Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

MF wykorzystuje w loterii paragonowej system lojalnościowy spółki 2Take.it

2016-12-09, 07:25

Zespół 2Take.it opracował autorski system rozpoznawania treści na paragonach fiskalnych. Technologię tę wykorzystuje Ministerstwo Finansów w aplikacji mobilnej wspomagającej udział w Narodowej Loterii Paragonowej. Polska spółka 2Take.it stosuje swoją technologię w innowacyjnych programach lojalnościowych i planuje rozwój na rynkach zagranicznych.

 

Obecnie uruchomienie programu lojalnościowego nie jest ani tanie, ani szybkie. Najczęściej polega na stosowaniu kart i odpowiednich czytników. W powszechnym użyciu, w szczególności w małych firmach, są też pieczątki przybijane na kartkach. Nie pozwalają one jednak zbierać żadnych danych o kliencie (preferencji zakupowych, danych kontaktowych, wieku, płci, daty urodzenia, imienin, itp.).

 

Tymczasem wiadomo, że im bardziej spersonalizowana komunikacja, tym jest ona bardziej skuteczna. Posiadając szczegółowe dane i możliwości dotarcia, można wysyłać inne komunikaty do kobiet i inne do mężczyzn, rozdawać rabaty na urodziny i imieniny, itp. Tak zwane targetowanie behawioralne zwiększa skuteczność dotarcia do klienta. Dotychczas było to jednak kosztowne narzędzie.

Specjaliści z firmy 2Take.it opracowali aplikację na urządzenia mobilne, która automatycznie czyta dane z paragonu - takie między innymi, jak nr NIP, nazwa firmy, kwota zakupu i odpowiednio przypisuje punkty lojalnościowe. Dzięki temu, aby rozpocząć wynagradzanie klientów za zakupy na podstawie zbieranych o nich danych i komunikować się z nimi, firma nie musi instalować sprzętu, wydawać kart i poświęcać czasu pracowników na obsługę. W zamian za nagrody, klient podaje swoje podstawowe dane takie na przykład, jak imię, e-mail, numer telefonu, datę urodzenia.

 

Polska spółka 2Take.it chce dotrzeć ze swoim systemem, dostępnym w niskokosztowym modelu abonamentowym (SaaS) do jak najszerszej grupy firm - w szczególności małych i średnich przedsiębiorstw, również za granicą.

 

- Wydawanie kart lojalnościowych przez małe firmy nie ma najmniejszego sensu, ponieważ nikt nie będzie nosił kolejnej karty w portfelu, a pieczątki nie pozwalają zbierać nawet kontaktu do klienta (e-mail, SMS) nie wspominając już o preferencjach zakupowych - mówi Krystian Dylewski, twórca platformy.

 

Technologia odczytywania danych z paragonu wykorzystywana jest od kilku dni w dużej skali w Narodowej Loterii Paragonowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów. Do tej pory, aby zgłosić się do loterii, trzeba było przepisywać ręcznie z paragonu szczegółowe dane. Dzięki aplikacji wystarczy nakierować kamerę smartfona na paragon i dane wypełniają się automatycznie. Aplikacja Loteria Paragonowa firmy 2Take.it jest jedyną zautoryzowaną przez Ministerstwo.

 

- To dla nas spore wyzwanie. W poprzedniej edycji loterii zostało przesłanychponad 100 milionów paragonów. Dzięki aplikacji przewidywana jest jeszcze większa liczba. To dla nas również sprawdzian przed wdrażaniem największych programów lojalnościowych na świecie - mówi Krystian Dylewski.

 

Rozwiązanie stwarza zupełnie nowe możliwości rozwijania programów lojalnościowych przez producentów. Obecnie, aby komunikować promocje, nowości i akcje marketingowe, producenci muszą kupować bardzo drogie bazy danych kontaktów od organizatorów innych programów lojalnościowych. Dzięki nowej platformie 2Take.it firmy będą mogły wynagradzać swoich klientów bezpośrednio w oparciu o listy zakupów pobierane z paragonów (gromadząc jednocześnie dane, a przecież o to głównie chodzi w programach lojalnościowych).

 

Co ciekawe, kompleksowa platforma customer engagement 2Take.it pozwala na wynagradzanie klientów nie tylko za dokonane zakupy, ale także za aktywność społecznościową - na przykład dzielenie się ze znajomymi informacjami o marce (nowościach, zdjęciami produktu, itp.), zapraszanie znajomych (marketing wirusowy), odpowiedzi na pytania, itp. Model działania platformy mogą swobodnie wykorzystywać w swoich działaniach także agencje marketingowe, public relations, media i blogerzy.

- Bogate możliwości platformy 2Take.it są łatwe we wdrożeniu, cały proces może trwać nawet 1 godzinę - mówi Krystian Dylewski. -Najtańszy abonament wynosi już 49 zł/m-c, dostępna jest też wersja bezpłatna dla najmniejszych firm.

 

Platforma 2Take.it rozwijana jest przez Krystiana Dylewskiego, który od 10 lat zajmuje się tworzeniem zaawansowanych systemów klasy Business Intelligence, Big Data, Data Mining, Machine Learning dla najbardziej wymagających i innowayjnych klientów takich, jak: Naspers (wcześniej: Gadu-Gadu, Allegro), Mindshare, The Boston Conslulting Group, Huawei, Hewlett Packard Enterprise.

 

Bezpłatna aplikacja Loteria Paragonowa" (z logo Narodowej Loterii Paragonowej) dostępna jest na system iOS i Android.

 

2Take.it



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!