PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyJakość usług ważniejsza od wizerunku banku

Jakość usług ważniejsza od wizerunku banku

Analizy 12.05.2011 (13:15)

Z opublikowanego przez Capgemini, UniCredit oraz Efma, ósmego Światowego Raportu na temat Bankowości Detalicznej wynika, że pomimo zachwianego zaufania do sektora finansowego, większość klientów (59%) jest zadowolona ze swoich banków.

Nowością w tegorocznym raporcie jest wprowadzenie wskaźnika – Customer Experience Index (CEI), którego celem jest pomiar długoterminowego postrzegania jakości relacji klienta z bankiem.

Wskaźnik Customer Experience Index (CEI) określa długoterminowe zadowolenie z całokształtu relacji klienta z instytucją. Jednym z głównych wniosków płynących z zastosowania tego wskaźnika jest stwierdzenie, że oddział nadal pozostaje ważnym miejscem kontaktu dla klientów pomimo rosnącej popularności bankowości internetowej, jednak rola oddziału musi ewaluować zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami klientów.

Wskaźnik CEI został stworzony na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród blisko 14 000 klientów banków w 25 krajach, oraz wśród prawie 50 menadżerów wysokiego szczebla w bankach na całym świecie. Wyniki ankiety wskazują, że dla klientów jakość usługi jest dużo ważniejsza niż reputacja banku. Na całym świecie tylko 27% klientów stwierdziło, że wizerunek i marka banku są dla nich ważne, podczas gdy aż 55% wskazywało na jakość usług. Inne czynniki – w tym niskie ceny oraz innowacyjność produktów – szybko tracą zdolność do zapewnienia przewagi konkurencyjnej. Obecnie banki mogą wyróżnić się na rynku pracą nad budowaniem trwałego zadowolenia klientów.

Osiągnięcia banków w dostarczeniu pozytywnych doświadczeń klientom są znaczące, ponieważ średnia ocen pozytywnych doświadczeń wynosi 72,2 na 100. W Ameryce Północnej banki były ocenione najwyżej i osiągnęły wynik 78,0. Szwajcaria prowadzi w Europie z wynikiem76,2, natomiast Indie przewodzą rankingowi w Azji i rejonie Pacyfiku z wynikiem 77,0. Jednakże poziom zadowolenia klientów w zależności od dziedziny jest znacznie zróżnicowany, tylko 38,5% klientów wskazywało na pozytywne doświadczenia we wszystkich najważniejszych obszarach działalności banku.

“Opracowany przez Capgemini wskaźnik CEI został zbudowany w oparciu o pomiar rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami klientów a ofertą banku” powiedział Jean Lassignardie, Globalny Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Capgemini Sektor usług Finansowych. ”CEI wskazuje jak dostosować produkty finansowe, ich cykl życia oraz kanały dystrybucji banków do poziomu oczekiwanego przez klientów, wskaźnik dostarcza bankom zestaw wniosków, mówiących jak precyzyjniej definiować strategię biznesową, produkty oraz dystrybucję.”

Telefon komórkowy jest oceniany jako najmniej istotne narzędzie korzystania z usług bankowych

Największa luka powodująca niezadowolenie klienta została ujawniona w obszarze dostępu do banku przez kanały dystrybucji. Klienci w różnych regionach świata różnie postrzegają wagę poszczególnych kanałów bankowych. Lokalne czynniki: infrastruktura kraju oraz umiejętności techniczne klientów, są bardzo ważne.

Banki muszą zidentyfikować kanały, które są najważniejsze dla ich klientów oraz zaoferować najbardziej pozytywne wrażenia podczas korzystania z tych kanałów. Klienci w każdym regionie świata postrzegają oddział i Internet jako najważniejsze kanały. Jednakże, z wyjątkiem klientów w Ameryce Północnej, mniej niż połowa klientów ma pozytywne doświadczenia z ich wykorzystania. Telefon komórkowy jest oceniany jako najmniej istotne narzędzie korzystania z usług bankowych we wszystkich regionach świata, przy czym w regionie Ameryki Łacińskiej ten kanał został oceniony znacznie wyżej niż w pozostałych regionach.

“Sektor bankowy powinien dbać o ogólny, wysoki poziom zadowolenia klientów, jednakże identyfikacja kluczowych obszarów i zapewnienie w ich ramach najlepszych doświadczeń jest najistotniejsze, powiedział Alessandro Decio, Wiceprezes UniCredito. „Celem każdego banku jest zaoferowanie odpowiedniego produktu właściwemu klientowi, przez odpowiedni kanał, zapewniając łatwość obsługi, przejrzystość i realizację procedur wolną od błędów. Można to osiągnąć jedynie przez dokładną analizę potrzeb i oczekiwań klientów, wzorów korzystania z kanałów dystrybucji oraz wymaga całkowitego oddania się procesu doskonalenia podczas każdego kontaktu z klientem.”

Rola oddziału musi ewoluować, aby spełniać zmieniające się potrzeby klienta

Zgodnie z indeksem CEI oddział jest głównym kanałem kontaktu klienta z bankiem i miejscem, które zdecydowanie wpływa na postrzeganie jakości wzajemnych relacji. Jednakże ocena oddziału jest różna w zależności od segmentu. Obecnie klienci postrzegają oddział jako miejsce, w którym uzyskują profesjonalne doradztwo. Klienci przychodzą do oddziałów głównie w celu rozwiązywania problemów i aplikowania o bardziej skomplikowane produkty np. kredyty hipoteczne. Rosnące wykorzystanie kanałów bezpośrednich, sprawia że rola zadań transakcyjnych oddziałów zmniejsza się systematycznie z 37 procent w 2010 roku do spodziewanych 34 procent w 2015 roku.

“Chociaż oddział pozostaje preferowanym kanałem, to nie przetrwa w obecnej formie z powodu wysokich kosztów i zmieniających się preferencji klientów. Żeby utrzymać rentowność i udziały w rynku, banki muszą zrewidować strategię działań oddziałów.” powiedział Patrick Desmares, Sekretarz Genarlny, Efma. „Aby oddziały mogły pełnić nową, bardziej atrakcyjną rolę w strategii, banki muszą dostosować ich wygląd, technologię, obsługę, zakres i formę sprzedaży.”

Banki muszą rozważyć jaką rolę, spośród wymienionych poniżej, oddziały będą odgrywały
w ich strategii:

1. Oddział w centrum wielokanałowej sieci z pełnym zakresem usług i zarządza relacjami z klientem, zapewniając pełną gamę usług doradczych oraz codzienne usługi transakcyjne.

2. Oddział jako zaufany doradca, który buduje relacje oparte na zaufaniu, a codzienne usługi transakcyjne są przeniesione do kanałów bezpośrednich.

3. Oddział zlokalizowany w miejscach, które odwiedza klient: sklepy spożywcze, supermarkety
lub poczta.

4. Bank bez oddziałów, który dostarcza produkty i usługi poprzez kanały bezpośrednie: włącznie przez Internet, telefon, urządzenia mobilne, bankomaty oraz sieci społecznościowe.

5. Oddział jako część i partner sieci bezpośrednich kanałów dostępu, realizujący funkcję zarządzania relacjami z klientami. Bezpośrednie kanały stały się niezbędne w obsłudze klienta i są opłacalne w realizacji transakcji o niskiej marży.

6. Oddział wirtualny – miejsce w fizycznej przestrzeni dedykowane do zdalnej komunikacji np. łączenie się ze specjalistami w centrali banku poprzez urządzenia videokonferencyjne lub korzystanie z bankowości przez urządzenia samoobsługowe.

Oddziały nadal odgrywają ważną rolę w wieloproduktowym, wielokanałowym środowisku bankowości detalicznej. Jednak ewolucja roli oddziału, będzie różnić się w zależności od banku, analizy bazy klientów – sytuacji demograficznej, uwarunkowań regionalnych i preferowanych kanałów. Trwałe zwiększenie zadowolenia klienta jest możliwe, dzięki dostosowaniu oddziału do specyficznych potrzeb klientów.

Źródło: Capgemini

banki obsługa klienta 2011-05-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: banki obsługa klienta

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców