Zdobycie nowego klienta to ciężki kawałek chleba – zwłaszcza takiego, który będzie korzystał z bankowości internetowej. Rynek jest już bardzo nasycony. Trwa zatem walka o każdą osobę. Odbywa się to w różny sposób. Jedni dają za otworzenie konta 100 zł, inni inwestują we współpracę z jak największą ilością podmiotów. Ten drugi sposób jest o tyle lepszy, że wybór jest podejmowany świadomie. Wiadomo również, że jakaś część klientów szukając banku wpisuje do ulubionej wyszukiwarki standardowe frazy. Wszyscy wykorzystują to jak mogą – zwłaszcza po pojawieniu się programów partnerskich prowadzonych przez Bankier.pl i Money.pl. Namnożyło się zatem w sieci witryn, których głównym celem jest przyciągnięcie internautów w jednym tylko celu – założenia konta. Poza tym nic tam więcej nie ma. Wszyscy są zadowoleni. Partnerzy – bo bez wkładu mogą zarobić, wortale finansowe, bo tanim kosztem rozszerzają swoją sieć, a w końcu i banki – bo to dobry sposób na reklamę, a czasem też na zdobycie klienta. W przypadku tych ostatnich istnieje jednak wada – coraz więcej kont zaczyna być zakładana przez pośredników. To zaś zwiększa koszty akwizycji. Ideałem byłoby zatem, żeby klienci z wyszukiwarki zakładali konta bezpośrednio w banku, a ci do których się w ten sposób nie dotrze – poprzez programy partnerskie. Jak właśnie wyczytaliśmy na pl.biznes.banki jeden z największych graczy zaczął sobie pomagać w mało sportowy sposób 😉 i na dole KAŻDEJ swojej strony umieścił spory zestaw słów kluczowych. Żeby nikt nic nie podejrzewał, czcionka jest w kolorze tła, a jego wielkość mikroskopijna – całe 0 pkt. Rzecz raczej trudna do wykrycia – no chyba, że komuś się chce. Jak czytamy w tym samym wątku, takie działanie jest przez Googla uważane za rzecz raczej brzydką. A czy to przystoi tak robić poważnej instytucji? ;)))))
Sprawdź także:
23.12.2024 (10:18)
– informacja prasowa
Najwięcej przez internet kupimy w Wigilię
Przed nami gorączka przedświątecznych zakupów i świątecznych wyprzedaży. Z analiz Banku Millennium wynika, że …
23.12.2024 (10:15)
– informacja prasowa
ING promuje konto oszczędnościowe - "oszczędzajmy na białą godzinę"
ING Bank Śląski konsekwentnie inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się …
23.12.2024 (10:11)
– informacja prasowa
Badanie VeloBanku: Polacy angażują się w akcje charytatywne
Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie …
20.12.2024 (18:03)
– informacja prasowa
ING Bank Śląski: Michał Bolesławski otrzymał zgodę KNF
Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Michała Bolesławskiego na stanowisko …
20.12.2024 (18:00)
– informacja prasowa
Bank Pekao i KUKE ułatwią firmom zielone inwestycje
Bank Pekao S.A. poszerza ofertę dla firm, które szukają możliwości sfinansowania inwestycji w zieloną …
20.12.2024 (14:00)
– informacja prasowa
Bank Ochrony Środowiska S.A. i PESA Bydgoszcz S.A. wspierają rozwój bezemisyjnego transportu kolejowego
Bank Ochrony Środowiska zabezpieczył transakcję PESA Bydgoszcz gwarancją w kwocie 109 mln zł. Podpisana …