Już blisko połowa użytkowników internetu w Polsce korzysta z sieci w celu obsługi bankowości internetowej – wynika w najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego. To wynik lepszy niż w 2018 roku.
GUS pokazał w szczegółach, jak Polacy korzystali z internetu w minionym roku. Powołując się na Eurostat, urząd podaje, że w Polsce dostęp do internetu ma już 87 proc. gospodarstw domowych i 96 proc. przedsiębiorstw. To wciąż niej niż średnia dla 28 państw Unii Europejskiej, gdzie z internetu korzysta 90 proc. gospodarstw i 97 proc. firm.
Eurostat jest też źródłem danych o dostępie do internetu szerokopasmowego, z którego w UE korzysta 89 proc. gospodarstw domowych i 92 proc. firm. W Polsce mniej – odpowiednio 83 i 86 proc.
Jak w Polsce korzystamy z internetu? Zgodnie z najnowszymi danymi, w 2019 roku doszło do przetasowania w czołówce celów. Obecnie wiodącym powodem jest korzystanie z poczty elektronicznej (64,8 proc. ogółu osób w wieku 16-74 lata), drugim – wyszukiwanie informacji o usługach i towarach (62,2 proc.). W TOP5 mieszczą się poza tym: korzystanie z mediów społecznościowych (53 proc.), poszukiwanie informacji związanych ze zdrowiem (47,7 proc.) i korzystanie z bankowości internetowej – ważne dla bisko połowy internautów (47,3 proc.). Udział bankowości elektronicznej z roku na rok urósł – jeszcze w 2018 roku ten cel wskazywało 44 proc. ankietowanych.
Zgodnie z ostatnimi danymi PRNews.pl, po III kw. 2019 roku 34 mln klientów 16 banków uniwersalnych, które udostępniają takie dane, ma podpisaną umowę umożliwiającą korzystanie z bankowości internetowej. Klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do swojego ROR-u przez internet, ankietowane banki mają 15 mln.
MW