Są już dostępne wyniki badań firmy ARC Rynek i Opinia. Firma przeprowadzała badania wśród dziennikarzy finansowych, badając ich opinię m.in. na temat najlepszego rzecznika prasowego w polskiej bankowości.Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy najlepszym rzecznikiem prasowym zdaniem badanych dziennikarzy okazał się Piotr Utrata z ING Banku Śląskiego. Drugie miejsce przypadło Pawłowi Wróblowi z BRE Banku. Na trzecim uplasował się Piotr Gajdziński z BZ WBK.
Badanie ARC było bardzo oczekiwane przez wszystkich bankowych PRowców. Ich pracę oceniali bądź co bądź główni odbiorcy ich działań – dziennikarze. Zajęcie wysokich miejsc w tegorocznym badaniu (są przeprowadzane raz na dwa lata), to wyróżnienie i docenienie pracy wszystkich wyróżnionych banków.
Dziennikarze oceniali również m.in. najlepsze biura PR banków. W tym przypadku za najlepsze uznano departament PR mBanku. Drugie miejsce zajął ING BSK, trzecie BRE Bank.
Dość ciekawie wygląda wizerunek banków wśród dziennikarzy. Za najlepszy uznano BZ WBK. Drugie miejsce dostało się ING BSK, a trzecie PKO BP. Z kolei wśród najgorszych oceniono Citibank Handlowy, Bank Pocztowy i… PKO BP.
Wyniki badań nie będą dostępne publicznie, ale postaramy się o nich jeszcze napisać. Już teraz można stwierdzić, że pełnią coraz ważniejszą rolę w ocenie działań PR banków. Jest to o tyle ważne, że polski public relations bankowy to przede wszystkim PR wewnętrzny i media relations. Od oceny tego ostatniego dużo zależy jak opiszą dany bank dziennikarze. W badaniach można wręcz zauważyć skokowy wzrost oceny dziennikarzy na temat danej instytucji po zmianie rzecznika prasowego. Tak jest na przykład w przypadku ING i BRE Banku. W obu rzecznikami zostali nowi ludzie, którzy w krótkim czasie radykalnie zmienili politykę informacyjną swoich banków. Na efekty długo nie trzeba było czekać. Jednym słowem – miejmy nadzieję, że Zarządy banków zwrócą większą uwagę na swoje działy PR, bo naszym (i nie tylko naszym) zdaniem, to się po prostu opłaca. Zwycięzcom gratulujemy, przegranym życzy lepszych wyników za dwa lata. A biorąc pod uwagę to, co się dzieje w tych właśnie bankach będących na szarym końcu – może być tylko lepiej. Obecne badanie będzie zatem swego rodzaju benchmarkiem ich działań. Tak jak miało to miejsce w przypadku Utraty i Wróbla…
Sprawdź także:
15.11.2024 (13:26)
– informacja prasowa
Credit Agricole wprowadza do oferty kredyt gotówkowy z mechanizmem obniżania oprocentowania
Bank Credit Agricole wprowadza do oferty „Kredyt gotówkowy na zielone cele”. Nowy produkt przeznaczony jest dla …
15.11.2024 (12:54)
– informacja prasowa
ING inwestorem w sekurytyzacji przeprowadzonej przez Europejski Fundusz Leasingowy
To jedna z największych tego typu transakcji na polskim rynku w ostatnich latach a łączna kwota pozyskanego …
15.11.2024 (12:52)
– informacja prasowa
Skarbonki Banku Pekao – nowość w rękach młodzieży
Bank Pekao uzupełnił możliwość otwierania Skarbonek dla ostatniej grupy wiekowej swoich klientów. Od teraz także …
15.11.2024 (10:20)
– informacja prasowa
Klientocentryczność według Volkswagen Financial Services
Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 19,8 proc., ponad ćwierć miliona klientów w całej Polsce, a do tego 214 …
14.11.2024 (18:27)
– informacja prasowa
Magdalena Różczka w kampanii produktowej VeloBanku
VeloBank rozwija program lojalnościowy VeloKorzyści, dzięki któremu można zyskać bezpłatny Pakiet Medyczny w wersji …
14.11.2024 (18:22)
– informacja prasowa
Logowanie dwuskładnikowe w serwisie Pekao24
Od 14 listopada 2024 r. klienci Banku Pekao S.A. podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 mogą korzystać …