PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiBierz kredyt z MasterCardem

Bierz kredyt z MasterCardem

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 04.01.2007 (18:52)
Karty

Mimo podejmowanych prób, w Polsce nie zadomowiły się rodzime systemy płatności. Na naszym rynku niepodzielnie panuje VISA i Mastercard (stąd trudno w sumie mówić o ostrej konkurencji w kontekście ostatnich kar nałożonych przez urząd antymonopolowy), jednak palma pierwszeństwa należy do tej pierwszej organizacji. Chociaż MasterCard dwoi się i troi, to efekt zaniechań z przeszłości mszczą się do tej pory i trudno szybko nadrobić zaległości. Rzecz godna uwagi, że żaden polski bank detaliczny, który ma w ofercie tylko jeden system, nigdy nie wybrał MC. Nawet jeśli dotyczy to instytucji, które rozpoczęły działalność stosunkowo niedawno. Wyjątkiem są banki działające w supermarketach – ale tutaj MC rywalizuje np. z ich własnymi systemami – kartami Aura i Galia.Dlaczego tak jest? Wymienia się wiele czynników. Między innymi większą elastyczność VISA. Do tego formę organizacyjną. Polskim bankowcom po prostu opłacało się wdrażać karty z logo VISA. Visa Europe stanowi własność 5 tys. europejskich banków członkowskich i jest przez nie kontrolowana. Każdy z banków ma w tej spółce udział w postaci jednej niezbywalnej akcji spółki. Przedstawiciele dużych banków mogą liczyć na prestiżowe stanowiska w Visa Europe. Rachunek jest prosty – im większa skala współpracy biznesowej z Visa Europe, tym większy wpływ danego banku – nawet jeśli chodzi tylko o prestiż. W pewnym sensie wybór tego systemu budowało też pozycję wszystkich polskich banków – członków.

W przypadku MasterCarda sprawa przedstawia się trochę inaczej. Przede wszystkim ze względu na to, że to obecnie firma notowana na giełdzie. Głównym powodem podnoszonym w rozmowach z bankowcami jest jednak znacznie mniejszy wpływ banków na całą organizację, niż ma to miejsce w przypadku konkurenta. Jeśli zatem ma ktoś wybierać spośród dwóch takich samych produktów… Inną dość charakterystyczną rzeczą jest to, że to VISA jako pierwsza wprowadza na nasz rynek nowinki. MasterCard wciąż pozostaje w tyle. A wiadomo, że właśnie takie nowinki wspomagają banki w budowaniu wizerunku – w końcu usługi finansowe kopiuje się bardzo łatwo i szybko. Lepszy jest ten, kto zaprezentuje dane rozwiązanie pierwszy (z ostatnich – fotokarta, cashback, karta wycinana, przezroczysta, etc.). No i ostatnia, ale jakże istotna rzecz. W portfelach polaków najwięcej kart ze stajni MC nosi nazwę… Maestro. I dla przeciętnego zjadacza chleba marka ta nie ma nic wspólnego z MasterCardem. W przypadku marki VISA jest to jednak znacznie łatwiejsze dla statystycznego użytkownika karty płatniczej.

Nie oznacza to jednak, że MasterCard stoi na straconej pozycji. W ostatnich kilkunastu miesiącach widać bowiem ogromne zmiany w działaniu. Firma jest elastyczna i mocno się reklamuje. W jej przypadków dotyczy to zarówno klientów detalicznych, jak i pracowników samych banków. Bo to właśnie od ich sugestii zależy, którą kartę wybierze klient. Warto to zresztą sprawdzić empirycznie. My na niezbyt reprezentatywnej próbie kilku banków sprawdzaliśmy i… zawsze proponowano nam kartę z logo VISA. O MasterCarda musieliśmy się specjalnie upominać. Często niestety nie mieliśmy wyboru – i odgórnie wybrano dla nas Visę. Jednym słowem – chociaż marka MasterCard jest powszechnie znana, to jednak firmę czeka jeszcze dużo pracy.

W kontekście tej pracy zauważyliśmy ciekawy sposób promocji. Nie wiemy, czy to inicjatywa Cetelemu, czy pomysł MasterCarda. W każdym razie jest bardzo ciekawy, bo próbuje rozwiązać problemy o których piszemy. Chodzi o reklamę w sklepie Neonet. Grupa Neonet zajmuje się handlem hurtowym i detalicznym sprzętem AGD i RTV w oparciu o hurtownie, sklepy własne oraz sieć franszyzobiorców. Sieć obejmuje całą Polskę, a koncentruje się na miastach o liczbie mieszkańców nie większej niż 200 tys. Spółka szacuje, że jej grupa ma ponad 8% udziału w krajowym rynku dystrybucji RTV-AGD.

Naszym zdaniem prezentowany pomysł jest bardzo ciekawy. Zarówno dla Cetelemu którego nazwa raczej nic klientowi nie mówi, jak i MasterCarda. Teraz tylko czekać, jak MasterCard zacznie współpracę na podobnych zasadach w inny sieciach handlowych. A pamiętajmy, że Cetelem i Sygma Bank, to prawdziwi potentaci, jeśli chodzi o liczbę wydawanych kart kredytowych i pozycję w tym segmencie rynku. Jednym słowem brawa za ciekawy pomysł promocji wszystkich podmiotów.

cetelem karty kredytowe mastercard visa 2007-01-04
Michał Macierzyński
Tagi: cetelem karty kredytowe mastercard visa

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Regina Stawnicka

Regina Stawnicka

Manager PR, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce…

Aneta Styrnik-Chaber

Aneta Styrnik-Chaber

Kierownik Zespołu Komunikacji Produktowej w Departamencie Komunikacji…

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców