PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćBanki nadal będą walczyć o udziały w rynku ROR

Banki nadal będą walczyć o udziały w rynku ROR

Nasz gość 15.11.2010 (07:53)
Konta

Na pytania, dlaczego banki tak agresywnie walczą o nowych klientów i jaka przyszłość czeka rynek kont osobistych, odpowiadają w rozmowie z PRNews.pl Michał Glinka, dyrektor departamentu produktów i usług bankowości detalicznej Banku BGŻ oraz Tomasz Niedzwiedzki, dyrektor zarządzający ds.  sieci.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Na rynku kont bankowych widać silną walkę konkurencyjną. Banki prześcigają się w pomysłach na zdobycie nowych klientów. Jakie czynniki zdaniem Panów decydują o sukcesie banków w tym procesie?

    Michał Glinka: Czynników takich jest wiele. Zacznijmy od cech produktu. Jednym z istotniejszych decydujących o wyborze konta jest cena. Klienci poszukują konta taniego, najlepiej bezpłatnego. Stosunkowo nowym zjawiskiem na rynku jest wypłata klientom przez bank określonej kwoty (zazwyczaj miesięcznie) w zamian za pożądane działania, np. przelewy, utrzymywanie określonego salda. Z drugiej strony banki często oczekują otwarcia konta osobistego przy podpisywaniu umów kredytowych. Tym samym nieco sztucznie kreują popyt na konta, a klient staje się w pewnym sensie zakładnikiem banku.

    A gdzie w tym interes banków? Czy to oznacza, że teraz instytucje finansowe będą „dokładały do interesu”?


      Tomasz Niedzwiedzki: To niezupełnie tak. Banki obecnie są w stanie zrezygnować z przychodów prowizyjnych na rachunkach na rzecz zwiększenia bazy klientów. To nadrzędny cel wszystkich instytucji, gdyż taka baza daje możliwość budowania długofalowych relacji z klientami, a co za tym idzie, zaoferowania im wielu innych produktów, zarówno depozytowych, jak i kredytowych. Spojrzenie na klienta przez pryzmat jego potrzeb, przygotowanie dobrej oferty lojalnościowej, stanowić będą o tym, czy klient będzie rekomendował bank, czyli de facto będzie ambasadorem banku. Właśnie takie podejście – cross-sellingu będącego odpowiedzią na potrzeby klienta, zapewni dochodowość bankowi i co ważniejsze mniejsze koszty współpracy dla klienta.


      W jaki sposób banki w ostatnim roku zachęcały klientów do otwierania kont osobistych?



      MG: Bankowcy wykazali się dużą kreatywnością, żeby pozyskać nowych klientów. Nie wystarczy już obniżka opłaty za prowadzenie rachunku czy mała rewitalizacja oferty produktu. Kilka banków, podobnie jak Bank BGŻ, zdecydowało się wypłacić klientom premię za korzystanie z konta i wykonywanie określonych transakcji. Jeszcze do niedawna klient, który wypłacił gotówkę z „cudzego” bankomatu musiał liczyć się z pobraniem prowizji z tytułu takiej operacji. Teraz wiele banków oferuje bezpłatną wypłatę gotówki ze wszystkich bankomatów na terenie całego kraju. Inne przykłady działań mających na celu pozyskanie klientów to rozpowszechnianie bezpłatnych kont internetowych, nie tylko w typowo internetowych instytucjach, ale również w bankach uniwersalnych.

      Co jeszcze stanowi o sukcesie banków w pozyskiwaniu nowych klientów?


        TN: To niezmiennie działania promocyjne. W natłoku reklam, rządzą niestety bezwzględne prawa rynku. Dziś dobra oferta oraz wysoki poziom jakości obsługi stają się powoli warunkami koniecznymi, ale nie decydującymi o wyborach klientów. Wygrywa ten, kto zostanie zauważony. Trzeba więc postawić na intensywność działań promocyjnych i na ich oryginalność. I jedno, i drugie jest bardzo kosztowne, często wygrywają więc instytucje o dużych budżetach marketingowych.

        Jaka przyszłość czeka rynek kont osobistych?


          MG: Na pewno dalsza ostra walka konkurencyjna o udziały w rynku. Konto osobiste jest podstawowym produktem bankowym. Nastawienie na pozyskanie nowych klientów napędza pozostałe zachowania banków. Oferta produktowa oraz jakość obsługi klientów zbliżą się do siebie do tego stopnia, że głównym czynnikiem wyróżniającym stanie się marka. Dlatego też banki będą przeznaczać jeszcze większe budżety marketingowe na kampanię kont. Równolegle wzrośnie też rola programów lojalnościowych oraz nowatorskich pomysłów związanych z ofertą i cenami kont.

          Źródło: PR News

          bgż ror 2010-11-15
          Redakcja PRNews.pl
          Tagi: bgż ror

          Sprawdź także:

          a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
          05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

          Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

          Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

          a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
          05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

          XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

          Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

          a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
          05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

          Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

          Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

          a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
          05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

          ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

          Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

          a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
          05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

          Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

          Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

          a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
          05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

          ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

          Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

          PRNews.pl

          Zobacz również

          Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

          Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

          Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

          mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

          mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

          Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

          Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

          Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

          Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

          Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

          Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

          Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

          Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

          Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

          Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

          O tym mówią bankowcy

          Ostatnie komentarze

          avatar komentującego

          Avo Men:

          Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

          wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

          avatar komentującego

          Avo Men:

          Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

          niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

          avatar komentującego

          Maciej Kusznierewicz:

          Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

          czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

          avatar komentującego

          PRNews_pl:

          Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

          pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

          avatar komentującego

          Bart Ikswe:

          No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

          pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

          • SMART Bankier
          • Kredyt konsolidacyjny
          • Pożyczki na raty
          • Konto firmowe
          • Kurs inwestowania
          • Kalkulator brutto netto
          • Kalkulator kredytu gotówkowego
          • Kalkulator zdolności kredytowej
          • Rozlicz najem w PIT-28
          • pit 37 online na pit.pl
          • Rozliczenie pit
          • Program pit
          • Pit 11
          • Promocje bankowe
          • Promocje Pekao S.A.
          • Promocje BNP Paribas
          • Promocje Citi Handlowy
          • Promocje Alior Bank
          • Promocje Santander Bank
          • Promocje PKO BP
          • Promocje Millenium
          • Promocje ING Bank Śląski
          • Promocje mBank
          • Promocje Velobank
          • Promocje Nest Bank
          • O nas
          • Kontakt
          • Reklama
          • Newsletter
          • Prześlij informację
          • RSS
          • zgarnijpremie.pl
          Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
          © 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

          Bezpłatny newsletter PRNews.pl

          • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
          • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
          • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
          • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
          Zapisz się na newsletter:

          Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców