PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiCzy BZ WBK i ING BSK wyznaczy nowy trend w bankowym public relations?

Czy BZ WBK i ING BSK wyznaczy nowy trend w bankowym public relations?

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 09.09.2008 (08:37)

O ile dla banków, dla których internet jest głównym kanałem akwizycji klientów i dystrybucji usług, wykorzystanie go w sposób strategiczny również do komunikacji z rynkiem jest czymś naturalnym, to w przypadku instytucji nazwijmy je tradycyjnych, nawet tych z rozwiniętym kanałem internetowym, takie oczywiste to już nie było. Aż do teraz.

ING BSK i BZ WBK są dowodem na zmianę tego trendu. Zanim się nie obejrzymy, a w podobny sposób zaczną działać prawdopodobnie wszystkie liczące się na rynku banki. O co chodzi? ING BSK już ma osobę tylko do komunikacji internetowej, a BZ WBK właśnie kończy rekrutację na stanowisko menadżera ds. netPR.

Przeglądając różnego rodzaju ogłoszenia o pracę, co jak zawsze podkreślamy, jest podstawą białego wywiadu, natrafiliśmy na ogłoszenie BZ WBK. Z naszych rozmów wynika również, że pracownika o podobnym profilu obowiązków zatrudnił niedawno ING BSK. W jego przypadku chodzi o 28 letniego Miłosza Gromskiego, który objął w Biurze Prasowym stanowisko Specjalisty ds. Komunikacji Korporacyjnej. Gromski pracował w agencji PR Edelman Polska, gdzie był odpowiedzialny m.in. za projekt strony internetowej PKO BP i NatWest oraz komunikację programu muzycznego Coca-Cola (Coke Live Music Festival oraz konkursu dla młodych muzyków Coke Live Fresh Noise). W ING Banku Śląskim ma odpowiadać za lepszą komunikację banku w internecie.

O ile jeszcze nie wiemy dokładnie na czym polega praca Gromskiego, to już mniej więcej wiadomo, czym będzie się zajmowała osoba poszukiwana przez BZ WBK. Przede wszystkim ciekawi brzmi nazwa stanowiska – menedżer ds. netPR (Direct Banking). Inspirujące jest przede wszystkim to co w nawiasie. Wszystko ze względu na to, że ten bank nie ma jeszcze oficjalnie wprowadzonej oferty direct bankingu. Owszem niektóre konta można od biedy tak określić, jednak jest to przede wszystkim oferta zewnętrzna, a nie samego banku. Internet to wciąż w tej instytucji dodatek do kontra tradycyjnego i nie ma, jak w innych bankach, rachunku czy taryfy internetowej. Czyżby to w jakimś sensie zapowiedź nowego? Całkiem możliwe. Z całą pewnością jako nowe należy uznać potraktowanie komunikacji internetowej przez bank tradycyjny. Do tej pory nikt z tradycyjnych graczy w ten sposób nie podchodził do netPRu. A kogo szuka BZ WBK?

Wymagania stawiane przez bank managerowi zajmującemu się ePRem
– wykształcenie wyższe (preferowane zarządzanie i marketing, ekonomia),
– umiejętność realizacji badań w społecznościach internetowych,
– umiejętność strategicznego myślenia,
– zdolności komunikacyjne i interpersonalne,
– dobra znajomość produktów bankowych,
– pełna wiedza o najnowszych trendach i produktach bankowości elektronicznej, telekomunikacyjnych i usługach mobilnych,
– innowacyjność, kreatywność, dynamizm w działaniu,
– umiejętność biegłego porozumiewania się w języku angielskim,
– umiejętność samodzielnego działania pod presją czasu oraz organizacji własnej pracy,
– praca co najmniej 2 lata w dziale marketingu firmy z segmentu obsługi klientów retail (Internet)

Najciekawszy jest jednak zakres obowiązków:
– aktywne włączanie oferty bankowości elektronicznej do społeczności internetowych Web 2.0,
– identyfikacja potrzeb klientów w poszczególnych segmentach,
– opracowanie strategii włączania oferty BZWBK do usług społecznościowych,
– realizacja szczegółowego harmonogramu w celu pozyskania nowych klientów,
– badania wśród internautów w Polsce,
– opracowanie badań pomiaru satysfakcji klientów BZWBK – usługi internetowe,
– przeprowadzanie okresowych oraz ad-hoc badań,
– stworzenie stałej społeczności klientów BZWBK współpracujących z bankiem nad nową funkcjonalnością i ergonomią serwisów internetowych,
– tworzenie nowych aliansów społecznościowych wykorzystujących serwisy finansowe BZWBK,
– opracowanie strategii roli banku w aliansach społecznościowych,
– stałe pozyskiwanie Partnerów serwisów społecznościowych,
– przeprowadzanie akcji pozycjonowania banku wśród społeczności internetowych,
– aktywne moderowanie opinii nt. oferty bankowości elektronicznej banku na popularnych internetowych forach finansowych,
– stworzenie grupy moderatorów,
– tworzenie okresowych raportów nt. głównych nurtów oczekiwań zmian w usługach bankowości internetowych klientów bankowych.

Jak widać na głowie takiej osoby będzie całkiem dużo. Można też zauważyć, że bank pracuje nad radą klientów, wzorowaną na tej mBankowej i ponoć budowanej przez ING Bank Śląski. Warto pamiętać, że ING od jakiegoś bardzo ciekawie współpracuje reklamowo z Naszą Klasa. BZ WBK działa natomiast od kilku lat z grono.net – nawet oficjalnie przyznajemy się do skojarzenia tych dwóch partnerów (kłania się networking ;). Widać jednak wyraźnie, że cały świat idzie w społeczności, dlatego banki muszą podążać tym tropem. Najświeższy przykład to Alior Bank ze swoją kręcącą się kulą.

Do tej pory tradycyjne instytucje zupełnie oddawały pola w internecie takim graczom jak mBank i w momencie, kiedy chciałyby zacząć zdobywać w sieci nowych klientów, ze zdziwieniem zauważyły, że sieć rządzi się trochę innymi zasadami niż „świat realny”.

ING BSK już to zrozumiał i przynosi mu to konkretne (i to jak!) efekty. BZ WBK, który zawsze starał się mieć wizerunek banku bardzo innowacyjnego, tym razem trochę się zagapił. Pytanie czy to tylko cisza przed burzą? Patrząc na sam system transakcyjny, bank mocno zaniedbał się w zakresie ebankowości. Może jednak coś tam ciekawego planuje?

Jest jeszcze jedna rzecz. Pojawia się pytanie, czy BZ WBK będzie w swoich działaniach w internecie stosował się do światowych standardów i kodeksów etycznych, czy będzie tak jak zwykle. To znaczy chociaż na rodzimym rynku właściciel działa zgodnie z zasadami, to w przypadku Polski już tak nie musi być. A hasła w stylu „aktywne moderowanie opinii nt. oferty bankowości elektronicznej banku na popularnych internetowych forach finansowych”, czy „stworzenia grupy moderatorów” brzmi dość inspirująco, żeby nie powiedzieć groźnie. Bank to nie partia, więc młodzieżówki nie ma, ale może być ciekawie, kiedy nagle wszyscy będą wychwalać rachunki BZ WBK.

Generalnie można stwierdzić, że robi się bardzo ciekawie. Po pierwsze banki są już świadome roli internetu i wymagań, jakie ten kanał stawia przy komunikacji. Wszyscy nastawiają się na społeczności i na internetowych liderów opinii. Czy zatem będzie walka o rząd dusz? Zobaczymy. Ciekawi nas zwłaszcza odpowiedź mBanku, Inteligo czy MultiBanku. Co zrobią banki, które w jakimś stopniu tworzyły ten rynek? Przykład ING BSK udowadnia, że przewaga konkurencyjna w internecie nie musi być trwała. Z drugiej strony warto pamiętać, że nic tak nie inspiruje, jak konkurencja. W ostatnich latach mBank mógł stwierdzić, że robi się nudno. Czego efektem było coraz więcej kampanii telewizyjnych, bijących w tradycyjnych graczy. Znaczy się, zaczął zapuszczać się na teren dotychczas zajęte przez największych konkurentów…

ing 2008-09-09
Michał Macierzyński
Tagi: ing

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców