„Do propozycji KNF przychylnie odnosi się Henryk Okrzeja, przewodniczący Komisji Etyki Bankowej, która działa przy Związku Banków Polskich. – Standardy reklamy w bankach sąjuż określone w naszych zasadach etyki. Ale zapisy są bardzo ogólne. Ta nowa inicjatywa może pozwolić na ich uszczegółowienie – ocenia Okrzeja. Zastrzega, że w wypracowywaniu standardów reklamy bankowej powinny brać udział również same banki. Według niego, nowe standardy powinny być na tyle elastyczne, by pozwalały na pewną dozę agresywności reklamowej.” – czytamy w „Parkiecie”.
„- My stawiamy na prostotę produktów, by były zrozumiałe dla klienta. W naszej strategii komunikacji i marketingu pokazujemy ofertę w sposób transparentny” – deklaruje Piotr Utrata, rzecznik ING Banku Śląskiego. Według niego, taka strategia pozwoli na związanie się z klientem na wiele lat. „- Nie chodzi o osiągnięcie krótkoterminowych, szybkich zysków „- dodaje Utrata. Nie spodziewa się wpływu przeglądu reklam na działalność swojego banku.
Kilka dni temu KNF zakazała ukazywania się reklam kilku najbardziej agresywnych funduszy. Nakazała również towarzystwom BZ WBK AIB, Millennium i Union Investment opublikować stosowne sprostowanie. Zdaniem nadzoru były one nierzetelne i mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Nie przestrzegały bowiem przed ryzykiem inwestycyjnym. Zakaz dotyczył reklam funduszy: Arka BZ WBK Zrównoważony FIO, Millennium FIO Akcji i UniKorona Zrównoważonego FIO.