PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiCitibank Handlowy sięga po wzorce z USA

Citibank Handlowy sięga po wzorce z USA

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 09.08.2005 (23:59)

Internetowy boom sprzed kilku lat miał spowodować masowe zamykanie placówek. I rzeczywiście w przypadku niektórych banków zaczęło się tak dziać. Szybko okazało się jednak, że wbrew zapowiedziom analityków, najwięcej zyskiwały małe banki, które nie przejmowały się przewidywaniami firm konsultingowych, tylko otwierały nowe oddziały.

Największe instytucje szybko zdały sobie sprawę z pomyłki i na nowo zaczęły inwestować w rozbudowę lub przynajmniej w zmianę standardu dotychczasowych placówek. Kosztuje to masę pieniędzy, ale jednak w dłuższym okresie przynosi wymierne profity.

Taką drogą poszły ostatnio również rodzime banki, czerpiąc z doświadczeń zachodnich udziałowców. Ostatnim przykładem jest tutaj na przykład ING Bank i Citibank. Ten ostatni, dla którego polski rynek jest jedynie jakimś mikroskopijnym ryneczkiem w skali całego świata, oprócz zmiany wyglądu starych placówek, rozpoczął budowę zupełnie nowych oddziałów, będących w istocie kopią najnowszych rozwiązań stosowanych w USA i na całym świecie. W tym roku Bank otworzył już pięć placówek nowego typu. – 3 w Warszawie (Al. KEN 105, Al. Jerozolimskie 148 w CH Reduta i Al. Jana Pawła II 24) i po jednej w Katowicach (ul. Uniwersytecka 13 w budynku Altus) i Krakowie (ul. Rakowicka 1). Warszawski oddział na Al. JP II jest największy ze wszystkich i ma specjalną, wydzieloną sekcję do obsługi klientów CitiGold. Pokazuje to przy okazji nacisk, jaki obecnie Citi kładzie na właśnie ten segment rynku. W porównaniu do placówek starego typu, te nowsze są już zaprojektowane wg nowych standardów, obowiązujących dla wszystkich nowotworzonych oddziałów na świecie. Przede są one znacznie większe niż dotychczasowe klitki, w których można było dostać klaustrofobii. Niestety nie zdobyliśmy zdjęć wnętrza którejś z nowych placówek, ale posłużymy się przykładem tej z warszawskiego Ursynowa. Wydzielono tam wyraźnie cześć szybkiej obsługi kasowej od części konsultacyjnej. Całość ma nową kolorystykę i wystrój wnętrza. Znacznie odbiegający od tego, do którego zdążyliśmy się do tej pory przyzwyczaić. Nowy wystrój ma w zamierzeniu twórców zapewnić większe poczucie prywatności przy dokonywaniu transakcji i prowadzeniu rozmów z doradcami. Do tej pory wszystko roiło się na stojąco przy ladzie, na szybko. No ale to w pewien sposób spadek po Handlobanku. Ogólnie placówka przypomina trochę koncepcję znaną już z MultiBanku. Nowością jest tutaj wydzielenie części wejściowej, gdzie na stałe siedzi pracownik udzielający informacji. Tam też klient może sobie poczekać na swoją kolej, oglądając obraz na ogromnych telewizorach plazmowych. Jako, że Naczelny był w oddziale jakiś czas temu, nie pamięta już za bardzo co oglądał, ale coś mu się kołacze, że chyba były to jakieś reklamy. Ogólnie oddział wygląda bardzo nowocześnie. Większa przestrzeń pozwoliła na lepsze rozmieszczenie doradców po dwóch stronach pomieszczenia, dzięki czemu uniknięto sytuacji z Multi, gdzie pracownicy zza wysokich ścianek działowych, siedząc tyłem do wejścia, kompletnie czasami nie widzą, że ktoś czeka. No ale to tylko tak sobie narzekamy.

W przypadku polskich oddziałów Citibanku widać wyraźny trend do unifikacji w ramach całej grupy. Wszystkie meble robiono według odgórnie ustalonego projektu, zgodnie z przyjętymi na całym świecie standardami. Dotyczą one również materiałów i wykonania wnętrza! Nawet wynajęte polskie biuro architektoniczne musiało trzymać się ścisłych wytycznych w projektowaniu adaptacji wnętrza poszczególnych placówek. Ta na KENie w Warszawie znajduje się na przykład w nowym budynku mieszkalnym, tuż obok salonu firmowego Sony. Uruchomienie oddziału wsparte było bardzo dużą kampanią reklamową, obejmującą cały Ursynów. Widać przy okazji, że ktoś pomyślał i się postarał. W całej okolicy żyje sporo dobrze zarabiających ludzi, jednak tylko Citibank zdobył się na tak szeroko zakrojoną kampanię pojedynczej placówki.

Generalnie można jednak stwierdzić (znaczy to nasze stwierdzenie, żeby później jedna z drugą gazetą nie pisały, że to one tak sobie sądzą ;), że Citi odpuścił sobie walkę o rynek detaliczny w Polsce. Raczej nie można liczyć na to, że będzie się bił z innymi o zakup jakiegoś dużego banku. Zbyt dużo jest po prostu chętnych, co automatycznie znacznie podbija cenę. Wydaje się zatem, że Citibank Handlowy skoncentruje się po prostu na segmencie klientów należących do klasy średniej i najwięcej zarabiających, a resztę najzwyczajniej sobie odpuści. W sumie nie jest to taki zły pomysł. Skoro nie mogą być liderem, a rynek w skali całego świata jest mały – wolą zająć zyskowną niszę…

multibank private banking 2005-08-09
Michał Macierzyński
Tagi: multibank private banking

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców