Sprawa podstawowa – „czarny PR” to oksymoron. Korzystamy z niego, żeby było wiadomo o co chodzi. Jakiś czas temu wspominaliśmy już o tym problemie. Z zadziwiającą systematycznością, na grupie pl.biznes.banki pojawiają się plotki o możliwych podwyżkach opłat w mBanku. Wszystko jak się można domyśleć pisane jest anonimowo. Piszą różnie – a to z Lublina, a to Warszawy, ostatnio Katowic. „Życzliwi” informatorzy zawsze powołują się na nieoficjalne informacje, pochodzące od dobrze poinformowanych pracowników – lub znajomych, znajomych. Tym razem rzeczonym „znajomym” miał być pracownik… BZ WBK. To on dowiedział się o tym, że mBank już w czerwcu ma wprowadzić 2 złotową opłatę za prowadzenie konta. Rzecznik zaprzecza. Informacja jednak pozostała i jak kropla drąży skałę. O wynikach lekceważenia takich dyskusji, naszym zdaniem, niedługo może się przekonać VW Bank direct, który wstydliwie chowa na swojej witrynie informacje o tym, że od maja konto Standard będzie kosztowało 5 zł. Niedomówienia, przemilczenia – to chyba zaczyna być standard. Że marketing to „oszustwo w biały dzień”, konsumenci zdążyli się już przyzwyczaić. Teraz wybór padł na public relations – eufemistycznie nazywając takie działania „Czarnym PR”. Bo o akcjach wzorowanych na flash mobach, reklamujących nowe piwo (tak, to ci od tych smyczy bez psów) nie będziemy już wspominać… Chyba zostanie nam się przyzwyczaić. Z jednej strony władze ZBP pozwalają na jawne wprowadzanie konsumentów w błąd, z drugiej niczym Zeus Gromowładny nie pozwalają na reklamy porównawcze, które pozwoliłyby polskim klientom zaoszczędzić sporo pieniędzy. Przykład pierwszy z brzegu – kredyty konsolidacyjne lub pozwalające na refinansowanie starego długu. Dziwne, że banki o tym nie informują w ogóle? No cóż… Mamy przecież konkurencję 😉 A tak jeden z największych obecnie reklamodawców nie informuje, że jego zajefajna oferta, to tylko promocja do końca tego roku. O obniżce oprocentowania swojego flagowego produktu depozytowego też nie raczył poinformować. Jak propaganda, to propaganda… Bo żeby on był jedyny, a to niestety smutny standard na naszym rynku…
Sprawdź także:
05.12.2025 (04:16)
– informacja prasowa
Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …
05.12.2025 (04:14)
– informacja prasowa
XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …
05.12.2025 (04:09)
– informacja prasowa
Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …
05.12.2025 (04:07)
– informacja prasowa
ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …
05.12.2025 (04:06)
– informacja prasowa
Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …
05.12.2025 (04:02)
– informacja prasowa
ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …
