, wymagające konsultacji z lekarzem, wiążą się często albo z czekaniem w długich kolejkach, albo to z wysokimi opłatami za wizytę. W takich przypadkach medical assistance jest optymalnym rozwiązaniem, które nie tylko zaoszczędzi czas i emocje klienta, ale i jego pieniądze –mówi Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.
Dobre polisy, z szerokim zakresem świadczeń, przewidują również pomoc assistance w postaci drugiej opinii lekarskiej, czy organizacji procesu rehabilitacji.
Program Rehabilitacji stanowi uzupełnienie ofert ubezpieczeniowych OC. Proces ma na celu kompleksową rehabilitację medyczną, zawodową i socjalną poszkodowanego. Opieką nad poszkodowanymi zajmują się wykwalifikowani i doświadczenia specjaliści, a rehabilitacja prowadzona jest we współpracy ze starannie wyselekcjonowanymi partnerami Europ Assistance Polska: placówkami medycznymi, ośrodkami rehabilitacyjnymi, grupami wsparcia i innymi.
Z kolei MedKonsultacja daje klientom możliwość skonsultowania postawionej w sytuacji ciężkiego zachorowania diagnozy z niezależnym lekarzem na terenie kraju. Dodatkowo ubezpieczony może również zweryfikować zasadność i poprawność zaproponowanego planu leczenia. Program pomaga uzyskać odpowiedź na pytanie, czy zaproponowane leczenie jest zgodne z aktualną wiedzą lekarską w danej dziedzinie i czy istnieją metody leczenia dostępne poza granicami kraju odpowiednie i zalecane w danym przypadku. Klienci mogą również uzyskać dane ośrodka (również zagranicznego) oferującego dane leczenie.