Karta kredytowa z limitem sięgającym nawet miliona złotych? Już za kilka dni z takiej propozycji będą mogli skorzystać wybrani klienci bankowości prywatnej klubu Friedricha Wilhelma Raiffeisena. Zgodnie z zapowiedziami, Raiffeisen Bank udostępnia najbardziej prestiżową kartę kredytową organizacji MasterCard – World Signia. Dwa inne banki także pracują nad wprowadzeniem karty do oferty.
Prestiżowy plastik pojawi się w ofercie banku w okolicach 9 września. MasterCard World Signia to karta z najwyższej półki oferowana tylko wybranym klientom. W hierarchii kart płatniczych znajduje się jeszcze wyżej niż ekskluzywne platynowe karty kredytowe. World Signia oferowane są jedynie najbardziej zamożnym klientom, których aktywa liczone są setkach tysięcy czy milionach złotych. Odpowiednikiem World Signi w organizacji Visa jest karta Infinite oferowana w przez PKO BP i Noble Bank.
Karty World Signia czy Infinite nie są dostępne dla przeciętnego klienta i banki wydają je ostrożnie. Z naszych informacji wynika, że w Polsce kart World Signia wydano dotychczas tylko około dwóch tysięcy sztuk. Świadczy to o ekskluzywności plastiku, bo jest on dostępny na naszym rynku już od około 9 lat. World Signię proponują swoim najlepszym klientom banki Pekao SA i BPH. Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że nad wprowadzeniem do oferty World Signi pracują także BRE Bank i Alior Bank.
Na czym polega ekskluzywność tej karty? Na przykład na nieosiągalnym dla przeciętnego śmiertelnika limicie kredytowym liczonym w milionach złotych. Zalet takiego rozwiązania może być wiele. Jeśli zajdzie potrzeba, krezus będzie mógł sobie kupić szybko luksusowe auto płacąc kartą. Teoretycznie nic nie będzie stało także na przeszkodzie, by zapłacić plastikiem za apartament czy mieszkanie. Krótko mówiąc: taki podręczny bardzo wysoki kredyt na dowolne wydatki.
Nie chodzi tu jednak tylko o wysoki limit kredytowy, ale także o praktyczne narzędzie z dodatkowymi usługami. Plastik będzie zawierał bogaty pakiet ubezpieczeniowy i rozbudowane usługi concierge, często wykraczające poza dostarczenie kwiatów pod wskazany adres, czy zarezerwowanie biletu do teatru. Raiffeisen zapewni także posiadaczom World Signi opcję priority pass, czyli możliwość korzystania ze stref dla VIP-ów na lotniskach. Klienci klubu Friedricha Wilhelma Raiffeisena będą mogli także korzystać ze zniżek na ekskluzywne usługi (na przykład wypożyczalnie drogich samochodów) i zakupy w wybranych sklepach. Dodatkową zaletą karty z logo MasterCard (podobnie zresztą jak kart z logo Visa) będzie także powszechna akceptowalność. Z prestiżowymi kartami Diners Club, JCB, AmEx bywa różnie.
Karta MasterCard World Signia Raiffeisen Banku będzie w kolorze czarnym ze srebrnymi tłoczeniami. Na awersie znajdzie się logo klubu Friedrich Wilhelm Raiffeisen, czyli nowej marki bankowości prywatnej wprowadzonej przez bank w czerwcu. Nazwa ta jest wspólna dla wszystkich krajów, w których działa Grupa Raiffeisen. Pełna nazwa marki to: Friedrich Wilhelm Raiffeisen, Banking Since 1886.
A jak będą wyglądać podstawowe parametry plastiku? Oprocentowanie kredytu wyniesie 16,99 proc., czyli mniej niż w przypadku pozostałych kart znajdujących się w ofercie banku. Opłata za wydanie i wznowienie będzie wynosić 800 zł. Przy obrotach powyżej 5 tys. miesięcznie opłata za kartę nie będzie pobierana. Grace period będzie dłuższy o 4 dni niż u konkurencji w kartach WS i wyniesie 58 dni.
Zmiana nazwy i barw bankowości prywatnej, a także wprowadzenie World Signi do oferty, nie są jedynymi działaniami Raiffeisena, które mają przyciągnąć uwagę najbogatszych klientów. Bank pod koniec września uruchomi specjalną placówkę w centrum Warszawy w Metropolitanie, która zajmie się obsługą krezusów. Doradcy będą zajmować się tam klientami, których aktywa przekraczają 1 mln złotych.
Bank coraz mocniej zabiega także o względy klientów, którzy nie są może VIP-ami z najwyższej półki, ale dobrze zarabiającą klasą średnią. Od września bank wprowadzi nowe pakiety kont osobistych, a klientom decydującym się na pakiet Premium udostępni m.in. opiekę osobistego doradcy w placówce, usługi concierge i nieoprocentowany limit w koncie osobistym.
Raiffeisen nie jest zresztą jedynym bankiem, który na jesieni zamierza walczyć o względy bardziej zamożnych klientów. Od września nowa taryfa opłat i prowizji obowiązywać będzie także w MultiBanku, który wyraźnie premiuje klientów z klasy premium. Do walki o ten segment klientów włącza się także aktywny dotychczas głównie w segmencie consumer finance Lukas Bank. Bank celuje w tych, którzy zarabiają powyżej 3 tys. złotych miesięcznie. Deklaruje, że teraz zależy mu już przede wszystkim na długoterminowych relacjach z klientem.
Takie zapewnienia słyszymy coraz częściej także ze strony innych banków. Instytucje finansowe powoli odchodzą od pozyskiwania masowego klienta za wszelką cenę. Pierwszy etap wojny na konta osobiste mamy już za sobą. Wiele wskazuje na to, że w kolejnej odsłonie na celowniku znajdą się dobrze zarabiający klienci, dla których konto to tylko jeden element z całego pakietu usług dostępnych w ramach oferty banku.
Źródło: PR News