Zaproszenie do wzięcia udziału w debacie przyjęli: Arkadiusz Protas (PROFILE Public Affairs, Warszawa), Grzegorz Ziemniak (Impress Art PR&Lobbying, Warszawa), Prof. Dariusz Tworzydło (WSIiZ w Rzeszowie), dr Bogusława Dobek-Ostrowska (Uniwersytet Wrocławski),
dr Waldemar Rydzak (PRELITE Public Relations, Poznań).
Uczestniczący w konferencji studenci z Poznania, Wrocławia i Torunia mieli okazję spotkać się
z profesjonalnymi konsultantami, bliżej poznać kuchnię branży PR, w szczególności lobbingu. Studentów Instytutu Nauk Politycznych UAM szczególnie zainteresował wątek dyskusji, poświęcony etyce w zawodzie konsultanta politycznego.
W trakcie debaty udało się poruszyć najważniejsze problemy, jakie dotknęły w ostatnim czasie branżę lobbingu w Polsce. Wszyscy prelegenci zgodzili się co do konieczności podjęcia szerszych działań medialnych na rzecz poprawy wizerunku branży. Służyć temu powinno przede wszystkim jak najszybsze wprowadzenie regulacji prawnych, wyjaśnianie i informowanie o istocie lobbingu, a także izolacja i piętnowanie środowiska pseudo–lobbystów.
– Poprzez użycie słowa „lobbysta” w tytułach artykułów gazety liczą na większe zainteresowanie czytelników. Dla przykładu – tytuł „lobbysta siedzi za kratkami” na pewno zwróci uwagę czytelnika bardziej niż „aferzysta siedzi za kratkami” – powiedział Grzegorz Ziemniak, dyrektor generalny Impress Art PR&Lobbying. – Tymczasem polskie społeczeństwo powoli zaczyna mieć dosyć afer. W mediach używa się więc określenia, które jest po prostu bardziej chwytliwe. Należy jednak odróżnić lobbystów od aferzystów i załatwiaczy. W tym powinna pomóc również sama branża lobbingowa i środowisko akademickie – dodał Ziemniak, tłumacząc studentom mechanizmy działania mediów.
– Mam nadzieję, że takie spotkania przyczynią się do szerszej dyskusji o istocie lobbingu – podsumował dyskusję Arkadiusz Protas, dyrektor PROFILE Public Affairs.
– Cieszy nas fakt, że po naszej konferencji otrzymaliśmy sygnały od studentów, że dwugodzinna dyskusja była za krótka. Oznacza to, że powinniśmy więcej rozmawiać o branży PR i etyce – powiedzieli Dymitr Romanowski i Borys Czyhin z organizacji PRIME Poland (UAM).
Imprezę zorganizował oddział PRIME na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza. PRIME jest studencką organizacją zrzeszającą studentów kierunków PR i komunikacji marketingowej z całej Europy.
Konferencję zakończył cykl warsztatów, podczas których zaproszeni studenci mogli m. in. spróbować swoich sił w prowadzeniu konferencji prasowej. Partnerzy konferencji, firmy takie, jak Prelite PR, Shepherd Institute i Web&Art zaprosiły studentów na praktyki. Rekrutacja trwa nadal. Więcej o praktykach studenci mogą się dowiedzieć na stronie konferencji www.kreowaniewizerunku.pl.
Sprawdź także:
09.12.2025 (15:14)
– informacja prasowa
Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania
Najnowsza edycja badania „Kobiety w finansach” pokazuje, że rozwój sztucznej inteligencji istotnie zmienia sposób …
09.12.2025 (15:12)
– informacja prasowa
Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów
Do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dołączyła firma Leasys Polska Sp. z o.o., jedna z …
09.12.2025 (15:11)
– informacja prasowa
eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych
eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w …
09.12.2025 (15:10)
– informacja prasowa
Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia
Już 24 grudnia 2025 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która nakłada na pracodawców obowiązek …
09.12.2025 (15:07)
– informacja prasowa
Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao
Bank Pekao wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT przygotował wyjątkową ofertę – nawet 10 proc. rabatu na …
09.12.2025 (15:04)
– informacja prasowa
Badanie Mastercard: Cyfryzacja w Polsce - głos małych przedsiębiorstw i konsumentów
Mastercard sprawdził, jak polscy właściciele małych i mikrofirm oraz konsumenci podchodzą do cyfryzacji – m.in. …
