PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćHSBC PolskaMillenialsi bardziej zaagażowani społecznie niż starsze pokolenia przedsiębiorców

HSBC Polska

Millenialsi bardziej zaagażowani społecznie niż starsze pokolenia przedsiębiorców

HSBC Polska 17.03.2016 (11:08)
HSBC Polska

Przedsiębiorców z „pokolenia Y”* od starszych pokoleń różni chęć wywierania pozytywnego wpływu na lokalną społeczność i gospodarkę – wynika z raportu pt. „Essence of Enterprise”, opublikowanego przez bank HSBC.


„To nowe pokolenie ludzi biznesu zmienia oblicze przedsiębiorczości. Zakładają własny biznes wcześniej niż starsze generacje i angażują się w kilka projektów równocześnie. Tworzą większe firmy i więcej miejsc pracy. Motywuje ich nie tylko perspektywa sukcesu finansowego, ale także chęć wywierania realnego i pozytywnego wpływu na otoczenie, przez tworzenie przyjaznego środowiska pracy i wspieranie lokalnych społeczności. Reprezentują postawę godną liderów XXI wieku”-mówi Dariusz Kucharski, członek zarządu i szef Pionu Ryzyka w HSBC Bank Polska S.A.

Przedsiębiorcy-millenialsi w świetle raportu „Essence of Enterprise„:

  • Prowadzą firmy o obrotach o co najmniej 141% wyższych w porównaniu do firm prowadzonych przez przedsiębiorców reprezentujących starsze pokolenia (11,5 mln USD wobec 4,8 mln USD);

  • 69% z nich deklaruje, że chęć wywierania pozytywnego wpływu na gospodarkę była czynnikiem leżącym u podstaw decyzji o rozpoczęciu biznesu, podczas gdy 59% twierdzi, że kierowała nimi chęć wywieraniapozytywnego wpływu na lokalną społeczność;

  • Blisko połowa (47%) z nich to kobiety. Dla porównania, wśród przedsiębiorców w wieku powyżej 55. roku życia kobiety stanowią 26%;

  • Ich główne firmy zatrudniają średnio ponad dwa razy więcej pracowników
    w porównaniu do przedsiębiorców powyżej 35. roku życia (123 pracowników wobec 58);

  • Mają udziały w 5 spółkach, podczas gdy przedsiębiorcy powyżej 35. roku życia – w 3 spółkach;

  • 79% z nich było w ubiegłym roku aktywnie zaangażowanych w filantropię.

Wsparcia szukają wszędzie


Podczas, gdy przedstawiciele starszych pokoleń przedsiębiorców polegają na finansowaniu działalności biznesowej z własnych środków i dążą do zachowania możliwie jak największej kontroli nad firmą, millenialsi szukają finansowania na szeroką skalę, korzystając ze wsparcia rodziny, bliższych i dalszych znajomych, a czasami nawet zupełnie obcych osób (np. poprzez tzw. „crowd funding”). Są również bardziej otwarci na dzielenie się swoimi pomysłami biznesowymi z otoczeniem, starając się możliwie jak najlepiej „sprzedać” daną ideę osobom mniej lub bardziej zaangażowanym w jej realizację. Stoi za tym przekonanie,
że jeżeli inni ludzie uwierzą w ich pomysł, będą bardziej skłonni wesprzeć ich
w realizacji danego przedsięwzięcia.

Biznesowe podejście


Większość przedsiębiorców „pokolenia Y” (79%) jest aktywnie zaangażowana
w działalność filantropijną. Połowa z nich deklaruje, że ich zaangażowanie społeczne jest wynikiem określonej strategii, a 44% – że działalność filantropijna odzwierciedla w większym stopniu wyznawane przez nich społeczne i kulturalne wartości aniżeli korzyści osobiste.

W działalności filantropijnej od przedsiębiorców reprezentujących starsze pokolenia różni ich również to, że nie poprzestają na biernym wsparciu finansowym,
ale aktywnie angażują się w realizację celów, na które łożą środki. Często wręcz sami zakładają fundacje czy inne organizacje, realizujące cele społeczne, które przedsiębiorcy-millenialsi uważają za ważne dla otoczenia. W prowadzeniu takich projektów wykorzystują doświadczenia biznesowe, co przyczynia się do większej efektywności prowadzonych działań.

Z pokolenia na pokolenie


2/3 (67%) przedsiębiorców z „pokolenia Y” pochodzi z rodzin z tradycjami
biznesowymi, co potwierdza duże znaczenie wzorców wyniesionych z domu
w kształtowaniu ścieżek zawodowych młodych przedsiębiorców. Raport pokazuje również, jaki wpływ tradycje biznesowe mają na kształtowanie przedsiębiorczego myślenia na wczesnym etapie życia. Zapytani o moment, w którym zaczęli postrzegać się jako przedsiębiorcy, 44% respondentów z biznesowymi tradycjami rodzinnymi wskazało na okres formalnej edukacji lub stwierdziło, że zawsze uważali się za przedsiębiorców, w porównaniu do 33% wskazań respondentów, którzy pochodzą z rodzin bez tradycji biznesowych.

Przedsiębiorcy z „pokolenia Y” w Polsce


Jacy są polscy millenialsi? Jak wskazuje raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, osoby urodzone w latach 1980-2000 stanowią ok. 32% polskiego społeczeństwai. Blisko młodych Polaków z „pokolenia Y” (23%) rozważa założenie własnej firmy w ciągu kolejnych 5 lat, podczas gdy 37% myśli o tym w perspektywie następnych 10 lat – sugerują analizy przeprowadzone przez firmę doradczą PWCii.

*określenia „pokolenie Y” i „millenialsi” są stosowane naprzemiennie, w odniesieniu do osób, które w momencie przeprowadzania badania nie ukończyły 35 roku życia

 

Raport pt. „Essence of Enterprise” prezentuje wyniki badania przeprowadzonego drogą elektroniczną w okresie sierpień-wrzesień 2015 roku na łącznej próbie 2 834 respondentów. W badaniu tym określenie Przedsiębiorcy” odnosi się do osób, których a) majątek pochodzi z działalności biznesowej oraz b) dysponują majątkiem o wartości co najmniej 250 tys. USD. Określenie pokolenie Y” odnosi się do osób w wieku poniżej 35. roku życia w momencie przeprowadzania badania. Badanie objęło Chiny kontynentalne, Hongkong, Singapur, Wielką Brytanię, Niemcy, Francję, USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Arabię Saudyjską. Pełna treść raportu Essence of Enterprise” dostępna jest pod adresem: http://bit.ly/HSBCEnterprise.

2016-03-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior – Dyrektor ds. Kluczowych Klientów…

Magdalena Ostrowska

Magdalena Ostrowska

Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski Magdalena…

Anna Borowiec-Góra

Anna Borowiec-Góra

Członek Zarządu i Dyrektor Zarządzająca, MSLGROUP Financial…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców