PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościZnamy najlepsze banki tego roku. Wyniki rankingu Złoty Bankier 2020

Znamy najlepsze banki tego roku. Wyniki rankingu Złoty Bankier 2020

Wiadomości Malwina WrotniakMalwina Wrotniak - 23.06.2020 (06:00) Redakcja PRNews.pl, Tylko u nas

Na rynku muzycznym mawiają, że najtrudniejsza dla twórcy jest druga płyta. Jeśli odniósł sukces i znalazł fanów po pierwszej, wypada nie rozczarować kontynuacją. Czy po dziesięciu edycjach badania krajowego sektora bankowego – a przypomnę, że w roku ubiegłym świętowaliśmy okrągły jubileusz – może on jeszcze czymś zaskoczyć? O ironio. Jeszcze kilka miesięcy temu nikt nie spodziewałby się, jak bardzo. Oto wyniki rankingu Złoty Bankier 2020.

Zloty_Bankier_2020

Pobierz plik PDF

Ten finał jest inny niż poprzednie. Okoliczności zewnętrzne uniemożliwiły nam ogłoszenie wyników 11. edycji badania w dobrze znanej formule uroczystej gali. Ale spokojnie – statuetki trafiły w ręce zwycięzców. Zapraszam na wideorelację z wręczenia nagród zwycięzcom rankingu Złoty Bankier 2020 organizowanego przez Bankier.pl i „Puls Biznesu”. Z programu, który poprowadziliśmy z Grzegorzem Nawackim, redaktorem naczelnym „PB”, dowiecie się Państwo jak przebiegało tegoroczne badanie i jak na wiadomość o zwycięstwie zareagowali przedstawiciele nagrodzonych banków.

Złoty Bankier 2020 – kto wygrał?

Kategoria główna

W kategorii głównej Złoty Bank – Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi mamy nowego lidera – jest nim Getin Noble Bank. – Po pięciu latach intensywnej pracy, zaangażowaniu pracowników z pierwszej linii frontu (oddziałów i CC) oraz centrali, Getin Noble Bank wspiął się na sam szczyt rankingu jakości obsługi, otrzymując po raz pierwszy statuetkę Złotego Banku. W minionych latach na podium znajdował się kilkukrotnie, zajmując drugie lub trzecie miejsce, ale w 2020 z wielką klasą pokonał wszystkich rywali, zajmując pierwszą lokatę – tłumaczy Hanna Piotrowicz, account director z Kantar Polska, partnera merytorycznego badania Złoty Bankier.

– Jest to nagroda szczególnie zasłużona – to jedyny bank, który w tegorocznym rankingu zaprezentował tak wyrównany i wysoki poziom obsługi we wszystkich kanałach podlegających ocenie: formularz www, infolinia, oddział. Na każdym kroku spotykaliśmy doradców i konsultantów bardzo zaangażowanych, skoncentrowanych na problemach i ich rozwiązaniu. Pracownicy Getin Noble Banku rozmawiali z klientami naturalnie, z wyczuciem, zwracając uwagę na konkretne oczekiwania. Sposób podejścia, forma komunikacji, przekazywany zakres informacji szczególnie dobrze zostały odebrane przez klientów najmłodszych, dopiero wkraczających w „bankowy świat”. O imponującym wręcz wyniku możemy mówić w przypadku infolinii i formularzy, które Getin Noble Bank potraktował z wyjątkową dbałością. Uwagę zwracają perfekcyjnie przygotowane, wyczerpujące odpowiedzi na zadawane pytania – wyjaśnia Piotrowicz, odpowiedzialna za tę część badania.

Miejsce II – Santander Bank Polska, Miejsce III – PKO Bank Polski

Kategorie produktowe

Konto osobiste. W tym roku statuetka w tej kategorii ponownie trafia do Santander Banku Polska. – Konto Jakie Chcę to w naszej opinii rachunek wielofunkcyjny, który z powodzeniem posłuży zarówno mobilnym klientom, jak i tym, którzy wolą obsługiwać finanse w placówce. Co wyróżnia konto na tle konkurencji? Przede wszystkim szerokie spektrum usług dodatkowych, które bank podpiął do rachunku. Mamy tu więc wszystkie dostępne na rynku „paje”, czyli Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitibit Pay, Blika. Mamy przelewy natychmiastowe za darmo i program moneyback, pozwalający odzyskać część wydatków na opłacenie domowych rachunków. Do tego dochodzi wielofunkcyjna aplikacja mobilna, karta wielowalutowa, rozbudowana sieć placówek i bankomatów. Ponadto klient może sobie sam skonfigurować sposób naliczania opłat za korzystanie z konta – tłumaczy Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl i członek Zespołu Ekspertów pracującego nad wyłonieniem zwycięzców w tej kategorii.

Miejsce II – Bank Pekao, Miejsce III – PKO Bank Polski

Karta kredytowa. Laur zwycięzcy w tym roku przypadł Citi Handlowemu, który po raz kolejny triumfuje w tej kategorii z kartą Citi Simplicity. – Swoją przewagę nad pozostałymi zbudował przede wszystkim dzięki korzystnemu cennikowi. W trakcie przeprowadzania analizy karta Citi Handlowego jako jedyna na rynku nie generowała kosztów za obsługę. Bank zgarnął również prawie całkowitą pulę punktów za konkurencyjne warunki spłaty ratalnej zadłużenia – wyjaśnia Monika Dekrewicz, redaktor Bankier.pl na co dzień monitoruąca oferty banków i członek Zespołu Ekspertów.

Miejsce II – Getin Noble Bank, Miejsce III – BNP Paribas Bank Polska

Kredyt gotówkowy. Statuetka „Złoty Bankier” trafia do Alior Banku. – Instytucja wyróżniła się pod względem kosztów finansowania dla zróżnicowanych kategorii klientów, zakresu dostępnych kwot i terminów kredytowania oraz funkcji obsługi w kanałach elektronicznych. Bank „z melonikiem” potwierdził tegorocznym zwycięstwem silną pozycję na rynku consumer finance – tłumaczy wybór dr Michał Kisiel, analityk Bankier.pl również uczestniczący w pracach Zespołu Ekspertów.

Miejsce II – Citi Handlowy, Miejsce III – Santander Bank Polska

Kredyt hipoteczny. Zespół Ekspertów na podstawie prowadzonego przez trzy miesiące badania zdecydował, że najlepszym produktem tej kategorii w tym roku jest kredyt hipoteczny Banku Pekao. – Konkurentów Bank Pekao wyprzedził pod względem kosztów finansowania w różnych scenariuszach i utrzymywał wysoki poziom w kategoriach dostępności i elastyczności oferty. Zwycięzca rankingu wciąż ma jednak pole do doskonalenia swoich propozycji, chociażby pod względem obsługi posprzedażowej w kanałach elektronicznych – wyjaśnia dr Michał Kisiel.

Miejsce II – Bank Millennium, Miejsce III – PKO Bank Polski

Kategorie internautów

Najlepszy spot reklamowy. Zwycięzcą został Bank Pekao ze spotem „Bierz życie za rogi jak Sebastian Kawa”. – To kontynuacja obranej rok temu bardzo udanej koncepcji, w ramach której bank konsekwentnie pokazuje, jak zmienia się z myślą o ludziach ambitnych, przekraczających własne możliwości. Tym razem ambasadorem marki został Sebastian Kawa ­– utytułowany pilot i 15-krotny mistrz świata w szybownictwie, który w spocie pokazuje, jak w sytuacji pandemii koronawirusa klienci Banku Pekao mogą wziąć swoje życie za rogi dzięki aplikacji PeoPay – wyjaśnia Wojciech Samborski z NowyMarketing.pl, patrona badania.

Miejsce II – PKO Bank Polski, Miejsce III – mBank

Social media. Na miano zwycięzcy w opinii czytelników Bankier.pl i Zespołu Ekspertów w tym roku zapracował ING Bank Śląski. – Firmowe kanały w mediach społecznościowych mają ułatwić klientom kontakt z bankiem. Właśnie dlatego ING Bank Śląski wygrał w kategorii Social media. Na profilu banku na Facebooku moderatorzy nie tylko odpowiedzieli na 96 proc. pytań klientów, lecz także zrobili to w najkrótszym czasie ze wszystkich analizowanych banków – w niespełna 17 minut. Tak sprawna obsługa klientów zdecydowanie wyróżniła bank ING spośród pozostałych banków w minionych miesiącach – wyjaśnia Klaudia Żyłka, marketing specialist z firmy Sotrender, która współpracowała z Zespołem Ekspertów nad wyłonieniem zwycięzcy w tej kategorii.

Miejsce II – PKO Bank Polski, Miejsce III – Bank Pekao

Bank wrażliwy społecznie. W tej kategorii internauci i Zespół Ekspertów docenili przede wszystkim działania Santander Banku Polska i jego kampanię edukacyjną skierowaną do seniorów. – Santander Bank Polska otrzymuje nagrodę za projekt wspierający grupę narażoną na wykluczenie ze względu na postępującą cyfryzację – seniorów. Pandemia przyspieszyła zmiany technologiczne, to wielka szansa, ale tym bardziej pilne jest zadbanie o równe szanse, by nikt nie był wykluczony – uzasadnia decyzję Marzena Strzelczak, dyrektor generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która towarzyszyła Zespołowi Ekspertów podczas wyłaniania liderów w tej kategorii.

Miejsce II – PKO Bank Polski, Miejsce III – mBank

Kategorie specjalne

Innowacja FinTech. Zwycięzcami w tegorocznym wyścigu po miano dostarczyciela najlepszego rozwiązania technologicznego w świecie finansów są Autopay i Bank Millennium – za usługę w aplijacji mobilnej banku umożliwiającą klientom przejazd przez bramki na autostradach bez konieczności zatrzymywania się i uiszczania opłat czy instalowania w samochodzie dodatkowego sprzętu. – Bank Millennium jako pierwszy połączył usługę Autopay ze swoją aplikacją bankowości mobilnej. Klient banku nie musi podawać danych karty płatniczej – należności będą pobierane bezpośrednio ze wskazanego rachunku osobistego lub firmowego. Współpraca banku i fintechu daje klientom namacalną korzyść – o jeden krok mniej w aktywacji usługi i o jedną aplikację mniej na telefonie – wyjaśnia decyzję Zespołu Ekspertów dr Michał Kisiel, analityk Bankier.pl.

Bezpieczeństwo – najlepsze praktyki. Wyróżnienia w tej kategorii w tym roku otrzymali: Getin Noble Bank, Alior Bank i Nest Bank. – Laureaci demokratycznie podzielili się swoimi przewagami – Nest Bank zdobył najlepszą pozycję w aplikacji mobilnej, Alior w rozwiązaniu WWW, natomiast Getin Noble Bank uzyskał bardzo wysoki i równy poziom w każdej kategorii – podsumowuje Miłosz Brakoniecki, partner i członek zarządu Obserwatorium.biz, partnera merytorycznego badania, który wspólnie z firmą Securing odpowiadał za testy bezpieczeństwa systemów bankowych.

Szczegółowe omówienie wyników w każdej z kategorii znajduje się w specjalnym dodatku do „Pulsu Biznesu” z 23 czerwca 2020.

Dziękujemy czytelnikom Bankier.pl za aktywny udział w tegorocznym głosowaniu na najlepsze banki. Już teraz gorąco zapraszamy Państwa do udziału w 12. edycji rankingu Złoty Bankier, największego badania sektora bankowego w Polsce.

***

Organizatorami rankingu Złoty Bankier są Bankier.pl i „Puls Biznesu”. Partnerzy merytoryczni to Kantar Polska i Obserwatorium.biz, partnerzy wspierający – Securing i Symetria. Patronami tegorocznego badania są Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Sotrender, NowyMarketing.pl, Dragon Rouge i Smart.Bankier.pl. Partnerem strategicznym badania jest MasterCard.

złoty bankier 2020-06-23
Malwina Wrotniak
Tagi: złoty bankier

Sprawdź także:

a 0 Revolut rozpoczął udostępnianie programu RevPoints w Polsce
16.07.2025 (15:50)

Revolut rozpoczął udostępnianie programu RevPoints w Polsce

Revolut rozpoczął udostępnianie programu korzyści RevPoints dla klientów w Polsce. We flagowym programie Revolut, …

a 0 Worldline wprowadza system routingu oparty na sztucznej inteligencji
16.07.2025 (15:48)

Worldline wprowadza system routingu oparty na sztucznej inteligencji

Worldline wprowadza na rynek rozwiązanie do inteligentnego routingu, opartego na sztucznej inteligencji, które …

a Analizy 0 Raport „Moralność finansowa Polaków 2025”. Co dziesiąta osoba akceptuje wyłudzanie kredytu na podstawie fałszywych dokumentów
16.07.2025 (15:46)

Raport „Moralność finansowa Polaków 2025”. Co dziesiąta osoba akceptuje wyłudzanie kredytu na podstawie fałszywych dokumentów

91 proc. Polaków deklaruje, że oddawanie długów jest obowiązkiem moralnym. Ale jednocześnie prawie połowa …

a 0 Firma eService udostępniła program do budowy relacji z klientami - eService Benefits
16.07.2025 (15:43)

Firma eService udostępniła program do budowy relacji z klientami - eService Benefits

Program eService Benefits jest adresowany do każdego przedsiębiorcy chcącego budować i rozwijać trwałe relacje ze …

a 0 Bank Pekao finansuje Grupę Kapitałową Polskie Promy
16.07.2025 (15:40)

Bank Pekao finansuje Grupę Kapitałową Polskie Promy

Bank Pekao S.A podpisał umowę kredytu konsorcjalnego na kwotę 123 mln euro z Grupą Kapitałową Polskie Promy …

a 0 Banki nie mogą przetwarzać danych byłych i niedoszłych klientów – NSA potwierdza
16.07.2025 (15:35)

Banki nie mogą przetwarzać danych byłych i niedoszłych klientów – NSA potwierdza

Naczelny Sąd Administracyjny uwzględnił dwie skargi kasacyjne Prezesa UODO. W jednej z nich stwierdził, że …

Autor wpisu

Malwina WrotniakMalwina Wrotniak
Inne wpisy tego autora:
Znamy najlepsze banki tego roku. Wyniki rankingu Złoty Bankier 2020

Znamy najlepsze banki tego roku. Wyniki rankingu Złoty Bankier 2020

Na rynku muzycznym mawiają, że najtrudniejsza dla…

23 czerwca wielki finał rankingu Złoty Bankier 2020!

23 czerwca wielki finał rankingu Złoty Bankier 2020!

Już 23 czerwca przekonamy się, które banki…

Internet w Polsce coraz częściej do obsługi bankowości. Nowe dane GUS-u

Internet w Polsce coraz częściej do obsługi bankowości. Nowe dane GUS-u

Już blisko połowa użytkowników internetu w Polsce…

Zobacz również

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

To pierwsza tego typu promocja na rynku,…

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Policjanci z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości rozpracowali…

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Obecne systemy bankowości elektronicznej to zaawansowane „kombajny…

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Na pewno zauważyliście w trakcie robienia zakupów…

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut prowadzi intensywne rozmowy w sprawie pozyskania…

Who is who

Maciej Jeleński

Maciej Jeleński

Specjalista, PKO Leasing SA Jest absolwentem warszawskiej…

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół – Account Director w NCR…

Wioletta Sawicka

Wioletta Sawicka

PR Manager, Deutsche Bank Polska Wioletta Sawicka…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • „Czerwiec z Bankiem Spółdzielczym 2025” upłynął pod hasłem „Banki z sercem”

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • Nowa pożyczka dla wybranych grup sektora publicznego w Banku Millennium

e_s_g:

"...a rzeczywistymi działaniami przedsiębiorców na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESG)..." - nie ma znaku …

śr., 25 cze 2025 (07:50) • Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

Iwo:

Konto oszczędnościowe Cyfrowy Zysk. Teraz oprocentowanie dla środków do 50 000 jest 7,2%, …

śr., 11 cze 2025 (12:29) • BOŚ uruchamia mobilne konto oszczędnościowe „Cyfrowy Zysk”. Proponuje 8,1 proc.

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców