Sprawa podstawowa – „czarny PR” to oksymoron. Korzystamy z niego, żeby było wiadomo o co chodzi. Jakiś czas temu wspominaliśmy już o tym problemie. Z zadziwiającą systematycznością, na grupie pl.biznes.banki pojawiają się plotki o możliwych podwyżkach opłat w mBanku. Wszystko jak się można domyśleć pisane jest anonimowo. Piszą różnie – a to z Lublina, a to Warszawy, ostatnio Katowic. „Życzliwi” informatorzy zawsze powołują się na nieoficjalne informacje, pochodzące od dobrze poinformowanych pracowników – lub znajomych, znajomych. Tym razem rzeczonym „znajomym” miał być pracownik… BZ WBK. To on dowiedział się o tym, że mBank już w czerwcu ma wprowadzić 2 złotową opłatę za prowadzenie konta. Rzecznik zaprzecza. Informacja jednak pozostała i jak kropla drąży skałę. O wynikach lekceważenia takich dyskusji, naszym zdaniem, niedługo może się przekonać VW Bank direct, który wstydliwie chowa na swojej witrynie informacje o tym, że od maja konto Standard będzie kosztowało 5 zł. Niedomówienia, przemilczenia – to chyba zaczyna być standard. Że marketing to „oszustwo w biały dzień”, konsumenci zdążyli się już przyzwyczaić. Teraz wybór padł na public relations – eufemistycznie nazywając takie działania „Czarnym PR”. Bo o akcjach wzorowanych na flash mobach, reklamujących nowe piwo (tak, to ci od tych smyczy bez psów) nie będziemy już wspominać… Chyba zostanie nam się przyzwyczaić. Z jednej strony władze ZBP pozwalają na jawne wprowadzanie konsumentów w błąd, z drugiej niczym Zeus Gromowładny nie pozwalają na reklamy porównawcze, które pozwoliłyby polskim klientom zaoszczędzić sporo pieniędzy. Przykład pierwszy z brzegu – kredyty konsolidacyjne lub pozwalające na refinansowanie starego długu. Dziwne, że banki o tym nie informują w ogóle? No cóż… Mamy przecież konkurencję 😉 A tak jeden z największych obecnie reklamodawców nie informuje, że jego zajefajna oferta, to tylko promocja do końca tego roku. O obniżce oprocentowania swojego flagowego produktu depozytowego też nie raczył poinformować. Jak propaganda, to propaganda… Bo żeby on był jedyny, a to niestety smutny standard na naszym rynku…
Sprawdź także:
15.11.2025 (07:05)
– informacja prasowa
UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez "gwiazdek"
W Polsce, pod europejską marką UniCredit, rozpoczął działalność nowy bank łączący szybkość i atrakcyjność fintechu …
14.11.2025 (03:40)
– informacja prasowa
Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej
Aż 87% księgowych w Polsce rozszerza obowiązkowe ubezpieczenie OC zawodowe ponad ustawowe minimum – wynika z …
14.11.2025 (03:39)
– informacja prasowa
Santander Bank Polska z EFFIE AWARDS 2025 za kampanię MSP
Statuetka trafiła do banku za kampanię dla przedsiębiorców „Konto firmowe za 0 zł na zawsze” wspartą cyklem „O …
14.11.2025 (03:30)
– informacja prasowa
Bank Pekao będzie współpracował z BGK na krajowym i zagranicznym rynku obligacji
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) podpisał z Bankiem Pekao SA umowę o współpracy przy emisjach obligacji BGK. …
14.11.2025 (03:28)
– informacja prasowa
„Świętuj po swojemu” - nowa kampania Twisto, dodatkowe zniżki na zakupy ratalne
Twisto startuje ze świąteczną kampanią „Świętuj po swojemu”, w ramach której przyznaje dodatkowe zniżki na zakupy …
14.11.2025 (03:22)
– informacja prasowa
Uniqa ponownie sponsorem strategicznym biegu z misją “Biegiem Pomagam”
W Mikołajki, 6 grudnia, odbędzie się czwarta edycja „Biegiem Pomagam” – biegu pomocników Św. Mikołaja. UNIQA w …
