PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMalwina Wrotniak”Dzień dobry, chciałbym sprawdzić cenę…”, czyli o infoliniach słów kilka

”Dzień dobry, chciałbym sprawdzić cenę…”, czyli o infoliniach słów kilka

Malwina Wrotniak Malwina WrotniakMalwina Wrotniak - 16.07.2012 (07:24)

Nie będzie to tekst o tym, jak nieuprzejmi bywają konsultanci infolinii. Od kiedy rozmowy (dla dobra klienta) są nagrywane, problemu opryskliwych, znudzonych albo leniwych przedstawicieli instytucji właściwie nie ma. Uśmiech słychać wręcz przez słuchawkę, o gotowości do udzielenia pomocy nie mówiąc.

Na potrzeby ostatniego Cennika ubezpieczeń mieszkania pojawiła się okazja do spędzenia co najmniej kilku minut „na linii” z pracownikami kilkunastu firm ubezpieczeniowych. Za każdym razem cel rozmowy ten sam – ustalić, ile przyjdzie mi zapłacić za ubezpieczenie kupowanego właśnie mieszkania. Co firma, chciałoby się rzec, to telefoniczny obyczaj.

Chcą wiedzieć czy nie chcą

Jeśli spodziewacie się, że na infolinii będziecie musieli wyśpiewać wszystkie swoje ubezpieczeniowe grzechy, mylicie się. Jeśli sądzicie, że poznacie cenę, nie dając prawie nic od siebie – też nie macie racji. Polityka podejmowania potencjalnego klienta jest tak różna, jak różne są logotypy firm.

Mistrzami konkretów mogliby być pracownicy (i współpracownicy) firm BRE Ubezpieczenia, Allianz, Compensa, Signal-Iduna, Inter Polska czy Warta. Mogliby, bo wobec naprawdę szybkiego przebiegu rozmów i niewielkiej ilości pytań zaczynam powątpiewać, na ile trafiona jest wskazana mi cena. Gotowa do telespowiedzi, w efekcie odpowiadam jedynie na kilka podstawowych pytań o parametry mieszkania; nikogo nie obchodzi kim jestem i co zrobię z taką minipolisą, jeśli na przykład zaleję sąsiadów.

Na drugim biegunie pracują konsultanci z Link4 czy Liberty Direct, czyli klasycznych directów – tu rozmowa trwa wyraźnie dłużej, a sztandarowy dialog w postaci „prosta polisa pod kredyt – nowe mieszkanie – suma ubezpieczenia – adres” nabrzmiewa wraz z kolejnymi pytaniami o kondygnację, datę odbiorów technicznych, ryzyko powodzi czy międzysąsiedzkie kontakty.

Obcym nie kalkulujemy

Są firmy – jak np. Liberty Direct – gdzie wychodzi się z założenia, że tylko składka „obliczona na konkretnym przykładzie” jest składką słuszną. Tu przedstawimy się już na początku, podając datę urodzin, stan cywilny i wykształcenie. Wszystko to, rzecz jasna, może mieć odzwierciedlenie na mapie ryzyka i wpływać na finalną cenę ubezpieczenia. Mimo to, dzielenie się takim kompletem danych przy dość ogólnej rozmowie o poziomie składki, może dziwić, a niektórych zniechęcać.

Podobny standard panuje u drugiego znanego directa, Link4. Uprzejmy konsultant przedstawia się i tego samego oczekuje ode mnie. (Dwukrotnie) upewniając się, czy nie mieliśmy przyjemności słyszeć się wcześniej, każe czekać, żeby po chwili dopytać też o nieruchomość, dzień urodzenia i stan cywilny.

To nie miejsce na pogaduchy o cenach

Czy oferta X jest atrakcyjniejsza od Y – w większości przypadków można ustalić to bez wychodzenia z domu już po kilku sygnałach w słuchawce. Ale bywa, że na infolinię trudno się dodzwonić, a innym razem połączenie nagle zostaje zerwane. Kto odbije się od ściany, ten zwykle zostanie przekierowany w inne ręce. Z infolinii Ergo Hestii – do regionalnego oddziału, w Warcie i Inter Polska – do współpracującego z firmą agenta, a żeby dostać polisę z BRE Ubezpieczenia, konieczna będzie wędrówka do mBanku, po kredyt.

Są i zaskoczenia – jak w Signal Iduna – gdzie już w pierwszych słowach automat zachęca do… kontaktu mailowego. Mimo wewnętrznego uporu, na infolinii nie dowiem się niczego o składce. Problem rozwiąże dopiero telefon do oddziału. Wyczekana rozmowa – przyjemna i rzeczowa, w bonusie dostaję jeszcze ubezpieczeniową anegdotę z życia brata konsultantki.

Chociaż wielu ubezpieczycieli walczy o uniwersalność (a przez to konkurencyjność) swoich produktów i rozwiązań, w zależności od biznesowego modelu działania, infolinia miewa rożny charakter – służy zgłaszaniu szkód, informowaniu o produktach, wreszcie sprzedaży. Teoretycznie trudno więc mierzyć je jedną miarą. Mimo to, w dobie nowych technologii, do których te same rozwiązania upycha się w coraz to nowsze technologie, po kanałach „z tradycją” spodziewamy się naprawdę wysokiego stopnia przydatności.

Nie wszystkim się to udaje. Mimo to, polecam od czasu do czasu zadzwonić na infolinię – tu można dowiedzieć się trochę produkcie, a trochę o sobie. O swojej percepcji i umiejętności reagowania na czas na pojawiające się w zaskakującej sekwencji pytania, o skłonności do lawirowania pomiędzy niewygodnymi pytaniami konsultanta i konsekwencji w docieraniu do informacji, którą druga strona – jak na złość – rozumie inaczej.

Źródło: PR News

infolinia Malwina Wrotniak ubezpieczenia 2012-07-16
Malwina Wrotniak
Tagi: infolinia Malwina Wrotniak ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Malwina WrotniakMalwina Wrotniak
Inne wpisy tego autora:
Znamy najlepsze banki tego roku. Wyniki rankingu Złoty Bankier 2020

Znamy najlepsze banki tego roku. Wyniki rankingu Złoty Bankier 2020

Na rynku muzycznym mawiają, że najtrudniejsza dla…

23 czerwca wielki finał rankingu Złoty Bankier 2020!

23 czerwca wielki finał rankingu Złoty Bankier 2020!

Już 23 czerwca przekonamy się, które banki…

Internet w Polsce coraz częściej do obsługi bankowości. Nowe dane GUS-u

Internet w Polsce coraz częściej do obsługi bankowości. Nowe dane GUS-u

Już blisko połowa użytkowników internetu w Polsce…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Artur Mojecki

Artur Mojecki

Artur Mojecki, Prezes Zarządu Dom Finansowy QS…

Magdalena Załubska-Król

Magdalena Załubska-Król

Financial Services Lead, Hill and Knowlton Strategies…

Aleksandra Leszczyńska

Aleksandra Leszczyńska

Dyrektor komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Grupy…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców