Sprawa podstawowa – „czarny PR” to oksymoron. Korzystamy z niego, żeby było wiadomo o co chodzi. Jakiś czas temu wspominaliśmy już o tym problemie. Z zadziwiającą systematycznością, na grupie pl.biznes.banki pojawiają się plotki o możliwych podwyżkach opłat w mBanku. Wszystko jak się można domyśleć pisane jest anonimowo. Piszą różnie – a to z Lublina, a to Warszawy, ostatnio Katowic. „Życzliwi” informatorzy zawsze powołują się na nieoficjalne informacje, pochodzące od dobrze poinformowanych pracowników – lub znajomych, znajomych. Tym razem rzeczonym „znajomym” miał być pracownik… BZ WBK. To on dowiedział się o tym, że mBank już w czerwcu ma wprowadzić 2 złotową opłatę za prowadzenie konta. Rzecznik zaprzecza. Informacja jednak pozostała i jak kropla drąży skałę. O wynikach lekceważenia takich dyskusji, naszym zdaniem, niedługo może się przekonać VW Bank direct, który wstydliwie chowa na swojej witrynie informacje o tym, że od maja konto Standard będzie kosztowało 5 zł. Niedomówienia, przemilczenia – to chyba zaczyna być standard. Że marketing to „oszustwo w biały dzień”, konsumenci zdążyli się już przyzwyczaić. Teraz wybór padł na public relations – eufemistycznie nazywając takie działania „Czarnym PR”. Bo o akcjach wzorowanych na flash mobach, reklamujących nowe piwo (tak, to ci od tych smyczy bez psów) nie będziemy już wspominać… Chyba zostanie nam się przyzwyczaić. Z jednej strony władze ZBP pozwalają na jawne wprowadzanie konsumentów w błąd, z drugiej niczym Zeus Gromowładny nie pozwalają na reklamy porównawcze, które pozwoliłyby polskim klientom zaoszczędzić sporo pieniędzy. Przykład pierwszy z brzegu – kredyty konsolidacyjne lub pozwalające na refinansowanie starego długu. Dziwne, że banki o tym nie informują w ogóle? No cóż… Mamy przecież konkurencję 😉 A tak jeden z największych obecnie reklamodawców nie informuje, że jego zajefajna oferta, to tylko promocja do końca tego roku. O obniżce oprocentowania swojego flagowego produktu depozytowego też nie raczył poinformować. Jak propaganda, to propaganda… Bo żeby on był jedyny, a to niestety smutny standard na naszym rynku…
Sprawdź także:
06.12.2023 (14:24)
– informacja prasowa
Badanie Mastercard: świąteczny budżet Polaków, czyli kiedy, ile i na co wydajemy w święta Bożego Narodzenia?
Święta to czas rodzinnych spotkań, prezentów i podróży do bliskich, co wiążę się z dodatkowymi zakupami oraz …
06.12.2023 (14:22)
– informacja prasowa
Best in Show, dwa złota, cztery srebra i trzy brązy dla ING w IAB MIXX Awards 2023
ING Bank Śląski zdobył tytuł Best in Show, dwa złota, cztery srebra i trzy brązy podczas tegorocznej edycji MIXX …
06.12.2023 (14:19)
– informacja prasowa
ZBP: Świąteczny Portfel Polaków 2023 - raport
Święta stanowią najbardziej odczuwalny z perspektywy portfeli Polek i Polaków czas w kalendarzu. Wydatki obejmują …
06.12.2023 (14:17)
– informacja prasowa
Prognozy dotyczące rynku ubezpieczeń na rok 2024
Wysokie koszty reasekuracji i utrzymujący się wpływ inflacji odszkodowań zmuszą ubezpieczycieli do przedefiniowania …
06.12.2023 (14:15)
– informacja prasowa
Historyczna umowa TUW PZUW o współpracy w ubezpieczeniach cywilnej energetyki jądrowej
Ubezpieczeniowe wsparcie dla rozwoju cywilnej energetyki jądrowej w Polsce. TUW Polski Zakład Ubezpieczeń …
06.12.2023 (13:20)
– informacja prasowa
PayEye debiutuje w USA
PayEye ogłosił wprowadzenie usługi "płatności biometrycznych" w Stanach Zjednoczonych. Ta metoda płatności kartą, …